Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Pina, Wilier, Canyon of iets anders

aph69
Forum-lid

aph69 08 jan 2010 00:19

Ik ben op zoek naar een racefiets van max €2500.
Uiteraard zijn daar een hoop fietsen voor te koop, maar ik ben op zoek naar de (voor die prijs) beste fiets.
Diverse zaken geven diverse verschillende adviezen. Het is daardoor moeilijk om een keuze te maken.
Via internet ben ik wel bij een aantal modellen terecht gekomen, maar misschien kan hier nog geholpen worden om
de keus voor een fiets iets te vereenvoudigen.
Ik ben 1,89 en rond de 80kilo.
Ik ben lid van een club en mijn uitdagingen liggen in Limburgsmooiste en Tecklenburg.
Wat ik heb gevonden en aan mijn eisen voldoen zijn:
Pinarello FP3
Wilier Izoard
Canyon Ultimat CF9
Ridley Orion

Of moet het toch een Trek, Focus of mischien wel een Sensa worden.

Alvast ontzettend bedankt voor de eventuele adviezen en suggesties.
APH

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 08 jan 2010 07:42

Als je het meest fiets voor je geld wil en bereid bent via het net te kopen dan ga je bij Canyon of Red Bull eindigen. Denk niet dat er iemand aan hun prijzen kan en het zijn dan nog eens excellente fietsen ook.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 08 jan 2010 13:09

Hoi en welkom op dit forum. Wellicht ook een leuke discussie om te volgen.
Ik heb exact hetzelfde luxe "probleem". http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=36413
De twijfel bij mij is momenteel de alu of carbon vraag. Hoe complex is het kopen van een fiets geworden vandaag de dag......

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 08 jan 2010 13:45

Zo moeilijk is het toch niet. Zoek wat fietsen voor dat bedrag uit die je mooi vind, en kies dan degene die het best is afgemonteerd, of kies voor de mooiste fiets en accepteer dat de afmontage iets minder is.

Als je een race fiets koopt boven de 1000 euro zijn er al geen slechte frame`s meer.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 08 jan 2010 13:51

japie carbon schreef:Zo moeilijk is het toch niet. Zoek wat fietsen voor dat bedrag uit die je mooi vind, en kies dan degene die het best is afgemonteerd, of kies voor de mooiste fiets en accepteer dat de afmontage iets minder is.

Als je een race fiets koopt boven de 1000 euro zijn er al geen slechte frame`s meer.

Is wel erg kort door de bocht. Er is wel degelijk verschil in frame's en een no name voor 999 is nog lang niet hetzelfde als een hele goede middenklasser voor 2500, dus een beetje zoekwerk mag toch wel. Is ook net het leuke eraan om te shoppen en goed informatie vergaren.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 08 jan 2010 13:56

Wil jij dan beweren dat er complete fietsen zijn boven de 1000 euro met een slecht frame?

Ik snap echt niet wat er nou zo moeilijk aan is. Je koopt toch gewoon de fiets waar je verliefd op bent, of op zn minst heel erg mooi vind. Je gaat toch niet een iets lelijkere (naar jou mening) fiets kopen omdat hij 0,5% beter is?!

jorisb
Forum-lid

jorisb 08 jan 2010 14:02

Er zal allicht een (kwaliteits)verschil zijn tussen verschillende frames, maar de essentie van wat japie carbon zegt is nog steeds dat je moet kiezen voor wat voor jou de mooiste fiets is.

Kan heel moeilijk zijn als meerdere modellen dicht bij elkaar liggen qua uiterlijk/afmontage. Maar uiteindelijk moet je zelf een keus maken en iedereen heeft een andere weegfactor voor functionaliteit, uiterlijk en andere eisen.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 08 jan 2010 14:05

Juist.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2010 14:08

Lijkt me belangrijker om een fiets te kopen die goed past. Verzin of je een dubbel, compact of triple wilt, enz.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jorisb
Forum-lid

jorisb 08 jan 2010 14:22

Precies,
en als je weet welke fietsen goed passen qua maatvoering, en als je weet of je compact of triple wil en meer van dat soort eisen zal je vast nog wel een paar kandidaten over hebben.
Daaruit kies je dan op gevoel.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 08 jan 2010 14:32

Amclassic-fan schreef:Lijkt me belangrijker om een fiets te kopen die goed past. Verzin of je een dubbel, compact of triple wilt, enz.

Dat is idd het belangrijkste, maar ging ervanuit dat ts daar wel erg in zou hebben.

frigo
Forum-lid

frigo 08 jan 2010 14:44

Ho, mannen vlak de emotie niet uit!!

Er zijn fietsers onder ons waarbij het hart sneller gaat kloppen van een bepaalde merknaam of kleur (zoals celeste of blauw); dit is voor sommigen de helft van de moraal :D:D:D

Ik ken mensen die op niet nader te noemen merken fietsen nog niet dood gevonden willen worden, laat staan levend;)

Je hoort mij overigens niet zeggen dat deze fietsen slechter zijn (ik zou niet durven).
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Plaats reactie