Alweer een noob die een fiets zoekt
Het begint bij een goede maat of pas vorm selecteren. Als je dit weet of je hebt goede steun?
Dan lijstje maken en dan kijken. Een fiets van een plaatje is anders dan in levende lijve.
Eentje om toe te voegen trek emonda alr 5
105 schijven en aan de bovenkant van het budget
Dan lijstje maken en dan kijken. Een fiets van een plaatje is anders dan in levende lijve.
-
- Forum-lid
tnx voor de reacties. goed te horen dat de Cube een goeie keuze is. Die stond eigenlijk stiekem al heel hoog op het lijstje.
Nu moet ik zeggen dat ik die Canyon ook erg mooi vind, zeker goede tips. Daar zou ik ook graag een proef ritje op willen maken.
Ik zag op internet dat voor Canyon je naar koblenz(is 4,5uur sturen)in Duitsland moet, of zijn er opties dichter bij friesland?
ik kwam de Giant TCR advanced 2 disc(https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... -disc-2021) ook nog tegen.
Deze lijkt mij in het straatje te passen met de Cube en Canyon?
@patrickvb ja beschikbaarheid is echt wel een dingetje vooral in combinatie met mijn lengte en budget. Veel fietsen lijken wel weer te komen begin volgend jaar.
@thestudent en stonewall eigenlijk wil ik juist niet gravellen, wellicht later.
Nu moet ik zeggen dat ik die Canyon ook erg mooi vind, zeker goede tips. Daar zou ik ook graag een proef ritje op willen maken.
Ik zag op internet dat voor Canyon je naar koblenz(is 4,5uur sturen)in Duitsland moet, of zijn er opties dichter bij friesland?
ik kwam de Giant TCR advanced 2 disc(https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... -disc-2021) ook nog tegen.
Deze lijkt mij in het straatje te passen met de Cube en Canyon?
@patrickvb ja beschikbaarheid is echt wel een dingetje vooral in combinatie met mijn lengte en budget. Veel fietsen lijken wel weer te komen begin volgend jaar.
@thestudent en stonewall eigenlijk wil ik juist niet gravellen, wellicht later.
-
- Forum-lid
Ja qua maat voering een fiets uitzoeken lijkt mij goed te doen. Meestal staat bij de framemaat wel iets over de lichaamslengte vermeld. Alleen qua pas vorm, heb ik echt geen idee waar ik moet letten.TKMP schreef: ↑06 dec 2022 21:14 Het begint bij een goede maat of pas vorm selecteren. Als je dit weet of je hebt goede steun?
-
- Forum-lid
nogmaals bedankt voor alle antwoorden. Heb wel besloten dat het in de eerste instantie geen canyon gaat worden, ondanks de adviezen en dat het hele mooie fietsen lijken. Helaas is de dichtstbijzijnde shop mij iets te ver rijden.
Nu is test ritjes maken op dit moment helaas niet heel erg makkelijk op de modellen die ik graag zou willen.
ik kan een ritje maken op eenGiant Contend AR en op een Cube Attian op een alu versie van de GTC.
Eigenlijk wil ik gewoon heel graag de Cube Attain GTC r(als deze goed zit), en wil ik meer even ter vergelijking de Contend Ar proberen.
Het lijkt mij voor de maatvoering geen probleem om een alu fiets te proberen?
Nu is test ritjes maken op dit moment helaas niet heel erg makkelijk op de modellen die ik graag zou willen.
ik kan een ritje maken op eenGiant Contend AR en op een Cube Attian op een alu versie van de GTC.
Eigenlijk wil ik gewoon heel graag de Cube Attain GTC r(als deze goed zit), en wil ik meer even ter vergelijking de Contend Ar proberen.
Het lijkt mij voor de maatvoering geen probleem om een alu fiets te proberen?
Voor de maatvoering maakt het niet uit van wat voor een materiaal het is.
Wat betreft een testrit, zorg wel voor jezelf dat je duidelijk hebt wat je er uit wil halen. Om echt verschil te voelen moet je een serieuze afstand/tijd rijden. Een rondje parkeerplaats oid zegt helemaal niks,
Wat betreft een testrit, zorg wel voor jezelf dat je duidelijk hebt wat je er uit wil halen. Om echt verschil te voelen moet je een serieuze afstand/tijd rijden. Een rondje parkeerplaats oid zegt helemaal niks,
-
- Forum-lid
Inmiddels 2 test ritjes kunnen maken op een Cube attain SL(qua geometrie nagenoeg hetzelfde als de GTC race) en op een Cannondale Caad13 105 2022(eigenlijk vind ik die te ver boven budget) Allebei hele fijne fietsen, fietsen voel wel verschil in hoe het fiets maar ik kan nog niet zeggen of de 1 beter is dan de ander).
Alleen de lokale fietsenwinkel(Belga) kon helaas de Cube gtc race pas in week 42 leveren. Dus ik begin eigenlijk heel erg te neigen naar een Canyon CF 7, ik ben alleen een beetje bang om een fiets te kopen waar ik nog nooit op gefietst hebt. Ik twijfel ook aan welke maat ik zou moeten kopen.
ik ben zelf 196 met benen van 97CM lang
canyon adviseert een XL maar toen ik een proefritje op de cube maakte kreeg ik als advies dat een langere stuur pen wel beter voor mijn houding op de fiets zou zijn. Als ik de geometrie van de Cube maat 62 en de XL naast elkaar leg zitten die heel dicht bijelkaar. Dus nu vraag ik mij af is het misschien niet beter om een 2xl frame te nemen?
https://cube-bikes.ca/attain-gtc-race-road-bike/
https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... e=R076_P02
EDIT:
Zojuist nog even naar mijn zadel hoogte gekeken. Dit zo volgens het wereld wijde web 85,6cm moeten zijn.
97*0,883(leMond methode?)
op basis daar van zou ik zeggen dat een 2XL eigenlijk mooier uitkomt dan een XL
zadel hoogte XL tussen de 773 en 873
zadel hoogte 2XL tussen de 803 en 903
Mijn meet en regel techniek gevoel zegt dan dat je beter rond de 50% kunt gaan zitten dan rond de 80%(misschien wat kort door de bocht)
Alleen de lokale fietsenwinkel(Belga) kon helaas de Cube gtc race pas in week 42 leveren. Dus ik begin eigenlijk heel erg te neigen naar een Canyon CF 7, ik ben alleen een beetje bang om een fiets te kopen waar ik nog nooit op gefietst hebt. Ik twijfel ook aan welke maat ik zou moeten kopen.
ik ben zelf 196 met benen van 97CM lang
canyon adviseert een XL maar toen ik een proefritje op de cube maakte kreeg ik als advies dat een langere stuur pen wel beter voor mijn houding op de fiets zou zijn. Als ik de geometrie van de Cube maat 62 en de XL naast elkaar leg zitten die heel dicht bijelkaar. Dus nu vraag ik mij af is het misschien niet beter om een 2xl frame te nemen?
https://cube-bikes.ca/attain-gtc-race-road-bike/
https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... e=R076_P02
EDIT:
Zojuist nog even naar mijn zadel hoogte gekeken. Dit zo volgens het wereld wijde web 85,6cm moeten zijn.
97*0,883(leMond methode?)
op basis daar van zou ik zeggen dat een 2XL eigenlijk mooier uitkomt dan een XL
zadel hoogte XL tussen de 773 en 873
zadel hoogte 2XL tussen de 803 en 903
Mijn meet en regel techniek gevoel zegt dan dat je beter rond de 50% kunt gaan zitten dan rond de 80%(misschien wat kort door de bocht)
-
- Forum-lid
Het is toch de Canyon Endurance CF7(XL) geworden, vandaag besteld en nu heel erg lang wachten tot het maart word.
-
- Forum-lid
@chris en Rob: tnx!
Woop woop! grote blij, daar is die dan!

Woop woop! grote blij, daar is die dan!

Laatst gewijzigd door elektrieker op 03 feb 2023 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.