Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Beste Carbonwielen

stynomite
Forum-lid

stynomite 08 jan 2010 19:50

De vraag "Beste carbonwielen". Is dus vooral afhankelijk van wat je er zelf mee gaat doen, wat je belangrijk vindt, en een paar lichamenlijke eigenschappen.

Naast de statement:"beste" is er ook zoiets als budget. Persoonlijk zou ik wel gaan voor een setje lightweight clinchers, onder mijn six13. Zou er ook nog eens mooi uitzien en super rijden, maar tsja, om nou wielen te kopen die duurder zijn dan mijn complete fiets.......

Anyway, ik heb zelf geen geld over maar ik heb wel al de volgende conclusies voor mezelf getrokken;

clinchers, want ik kan liever makkelijk een band wisselen dan dat ik wat gewicht op (draaiende!) massa bespaar. Ik rij dan ook geen wedstrijden en doe dit puur voor de lol.

Voor de looks, het liefst een rustig uitziend setje, wat past bij de fiets en straks ook onder een andere fiets past.

Een prijs die doet vermoeden dat er mogelijk een soort van poging is geweest om binnen een redelijk budget te blijven.

Liever stijf en zwaar dan licht en slap.

Vragen;
Mogelijk voor een lagere velg dan achter, i.v.m. handling van de fiets bij zijwind?
Mogelijk alu remrand i.v.m. remgedrag?
Slecht weer setje/alu setje erbij?

Maar goed, gelukkig heb iknog geen geld...... Ik ben benieuwd waar je op uitkomt. Er komt vast wel een moment dat zo'n setje naar boven drijft op mijn prio lijstje.

P.S.
niet heelspeciaal, maar wel leuk:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=31350
Big... yeah, big bada boom.

xytras
Forum-lid

xytras 08 jan 2010 23:53

Ik heb gereden met corima aero, planet x, kuiper, easton ec90 aero en nu lightweight genII. Awel ik moet niet vertellen zeker dat die laatste voor mij echt top zijn. Ik heb er ocharme 1 km mee getest en ja...met niets te vergelijken!

jakkel
Forum-lid

jakkel 09 jan 2010 10:42

Ik heb mij tussen kerst en nieuwjaar een set Cosmic Carbone SL wielen gekocht. Niet de lichtste wielen, maar naar mijn mening toch de betere keuze als het op de verhouding prijs/kwaliteit aankomt.

Door het slechte weer heb ik ze nog maar één keer kunnen testen, vorige week een ritje van 90 km mee gedaan. Wielen bollen super en zijn lateraal superstijf, maar ze bieden wel weinig comfort (blijkbaar nog minder dan de Racing Zero's). Het geluid bij aanzetten is ook mooi meegenomen. :D

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 09 jan 2010 22:44

Net nog eens zitten kijken naar het nieuwe marchisio 2010 gamma.
Pfwoeh, smaken kunnen misschien verschillen maar ik vind ze nog mooier dan bora's.
Die witte of rode naven, hun bestickering, prachtig. En wat een lichtgewichtjes!!

Ware het niet van de prijs ik zou het wel weten.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

stynomite
Forum-lid

stynomite 10 jan 2010 13:56

ideetje;

http://link.marktplaats.nl/310805464

kwam ik laatst tegen. Persoonlijk zou ik liever iets meer spaken zien.
Big... yeah, big bada boom.

nick-yan
Forum-lid

nick-yan 10 jan 2010 14:01

de ffwd f4r of f5r zijn goed carbonwielen voor een goede prijs. zeker als je ze met dt 240s naven neemt
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2010 14:34

Ik zou toch iets anders kopen voor €1200. Slap achterwiel door de slechte geometrie van de achternaaf, vrij veel duurder dan andere wielsets met vergelijkbare velgen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie