Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Meerdaagse cyclo's voor de racefiets

Goudhaantje
Forum-lid

Gebruikersavatar Goudhaantje 22 sep 2022 21:27

Het zal in 2023 waarschijnlijk de Haute Route Alps worden (val dus blijkbaar niet in de categorie zuinige NL'er, voor zover je een volledige bevolking van een land in een hokje kan stoppen). Maar ik blijf het een behoorlijke uitgave vinden. Maar dat vond ik in 2018 ook al bij mijn eerste deelname aan de TourTransalp.

Ik was vooral ook benieuwd naar ervaringen met minder bekende meerdaagse cyclo's zoals de door mij genoemde TRANSPYR Coast to Coast of de Paris-Nice cyclo. Maar blijkbaar zijn er geen ervaringsdeskundigen van die (of ander minder bekende meerdaagse cyclo's) hier op het forum.

Van de TourTransalp weet ik idd wat voor organisatie er achter zo'n meerdaagse zit en hoeveel mensen daarbij betrokken zijn. Indrukwekkend! Ik vermoed ook dat de kosten voor de Haute Route wat hoger liggen gezien de locaties die ze aandoen.

superfcb
Forum-lid

superfcb 23 sep 2022 10:39

Engadin Radmarathon is een driedaagse met klimwerk.
Dag 1 een korte klimtijdrit en dan dag 2&3 nog een langere bergrit en een kortere bergrit

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 23 sep 2022 19:18

superfcb schreef: 23 sep 2022 10:39 Engadin Radmarathon is een driedaagse met klimwerk.
Dag 1 een korte klimtijdrit en dan dag 2&3 nog een langere bergrit en een kortere bergrit
In een prachtige streek bovendien.
Afbeelding

Plaats reactie