Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jan 2023 15:28

mao schreef: 08 jan 2023 14:04 Wel eens met een groep van “gelijkgestemden “ een week in het buitenland wezen fietsen?
Ik kan je vertellen, t’s een uitdaging.
De een wil om 8 uur vertrekken de ander om 930
De een wil 120 de andere 170 km rijden
De een wil zoveel mogelijk klimmen de andere wat minder
De een wil lunchen de andere wil alleen snel ff koffie drinken
Ik verbaas me elke keer weer, dat ondanks het gelijkgestemden zijn het toch weer een uitdaging is om het iedereen naar z’n zin te maken.

En dan heb ik het alleen nog over het fiets gedeelte, boodschappen, koken , afwassen, schoonmaken, vervoer enz enz is weer een hele andere dimensie.
Dat is een kwestie van van tevoren goede afspraken te maken.
Wie zich daar niet in kan vinden wordt gevraagd om niet mee te gaan en dat gaat in mijn vorige club ondertussen al 25 jaar goed. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 08 jan 2023 15:29

Lcsmet schreef: 08 jan 2023 15:24 @fietsgenieter,
Inderdaad, immigratie komt veelal omdat mensen een betere toekomst voor zichzelf zoeken. Vraag is of wij het OCMW (= bijstand) voor de rest van de wereld moeten zijn. Als ik het goed heb krijg je enkel een erkenning als vluchteling als je leven in gevaar is, niet als je op zoek bent naar een beter economisch leven.
En dan mag je je vragen stellen of wij in West-Europa de eerste veilige haven zijn voor de veelal moslimmannen die tot hier geraken.
En de boeren, de ontdekkingsreizigers en de vluchtelingen van WO2 werden niet zo opgevangen zoals wij nu moeten doen met de "nieuwkomers".
En ik ben rechts, ik geloof dat mensen zelf verantwoordelijkheid moeten nemen in plaats van alles op de staat af te schuiven.
Ik ben mogelijk groener dan jij maar ik ben ook realist en heb een probleem met het opgestoken vingertje van de groenen die zich moreel boven de andersdenkenden wanen en denken dat enkel zij de "oplossing" hebben.
Ik heb het niet zo voor de Europese veelal linkse elite die vanuit hun ivoren toren de ene na de andere catastrofe aankondigen om de bevolking toch maar te dwingen om hen te volgen.
En ik heb echt geen idee of jij opgehitst bent en of dat een probleem moet zijn.
+1.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

baron062
Forum-lid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 08 jan 2023 15:32

Lcsmet schreef: 08 jan 2023 15:24 En ik ben rechts, ik geloof dat mensen zelf verantwoordelijkheid moeten nemen in plaats van alles op de staat af te schuiven.
Als dat het credo is voor rechts denkenden zou je zeggen dat ze die economische vluchteling, die huis en haard verlaat, zouden moeten omarmen. " neem je welzijn in eigen hand"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jan 2023 15:35

Immigratie is vooral een probleem omdat west-europe graag (terecht) een andere cultuur wil accepteren, alleen dat die andere cultuur zich weigert aan te passen. De groep overlast veroorzakende noord-afrikaanse capuchonnetjes mag van mij per direct het land worden uitgezet.
Milieudoelen ontkomt een weldenkend mens niet aan.
Dat het heel oneerlijk voelt dat “wij” moeten bloeden en hele economieën geen flikker veranderen (india, china, de vs als ze de kans krijgen, etc) is ook een feit, zeker omdat NL weer eens voorop wil lopen.
Brexit is gewoon een bizarre flater geweest. “de jeugd” kwam niet stemmen waardoor er een uiterst nipte meerderheid ontstond in een NIET-bindend referendum.
Vanuit mijn werk zie ik de ellende van heel dichtbij. In de UK is echt heel veel loos :-(

Het zijn allemaal voorbeelden van agendapunten die niet zomaar opgelost kunnen worden. En dat laten we nu over aan mensen die hun zetel belangrijker vinden dan een fatsoenlijke lange termijn visie….. :roll:
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jan 2023 15:46

baron062 schreef: 08 jan 2023 15:32
Lcsmet schreef: 08 jan 2023 15:24 En ik ben rechts, ik geloof dat mensen zelf verantwoordelijkheid moeten nemen in plaats van alles op de staat af te schuiven.
Als dat het credo is voor rechts denkenden zou je zeggen dat ze die economische vluchteling, die huis en haard verlaat, zouden moeten omarmen. " neem je welzijn in eigen hand"
Je hebt gelijk, ze mogen proberen.
Maar waarom wordt je verweten voor al wat lelijk is als je schrijft dat we de grenzen moeten toehouden.
We moeten zorgen dat er niemand in komt die hier niet hoort te zijn.
En voor diegenen die er wel mogen inkomen ze hun welzijn wel degelijk in eigen hand moeten nemen.
Waarom moeten er bijvoorbeeld keuken- en schoonmaakpersoneel zijn in de vluchtelingen opvang? Kunnen die mensen niet zelf koken, kuisen en degelijke.
Nu krijgen ze bij erkenning leefloon, kindergeld, energiesubsidie, voorrang bij een sociale woning, enz...
Dat is alles behalve "welzijn in eigen hand nemen".
En ik vindt dit niet uitermate rechts maar vooral realistisch.
We moeten ervoor zorgen dat ons sociaal systeem niet kapseist.
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 08 jan 2023 16:43

Immigratie is zeker geen gemakkelijk iets. Wat ik wel weet, is dat er veel van die mensen straks de knelpuntberoepen gaan invullen. Als onze mensen het om welke reden dan ook niet meer willen doen, gaan werkgevers een oplossing nodig hebben. En de immigranten nemen die jobs maar al te graag aan. Dat zien we bij ons in het ziekenhuis nu al meer en meer. Het grootste struikelpunt is de taal barrière. Zeker voor oudere mensen die in veel gevallen nog hun dialect spreken, zijn die mensen moeilijk verstaanbaar.

Op zich kan ik leven dat sommige mensen hun leven hier wil verder zetten. In hun plaats zou ik het misschien ook doen. Maar je kan wel niet iedereen laten komen. En net daar wringt het schoentje. Bovendien is je aanpassen hét belangrijkste punt. En net daar loopt het al veel verkeerd. Sommige politieke partijen zien daar echter geen graten in, wel integendeel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jan 2023 16:53

In de UK zie je nu grote problemen nu de grenzen voor arbeidsmigranten veel meer gesloten zijn. Er draaien letterlijk bedrijven op lagere capaciteit omdat na de brexit de oost-europeanen niet meer in grote getale aanwezig waren.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 jan 2023 17:54

Zonder de oost Europeanen staat bv Nederland stil, die hebben we hard nodig.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jan 2023 18:28

We gaan Oost -Europeanen nu toch niet vergelijken met mensen die van veel verder weg komen en een heel andere manier van leven en vooral godsdienst hebben.
Maar ook dit mag je in dit ganse debat niet hardop zeggen.
In het begin is iedere nieuwkomer dankbaar.
De harde realiteit in de straten van onze grootsteden en ondertussen ook provincie steden laat echter een heel andere kant van de multiculturele samenleving zien.
Sommige partijen blijven er voor kiezen om deze problemen met de mantel der liefde toe te dekken.
Ondertussen weten we dat zelfs het merendeel van de allochtone gemeenschap deze criminelen liever kwijt dan rijk is.
Zij zeggen wel waar het op staat.
Het Westen heeft deze problemen aan zichzelf te danken door te tolerant te zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 08 jan 2023 19:12

Lcsmet schreef: 08 jan 2023 18:28 We gaan Oost -Europeanen nu toch niet vergelijken met mensen die van veel verder weg komen en een heel andere manier van leven en vooral godsdienst hebben.
Maar ook dit mag je in dit ganse debat niet hardop zeggen.
In het begin is iedere nieuwkomer dankbaar.
De harde realiteit in de straten van onze grootsteden en ondertussen ook provincie steden laat echter een heel andere kant van de multiculturele samenleving zien.
Sommige partijen blijven er voor kiezen om deze problemen met de mantel der liefde toe te dekken.
Ondertussen weten we dat zelfs het merendeel van de allochtone gemeenschap deze criminelen liever kwijt dan rijk is.
Zij zeggen wel waar het op staat.
Het Westen heeft deze problemen aan zichzelf te danken door te tolerant te zijn.
Je zegt (typt) het toch hard op?
Staat de politie al voor de deur dan?
'Niet gehoord worden' betekent meestal 'ik krijg mijn zin niet'.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jan 2023 19:20

daniel1975 schreef: 08 jan 2023 15:35 ..............
Brexit is gewoon een bizarre flater geweest. “de jeugd” kwam niet stemmen waardoor er een uiterst nipte meerderheid ontstond in een NIET-bindend referendum.
Vanuit mijn werk zie ik de ellende van heel dichtbij. In de UK is echt heel veel loos :-(

...............
De stelling die in de populaire media (allemaal pro EU uiteraard) graag gepropageerd wordt dat de Brexit er kwam doordat de jeugd niet kwam stemmen, spoort niet met de werkelijkheid. Zelfs bij een opkomst van 100% van de jeugd was de Brexit nog steeds een feit geweest, zie de analyse van Population Europe. (https://www.demorgen.be/nieuws/meer-jon ... ~b23d68fb/)

De stelling dat er een nipte meerderheid voor Brexit was klopt ook niet; er waren 1 250 000 meer stemmen voor het leave kamp. Oftewel 52%. Dat is niet overweldigend, maar zeker niet nipt.

Dat na Brexit er een aantal economische problemen opduiken is duidelijk, dat deze op lange termijn zwaarder gaan wegen dan de problemen binnen de EU is onvoorspelbaar.
De voordelen, zoals het zich onttrekken van bepaalde elementen van voorrang van het Europees recht en het terug onder de soevereiniteit van het Britse volk te brengen lijken me op de lange termijn op het vlak van democratisch gehalte onbetaalbaar. Kunnen we alleen jaloers op zijn.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jan 2023 19:21

mao schreef: 08 jan 2023 17:54 Zonder de oost Europeanen staat bv Nederland stil, die hebben we hard nodig.
Hoezo in Europa (Nederland dus ook toch?) is toch iedereen voor de vrije-markteconomie?

Plaats reactie