Kan iemand mij vertellen welke balhoofdset ik zou moeten kopen voor een koga beachracer
De lagers die er in zitten zijn 41 30 en 7 hoog, op de vork zit een ring waar het lager op valt.
Alvast bedankt
koga beachracer balhoofd
Raadpleeg het SHIS systeem, website cane creek.
Pre-2018, dus. Da’s een 1⅛”-1¼” geïntegreerd balhoofd. IS41 boven, IS47 onder. Maarreh… die ring op de vorkkroon, die hoort bij het balhoofd. Vraag je fietsenmaker, die over te zetten op je nieuwe vork, dan hoef je geen nieuw balhoofd te kopen.
Vorsprung durch Pedantik
Ok, na wat meten kom ik op het volgende
IS41/28.6 - IS41/30
Enige wat ik nu nog zou willen weten hoe belangrijk de hoogte van het lager is. De lagers die uit de fiets komen zijn 7 mm hoog. Hoeveel mag/kan ik daarvan afwijken ?
IS41/28.6 - IS41/30
Enige wat ik nu nog zou willen weten hoe belangrijk de hoogte van het lager is. De lagers die uit de fiets komen zijn 7 mm hoog. Hoeveel mag/kan ik daarvan afwijken ?
Ding a ding dang my dang a long ling long
Geen probleem als het onderste lager iets hoger is, de spleet tussen vorkkroon en balhoofd wordt dan iets groter. Nadeel zou kunnen zijn dat er makkelijker en dus sneller troep tussen komt.
Kleiner kan wel een probleem worden als vork en balhoofd tegen elkaar gaan schuren, maar dat zou je op kunnen lossen met dunne opvulringen
Kleiner kan wel een probleem worden als vork en balhoofd tegen elkaar gaan schuren, maar dat zou je op kunnen lossen met dunne opvulringen
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350