Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 23 okt 2022 13:55

Yep, het is nog eens van dat ...

Erg vuil parcourtje al ergens stukje glas opgeraapt en eerste plat bandje, binnenbandje erin na controleren van band niks raars gezien .. tiental km. verder BANG hiel opengescheurd op een andere plek.

Afbeelding

Game over stukje te voet richting herkenningspunt voor hulptroepen.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 23 okt 2022 16:03

Se7en schreef: 23 okt 2022 10:04 Ik sta as we speak te wachten op de pechwagen. Tijdens het crossen een tak in de achterderailleur waarop die finaal afbrak. Dit is ook niet meer tijdelijk te herstellen helaas.
Ook eens gehad.....
Ketting open gemaakt, derailleur eraf gehaald, ketting ingekort en op halve kracht naar huis. Was maar 10km van huis. Je hebt dan 1 vaste overbrenging maar daar is uitstekend mee te fietsen.
Dogma F

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 23 okt 2022 17:41

Vier weken geleden gevallen met de racefiets omdat er split in een bocht was gestrooid door de wegbeheerder.
Mijn vrouw heeft me opgehaald in het dichtstbijzijnde dorpje zodat ik maar 3 kilometer meer hoefde te fietsen.
Mijn vinger bloede te hevig en er was slecht weer op komst.
Achteraf blijkt dat mijn vinger toen gebroken was en in het ziekenhuis zijn er drie hechtingen in mijn vinger gezet. Vinger en rest van de hand waren gekneusd.

Maar een call of shame wil ik het dus niet noemen. Je wil ook niet onderweg out gaan en nog iets ernstigers krijgen.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 okt 2022 15:04

Op zijn minst een fall of shame dan!
(Ik mag het zeggen, want ik heb ervaring met botten breken, waaronder vingers, door lullige valletjes ;-) )

Anyways,
Beterschap
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 24 okt 2022 15:52

Anderhalve week geleden. 50 km van huis ( op de fiets via fietspad door de bossen met de auto niet korter van 70km te doen). LEK. Ach dan wisselen we even het bandje. Met deze fiets (heb hem ruim een half jaar) nog niet lek gereden. Steekas 6 mm, dat wist ik, dus multitool in zadeltasje gedaan. Ik denk doen we even, nou.... nee, geen enkele beweging in as te krijgen, gewoon niets!!. Dan maar bellen, vrouwlief wakker, waar sta je? eeeeeh 70 km met de auto in H.., pfoe dat een eind, maar wacht eens daar woont een collega van me. Belt collega en 5 minuten later collega met auto ter plaatse. Naar zijn huis, gewone imbus 6 er op, nog niets.
Extra lange imbus 6 gevonden en toen eindelijk met heel veel kracht en gekraak los. Bandje vervangen en vrolijk terug naar huis. Pfoee wat zat dat kreng vast. En dit ondanks montage vet,
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie