Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Dat is zo, maar het zijn wel zalige pannetjes om een sabayon of hollandaise in te kloppen. Als je koken als hobby hebt, dan geniet je wel van wat degelijker materiaal. (een beetje zoals met racefietsen zeker

- daniel1975
- Forum-lid HC
I know!
Wil ook wat fijne spullen aanschaffen, bewust laatste tijd niet gedaan omdat die nieuwe keuken al langer in gedachten zat.
Goede wok en goede sauteuse vind ik belangrijk. Gewone pannen is gewoon goed goed genoeg.
Wil ook wat fijne spullen aanschaffen, bewust laatste tijd niet gedaan omdat die nieuwe keuken al langer in gedachten zat.
Goede wok en goede sauteuse vind ik belangrijk. Gewone pannen is gewoon goed goed genoeg.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dit is ook de reden dat je meestal nieuwe pannen nodig hebt. Niet alle pannen zijn geschikt voor inductie. En als je oudere pannen op gas hebt gebruikt dan zijn ze soms niet meer vlak en dat werkt ook niet goed op inductie.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Alumium is prima geleidend, maar niet magnetisch, dus werkt niet op inductie.
Inductie gaat om dat magnetische aspect.
Vlak of niet maakt al minder uit. Zolang je pannen niet van 't fornuis rollen.
Je hebt nog wel tussenplaatjes van rvs, als je per se je hele set aluminium pannen wilt blijven gebruiken. Dan wordt dat tusse plaatjes warm, en daarmee je eigen alu pan ook. Maar dan heb je feitelijk je mooie inductie kookplaat omgebouwd naar een standaard ouderwetse electrische kookplaat.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
En toch is aluminium gewenst in de betere inductiekookpotten -en pannen. Daarom dat het dus in bijvoorbeld het 5 -of 7 ply systeem wordt ingewerkt tussen magnetische rvs-lagen.MarkVeenstra schreef: ↑28 jan 2023 16:05
Ben ook net over op inductie. Met nieuwe pannen ondanks dat de oude prima recht zijn en geschikt voor inductie. Maar de bodem is op die gietijzeren pannendragers op het gasfornuis toch wel ruw geworden. Dus die pannen wilde ik niet meer op mijn nieuwe inductieplaat zetten.daniel1975 schreef: ↑27 jan 2023 21:47 Ongetwijfeld.
Maar waarom is dat eigenlijk? Elke rechte pan voldoet toch in principe?
Vandaag lunch gekocht bij Le Pristine in Antwerpen. En dat was genieten!
Ride bikes, not tanks!
Wel gek want RVS is niet magnetischlugosi schreef: ↑28 jan 2023 20:12En toch is aluminium gewenst in de betere inductiekookpotten -en pannen. Daarom dat het dus in bijvoorbeld het 5 -of 7 ply systeem wordt ingewerkt tussen magnetische rvs-lagen.MarkVeenstra schreef: ↑28 jan 2023 16:05
- Enzzo
- Forum-lid HC
Normaal gezien niet maar het hangt erg af van het soort rvs.
Wij hebben een rvs afzuigkap waar je prima magneetjes op kunt plakken.
Wij hebben een rvs afzuigkap waar je prima magneetjes op kunt plakken.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind