Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38290
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 sep 2022 08:29

bakboord1 schreef: 08 sep 2022 08:12 Punt is dat hij geen lekke band kreeg in de laatste 3 kilometer en er op zijn eindklassering ook wel iets is af te dingen.

Punt is ook dat hij de regels gewoon correct heeft opgerekt, of we het leuk vinden of niet.
Een ronde verliezen door een lekke band gun je ook niemand.
Less is bore

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 08 sep 2022 08:42

daniel1975 schreef: 08 sep 2022 08:29
bakboord1 schreef: 08 sep 2022 08:12 Punt is dat hij geen lekke band kreeg in de laatste 3 kilometer en er op zijn eindklassering ook wel iets is af te dingen.

Punt is ook dat hij de regels gewoon correct heeft opgerekt, of we het leuk vinden of niet.
Een ronde verliezen door een lekke band gun je ook niemand.
Hij is gewoon doorgereden tot in de veilige zone. 'Regels oprekken' vind ik dan erg negatief uitgedrukt. We maken al een week drama over NIKS. Hij had pech op een waanzinnig slecht moment en de regels zorgen ervoor dat de Vuelta hem niet wordt ontnomen. Zo hoort het. Einde verhaal.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 08 sep 2022 08:44

daniel1975 schreef: 08 sep 2022 08:29
bakboord1 schreef: 08 sep 2022 08:12 Punt is dat hij geen lekke band kreeg in de laatste 3 kilometer en er op zijn eindklassering ook wel iets is af te dingen.

Punt is ook dat hij de regels gewoon correct heeft opgerekt, of we het leuk vinden of niet.
Een ronde verliezen door een lekke band gun je ook niemand.
De regels correct oprekken is een contradictio in terminis, lijkt me. De regels zijn niet correct toegepast door de jury en daar heeft Evenepoel mazzel mee gehad.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 08 sep 2022 08:53

SiO2 schreef: 08 sep 2022 08:44
daniel1975 schreef: 08 sep 2022 08:29
bakboord1 schreef: 08 sep 2022 08:12 Punt is dat hij geen lekke band kreeg in de laatste 3 kilometer en er op zijn eindklassering ook wel iets is af te dingen.

Punt is ook dat hij de regels gewoon correct heeft opgerekt, of we het leuk vinden of niet.
Een ronde verliezen door een lekke band gun je ook niemand.
De regels correct oprekken is een contradictio in terminis, lijkt me. De regels zijn niet correct toegepast door de jury en daar heeft Evenepoel mazzel mee gehad.
Jullie zijn toch wel een stelletje zuurpruimen en anti-sportiviteitshelden eerste klas....

ELKE regel die er bestaat, moet altijd door de jury als een soort 'rechter' beoordeeld worden en dat zou altijd in de geest van het meest sportieve moeten gebeuren. Willen we écht dat ze elk regeltje zwart-wit als een autist gaan beoordelen ?? Achter de auto rijden is niet toegestaan --> na 10 m achter de auto: uit koers // Van de lijn afwijken in de sprint is niet toegestaan --> 10 cm afwijken = declasseren // Plassen in het openbaar is niet toegestaan --> elk plasje is uit koers en ga zo maar verder...

Dus elke regel moet uiteindelijk worden toegepast en in dit geval is dat in de geest van de wedstrijd en de situatie op dat moment en het feit dat je NOOIT van mechanische pech kan zeggen waar die begon correct toegepast.


En nu is het voor mij echt einde discussie op dit punt; Ga er wat mij betreft zelf nog maar 2 weken over doorneuten. Maar ik mag vooral niet zeggen dat ik een link met de nationaliteit zie hoor...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16416
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 sep 2022 08:55

Het gaat om het moment "suffered a puncture" aangezien hij al voor de 3km last had, "sufferede" hij toen al. Taalkundig laat dat niks aan de verbeelding over.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 sep 2022 08:58

Gede, als je er zoveel moeite mee hebt dat het nationaliteit gevoelig zou zijn, in jouw ogen. Misschien maar niet meer reageren op wat al die Nederlanders opschrijven?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 08 sep 2022 09:12

Jans schreef: 08 sep 2022 08:58 Gede, als je er zoveel moeite mee hebt dat het nationaliteit gevoelig zou zijn, in jouw ogen. Misschien maar niet meer reageren op wat al die Nederlanders opschrijven?
Dat staat als een paal boven water. Als REv geboren was in Utrecht en ook nog dat Jumboshirtje had gedragen, had je nu niet dit eindeloos geneut gehad van mensen die vinden dat hij minuten aan de broek moet krijgen omdat ze een renner uit de uitslag nemen die de boel lekker liet lopen die een tijd ervoor naast REv werd gesignaleerd.

En ik blijf reageren. Hollanders laten zich ook zelden de mond snoeren...

Maar dat geneut over de 3 km regel is voor mij afgelopen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 sep 2022 09:15

Gede, je "einde discussie" was wel van heel korte duur. Ga wat leuks doen zonder die domme Nederlanders.
Een Hollander is wel een Nederlander, maar een Nederlander hoeft geen Hollander te zijn.
En mond laten snoeren? Er zijn Belgen die dat ook niet doen.
Laatst gewijzigd door Jans op 08 sep 2022 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12905
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 sep 2022 09:20

@Jans, dat is het niet. Hij leest niet en geeft overal zijn eigen mening over en trekt de teksten volledig uit verband.
Hij kopieert en tekst en zet er een heel eigen verhaal onder.

De meeste hebben al vijf keer gezegd dat iedereen hetzelfde zou doen. Ik voeg er nog aan toe dat als iemand anders zou doen en voor de 3km gaat staan ik dat ongelofelijk dom zou vinden. Daarnaast heb ik ook al gezegd dat ik hem die ronde gun, hij heeft het gewoon het beste gedaan en niets gestolen.

Maar dat komt gewoon niet aan bij gede, ook hier zal ie wel weer een heel ander verhaal van maken.

En we (ik denk best dat ik "we" mag zeggen) zijn hier totaal niet nationaal gevoelig, VA wordt toch ook altijd van alles gegund en bv vroeger Nijs ook en genoeg andere Belgen. Volgens mij gunnen we het de Belgen juist veel vaker iets dan dat we het andere landen gunnen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 08 sep 2022 09:21

Jans schreef: 08 sep 2022 09:15 Gede, je "einde discussie" was wel van heel korte duur. Ga wat leuks doen zonder die domme Nederlanders.
Ik heb op fora 2 basisregels:

- Ik laat me door niemand de mond snoeren.
- Als anderen me aanspreken, verbreek ik mijn voornemen om te stoppen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 08 sep 2022 09:22

wasbeer2006 schreef: 08 sep 2022 09:20 @Jans, dat is het niet. Hij leest niet en geeft overal zijn eigen mening over en trekt de teksten volledig uit verband.
Hij kopieert en tekst en zet er een heel eigen verhaal onder.

De meeste hebben al vijf keer gezegd dat iedereen hetzelfde zou doen. Ik voeg er nog aan toe dat als iemand anders zou doen en voor de 3km gaat staan ik dat ongelofelijk dom zou vinden. Daarnaast heb ik ook al gezegd dat ik hem die ronde gun, hij heeft het gewoon het beste gedaan en niets gestolen.

Maar dat komt gewoon niet aan bij gede, ook hier zal ie wel weer een heel ander verhaal van maken.

En we (ik denk best dat ik "we" mag zeggen) zijn hier totaal niet nationaal gevoelig, VA wordt toch ook altijd van alles gegund en bv vroeger Nijs ook en genoeg andere Belgen. Volgens mij gunnen we het de Belgen juist veel vaker iets dan dat we het andere landen gunnen.
Hij leest niet??? Elke letter vriend....

Uw mening is prima en respectabel. Bedankt daarvoor. Moet ik u echter wijzen op wat andere exemplaren hier schreven?

Niet nationaal gevoelig?? Laat me nu niet lachen eh vriend. De toon rond WVA wijzigde zelfs toen hij een hollands shirtje ging dragen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 sep 2022 09:23

Ik ga ontbijten en daarna nog lekker stukje fietsen. Zou je ook moeten doen @gede. Is beter. Voor iedereen.

Plaats reactie