Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 06 sep 2022 19:51

Kan de video zelf niet zien, maar volgens de kop van een artikel op Sporza.be zou verder onderzoek naar de wonden van Roglic niet direct noodzakelijk zijn.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 06 sep 2022 19:57

hayes schreef: 06 sep 2022 19:41
Waar Roglic viel, lag trouwens een mega grote plak kauwgom.
Ongetwijfeld een complot van Patlev 8-)

Als je het op flessen wil trekken & Remco geen recht had op de 3km regel - waarom Roglic dan wel? Komt door zichzelf ten val, komt niemand anders aan te pas.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 sep 2022 20:00

Omdat een val wat moeilijk te faken is.

Maar ik zag toch duidelijk in beeld dat Patlev Roglic met een karatetrap van zijn fiets trapte. Je moet wel door een heel erg rood-geel-zwarte bril naar deze Vuelta kijken mocht je dat gemist hebben :twisted:
Campagnolo Ultra Dork

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 06 sep 2022 20:01

hayes schreef: 06 sep 2022 19:40
JPAR schreef: 06 sep 2022 19:14 Zal Jumbo een protest indienen?
Waarom? De regel is gevolgd.
Als de lekke band al eerder dan 3km voor de meet is ontstaan, dan vraag ik mij dat af.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 sep 2022 20:03

@Hayes. Dat strookt helemaal niet met de beelden. Met een leegloper ga je vanzelf wat vierkante bochten rijden en t verschil tussen glad en leegloper voel je misschien niet eens. Het gaat ook niet over faken of niet. T moment van lek lijkt mij gewoon redelijk waarschijnlijk tussen km7 en km6 te liggen.

Iedere renner zou hetzelfde doen natuurlijk. Gewoon doorrijden met die leegloper, de ploeg zal het hem wel verteld hebben nog ook! Maar t is wel duidelijk op de foto dat die band niet volledig plat staat. En het is ook duidelijk dat na km6.6 remco niet meer in beeld is.

Ik ben verder niet voor of tegen Remco. Alleen de drie km regel hoe voer je die nu rechtvaardig uit. Als je door kan rijden tot binnen de drie. Kan je die laatste 2.2km ook nog wel rijden. Zeker als de snelle bochten dan verleden tijd zijn en t bergop zit.

Hij stond nota bene al binnenblad toen ie stopte..
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 sep 2022 20:09

De regel bepaalt zelfs "als er in de laatste km gevallen wordt en de renner daardoor uitgeschakeld wordt mag er alsnog een vervanger opgeroepen worden". Dus vingegaard of van Aert kunnen in de Vuelta in de plaats van roglic morgen verder rijden. Maar praktisch lukt dat niet meer om die morgen aan het vertrek te krijgen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 sep 2022 20:11

Ernie C. schreef: 06 sep 2022 20:00 Omdat een val wat moeilijk te faken is.

Maar ik zag toch duidelijk in beeld dat Patlev Roglic met een karatetrap van zijn fiets trapte. Je moet wel door een heel erg rood-geel-zwarte bril naar deze Vuelta kijken mocht je dat gemist hebben :twisted:
Het is toch duidelijk dat hij zich laat vallen, PL krijgt zijn been geen 10 CM meer hoog.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hayes

hayes 06 sep 2022 20:13

Als we gaan muggeziften, wat is een lekke band?
Zodra er een lek in zit? Als hij 50 % leeg is, 100%?
Dat wordt echt belachelijk moeilijk. En vanachter scherm oordelen, is net iets anders dan in een hectische finale.

QS had de finale gisteren of vanochtend verkent en gemerkt dat het er glad lag. Daarom nam Remco geen risico.
Roglic dus wel...

Sowieso, of het nu Remco of Roglic was die op deze manier achterstand opliep, wil je echt dat een grote ronde zo beslist wordt?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 sep 2022 20:16

@hayes & i-mac
Jullie kunnen de BS en complottheorieën kaart meteen wel trekken?, maar de vraag of ( wat ik wel wil geloven) dan wel wanneer Remco lek rijdt lijkt me geheel legitiem..

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 sep 2022 20:20

hayes schreef: 06 sep 2022 20:13

Sowieso, of het nu Remco of Roglic was die op deze manier achterstand opliep, wil je echt dat een grote ronde zo beslist wordt?
Zeker niet,
En je zal wel een sukkel wezen als je 100 meter voor de 3km vod gaat staan met een lekkeband

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 sep 2022 20:24

hayes schreef: 06 sep 2022 20:13 Als we gaan muggeziften, wat is een lekke band?
Zodra er een lek in zit? Als hij 50 % leeg is, 100%?
Dat wordt echt belachelijk moeilijk. En vanachter scherm oordelen, is net iets anders dan in een hectische finale.

QS had de finale gisteren of vanochtend verkent en gemerkt dat het er glad lag. Daarom nam Remco geen risico.
Roglic dus wel...
Uiteraard moeilijk, maar gezien de positie die Remco op 5km van de meet al had had hij nooit zonder lek en 3km regel het groepje op 8 seconde gehaald!

Zonder geluk vaart niemand wel!

Dus de theorie van geen risico kan in mijn ogen de boom in. Dan had hij gegarandeerd meer tijd verloren dan 8s door de slechte startpositie aan t begin van de klim. En niemand geloofd dat Remco alleen harder omhoog zou poefen dan sprinters op zo een korte helling.

Het strookt ook niet met ploeggenoten die overduidelijk niet op de hoogte zijn om geen risico te nemen en nota benen op kop van t peloton sleuren en er dan achter komen dat Remco niet meer in t wiel zit :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 sep 2022 20:27

Btw
Lelijke snijwond,… remschijf?
Of valt dat onder complottheorieën..

https://www.telegraaf.nl/sport/18865426 ... -pakt-zege

Plaats reactie