Sorry, even terugkomend op het Herentals-incident was er nog de vraag (dacht ik) waarom juist die ene wielrenner uiteindelijk de heg in gereden werd. Nou, bij het stapsgewijs bekijken van het wazige filmpje lijkt het enigszins duidelijk te worden. Ogenschijnlijk ging betreffende renner in zwarte outfit (met witte helm) allereerst verhaal halen – in woord en/of gebaar (?) – bij de automobilist. Vervolgens 'vluchtte' hij voor de auto langs over de rijbaan. Keek vervolgens achterom en reed verder over het fietspad, waarna de automobilist hem richting grasstrook en naastgelegen heg dirigeerde...
Renner in zwarte outfit, met witte helm...
Gaat verhaal halen bij de automobilist...
'Vlucht' voorlangs de auto...
Vooralsnog over de rijbaan...
Kijkt achterom...
Wijkt uit naar het fietspad...
Automobilist 'dirigeert' hem richting grasstrook...
En de naastgelegen heg...
Actie van de automobilist is uiteraard niet goed te praten. Moet er zelf overigens niet aan denken om met zo'n groot peloton over dergelijke 'max 70 km/u'-rijbanen te fietsen, waarbij dan het naastgelegen verplichte fietspad genegeerd wordt en zodoende het gemotoriseerde verkeer met enige regelmaat opgehouden zal worden. Ook al is dat kennelijk geoorloofd.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Misschien nu genoeg over dit filmpje gepraat?
Wat de oorzaak ook was, het mag nog de dikte middenvinger geweest zijn, de reactie van de auto is randje crimineel.
Punt.
Wat de oorzaak ook was, het mag nog de dikte middenvinger geweest zijn, de reactie van de auto is randje crimineel.
Punt.
Ik zeg niet dat het in Frankrijk de hemel op aarde is maar ik nodig je toch eens uit wat in Vlaanderen te komen fietsen.Jans schreef: ↑09 dec 2022 23:01 Ik vind het ook niet erg hoor. Die, meestal mannen, zijn aan het werk, ik aan het "buiten spelen".
En @hayes zijn ervaring met galantere chauffeurs in Frankrijk. Jammer, maar er zijn er toch echt teveel die geen idee hebben hoe belachelijk dicht ze langs je heen gaan.
Altijd welkom.
Uiteraard mag je reageren als iemand een fout maakt maar als dat met boze toon/gebaren gepaard gaat, ben je zelf onderdeel van het probleem.
Boos worden heeft 0,0 effect op het toekomstige gedrag van de tegenpartij. Zijn hersenen schieten daardoor direct in de verdedigingsmodus en dan zijn eigen fouten een stuk moeilijker toe te geven. Het is veel nuttiger om vriendelijk duidelijk te maken dat je geschrokken bent. Dat is ook wel zo fijn voor de sfeer.
Boos worden doe je alleen om je eigen ego te strelen.
Campagnolo Ultra Dork
Heeft niets met ego te maken, ik vind dit zelfs een rare uitspraak.Ernie C. schreef: ↑10 dec 2022 21:43Uiteraard mag je reageren als iemand een fout maakt maar als dat met boze toon/gebaren gepaard gaat, ben je zelf onderdeel van het probleem.
Boos worden heeft 0,0 effect op het toekomstige gedrag van de tegenpartij. Zijn hersenen schieten daardoor direct in de verdedigingsmodus en dan zijn eigen fouten een stuk moeilijker toe te geven. Het is veel nuttiger om vriendelijk duidelijk te maken dat je geschrokken bent. Dat is ook wel zo fijn voor de sfeer.
Boos worden doe je alleen om je eigen ego te strelen.
Meestal is dat vooral omdat je zelf geschrokken bent, je hart nog als een razende tekeer gaat. Dan reageer je soms iets té.
Ik reageer sowieso zelden op de dagelijkse vervelende gebeurtenissen, maar als ik het gevoel heb dat mijn leven in gevaar was door een semi-bewuste actie, dan reageer ik kwaad. Dan zal een vriendelijke reactie even weinig uithalen als een kreet.
Ik ken niemand die vriendelijk zal reageren à la 'sorry mijnheer, mag ik je er even op wijzen dat u mij in gevaar bracht door tot het allerlaatste moment op het andere rijvak te rijden'.
Boutade uiteraard
Volledig eens!
Een wielrenner die rare capriolen uithaalt, brengt vooral zichzelf in gevaar. Een automobilist die rare capriolen uithaalt, brengt vooral anderen in gevaar.
Om meerdere mensen te doden met een geweer, moet je meerdere keren de trekker overhalen. Met een auto is slechts een handeling genoeg voor hetzelfde effect. Als automobilist heb je die verantwoordelijkheid te dragen. Ook als een andere weggebruiker zich niet gedraagt zoals jij dat wil/verwacht.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat de reactie van de automobilist buiten proportie is zijn we het allemaal over eens.
Maar dat de groep fietsers in eerste instantie fout waren en zo aanleiding gaven tot een reactie, daar hebben sommigen het blijkbaar moeite mee om dat toe te geven.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Randje?....gewoon poging tot doodslag.
En ja.....dit peloton bestaat verder ook uit totaal idioten.
Ai. Ik denk dat er een deel forumleden niet echt akkoord zouden zijn
[/quote]
Als je je persoonlijke mening en je taak als Moderator goed kan scheiden zou ik niet weten waarom er ook maar iemand bezwaar kan maken.
En laat nu net dat het probleem zijn bij het merendeel van de mods. Voorts, als je dat echt goed wil doen, dan moet je daar echt veel tijd insteken en vooral heel objectief blijven, zonder vooroordelen en zonder beïnvloeding van andere leden. Ik heb ook ooit het aanbod gehad om een mod te worden van een groot forum. Ik heb vriendelijk bedankt net omwille van het tijdsgebrek om het goed te willen doen. Je moet wel bewondering hebben voor de (zeldzame) mods die het echt goed doen, het blijft immers een onbezoldigde en dikwijls ondankbare job.
Laatst gewijzigd door jakkel op 12 dec 2022 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.