Deze weg bestaat nu al, maar is deels onverhard.Eén passage is extra bijzonder, want dat is een nieuwe voie verte van Geishouse naar Haag, die in juni 2023 opgeleverd wordt. Deze autovrije HC-col (11 km, 8% gemiddeld, 19% max) wordt officieel geopend in L'Alsacienne en in 2023 ook opgenomen in de Tour.
Marmotte vs L'Alsacienne
Wie heeft er ervaring met X of Y? Nee, maar wel met Z en dat is goed! - welkom op het Fiets Forum.
-
- Forum-lid
Vorig jaar mei daar 'per ongeluk' naar beneden gereden. Was te doen maar combinatie zon-schaduw-gaten in 'asfalt' maakte sommige stukken wel wat lastig, beetje crosservaring kwam wel van pas zullen we naar zeggen.havana schreef: ↑02 feb 2023 15:01Deze weg bestaat nu al, maar is deels onverhard.Eén passage is extra bijzonder, want dat is een nieuwe voie verte van Geishouse naar Haag, die in juni 2023 opgeleverd wordt. Deze autovrije HC-col (11 km, 8% gemiddeld, 19% max) wordt officieel geopend in L'Alsacienne en in 2023 ook opgenomen in de Tour.
Ik ga ook, maar dan de middenafstand, 146km. Ik wou eigenlijk de lange gaan doen, maar er is me door iemand die er verstand van heeft, uitgelegd dat met de Engadin Radmarathon (vrijdag proloog, za en zo etappes) het weekend erna in het achterhoofd het wat verstandiger is om me niet helemaal uit te knijpen.
146km met 3800 hoogtemeters is nog altijd een mooie tocht natuurlijk. Hopelijk wat minder warm dan in 2019..
146km met 3800 hoogtemeters is nog altijd een mooie tocht natuurlijk. Hopelijk wat minder warm dan in 2019..
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ah, dat dus.havana schreef: ↑02 feb 2023 15:01Deze weg bestaat nu al, maar is deels onverhard.Eén passage is extra bijzonder, want dat is een nieuwe voie verte van Geishouse naar Haag, die in juni 2023 opgeleverd wordt. Deze autovrije HC-col (11 km, 8% gemiddeld, 19% max) wordt officieel geopend in L'Alsacienne en in 2023 ook opgenomen in de Tour.
Onverhard heb ik niet ervaren 2 jaar terug. slecht wegdek zeker wel. Maar dat is dus gefixed inmiddels.
Ik was er ook wel enthausiast over, vooral omdat het een kleinere, minder bekende route omhoog is. Niet al te brede weg, mooi tussen de bomen door, en ja, soms even smerig steil.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Mooie tocht door de Vogezen L'Alsacienne, het is geen hooggebergte/alpen daar gaat de vergelijking imho al mank.
2x L3B gereden, hier staat over het algemeen wat beter getrainde fietser aan de start bij de Marmotte ook natuurlijk maar er staan ook veel first timers, wat het dan net wat leuker maakt.
Marmotte heeft veel meer uitstraling en parcours is loei zwaar, je kunt je daar niet verstoppen het is volle bak en de beklimmingen zijn allemaal lang. De Vogezen zijn minder zwaar klimmen maar het zijn er meer wat ook slopend kan zijn, maar je hoeft niet altijd lang diep te gaan.
2x L3B gereden, hier staat over het algemeen wat beter getrainde fietser aan de start bij de Marmotte ook natuurlijk maar er staan ook veel first timers, wat het dan net wat leuker maakt.
Marmotte heeft veel meer uitstraling en parcours is loei zwaar, je kunt je daar niet verstoppen het is volle bak en de beklimmingen zijn allemaal lang. De Vogezen zijn minder zwaar klimmen maar het zijn er meer wat ook slopend kan zijn, maar je hoeft niet altijd lang diep te gaan.
Nu bij de FEBO : een gecremeerde Kroket!