Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 26 aug 2022 10:45

Even alles nagecheckt. Velen voelen zich te goed nu om wat lovende woorden over REv te brengen. Beetje zielig vind ik het allemaal, dat eeuwige N-B gedoe. Het zou maar eens een jonge Gesink moeten zijn, dan rolden jullie nu over elkaar. Sommigen laten zich zo enorm kennen...

Ja, laten we de clichés maar meteen boven halen: De Vuelta is nog lang, zéér lang, dit was maar 5 % van wat komen gaat. Maar los daarvan: Wat REv gisteren deed, is van ontzettend grote klasse. Als jonkie zomaar zelf de groten gaan aanvallen op de eerste col die er toe doet, je moet het maar doen. Als je in de laatste 20 jaar moet gaan zoeken naar klasserenners die dat hebben gedaan, dan kom je met de vingers van 1 hand toch wel toe.

Ik vrees dat zijn naam hier weer pas gaat beginnen rollen bij een minder dagje... Zielig toch een beetje, niet?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4626
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 26 aug 2022 11:11

hij is geweldig.... zo goed?

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 26 aug 2022 12:02

raven14 schreef: 25 aug 2022 22:03
De eerste vermogensanalyses spreken je tegen. Ok daar zal zeker een foutenmarge op zitten, maar zowel Vine als Remco hebben zeer hoge wattages weggetrapt:

(Remco vergeleken met zichzelf, Jay Vine vergeleken met Vingegaard)
Screenshot 2022-08-25 at 22.01.35.png Screenshot 2022-08-25 at 22.01.45.png

Vergeet ook niet dat Mas al verrassend goed meekon met Roglic toen die naar zijn ritoverwinning punchte eergisteren.

Volgens de Fin op Twitter en de werkelijk gemeten vermogens op Strava is 't allemaal net een tikkeltje minder: https://twitter.com/ammattipyoraily/sta ... 4347523072

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3433
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 26 aug 2022 12:38

De data die ik linkte, zijn berekend op basis van een gewicht van 60kg en dan in W/kg uitgedrukt. Natuurlijk weegt Vine wat meer, waardoor hij net wat minder W/kg heeft moeten trappen (cfr klimmersverdriet).

(Die 2 verschillende berekeningen (Lanterne vs de Fin) wijken dus minder van elkaar af dan het verschil wat tussen 2 correct functionerende PMs zou kunnen worden gemeten)
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38299
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2022 13:37

gede schreef: 26 aug 2022 10:45 Even alles nagecheckt. Velen voelen zich te goed nu om wat lovende woorden over REv te brengen. Beetje zielig vind ik het allemaal, dat eeuwige N-B gedoe. Het zou maar eens een jonge Gesink moeten zijn, dan rolden jullie nu over elkaar. Sommigen laten zich zo enorm kennen...
Om je even tegen te spreken:
daniel1975 schreef: 25 aug 2022 20:47 Zal ik dan maar happen? ;-)
Knappe zege.
En ik heb dus blijkbaar/helaas niet voor niets de prestaties van Jumbo de eerste dagen gerelativeerd…..

En heel grappig hoe onze Vlaamse vrienden net zo chauvinistisch blijken als wij Nederlanders :P

En overigens heb ik echt niets gezien vandaag.
Maar ik zal niet ontkennen dat ik liever een ander straks de Vuelta zie winnen. Wat is daar mis mee?
Ik snap niet goed waarom we nu ineens voor RE moeten klappen en als we dat niet doen dat dat zielig is.
En dat NL-Be gedoe wordt vooral door de belgen hier opgerakeld. Ik supporter net zo hard voor Wout, en in het verleden voor Gilbert. Niet dat ik hem helemaal vertrouwde in zijn topjaren, maar kwam vaak wel sympathiek over.
En ik heb net zo'n semi-aversie tegen N. Terpstra als T. Boonen. Knap wat beide mannen hebben bereikt, maar dan hoef ik ze toch nog niet te supporteren?
Less is bore

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 26 aug 2022 13:48

daniel1975 schreef: 26 aug 2022 13:37
gede schreef: 26 aug 2022 10:45 Even alles nagecheckt. Velen voelen zich te goed nu om wat lovende woorden over REv te brengen. Beetje zielig vind ik het allemaal, dat eeuwige N-B gedoe. Het zou maar eens een jonge Gesink moeten zijn, dan rolden jullie nu over elkaar. Sommigen laten zich zo enorm kennen...
Om je even tegen te spreken:
daniel1975 schreef: 25 aug 2022 20:47 Zal ik dan maar happen? ;-)
Knappe zege.
En ik heb dus blijkbaar/helaas niet voor niets de prestaties van Jumbo de eerste dagen gerelativeerd…..

En heel grappig hoe onze Vlaamse vrienden net zo chauvinistisch blijken als wij Nederlanders :P

En overigens heb ik echt niets gezien vandaag.
Maar ik zal niet ontkennen dat ik liever een ander straks de Vuelta zie winnen. Wat is daar mis mee?
Ik snap niet goed waarom we nu ineens voor RE moeten klappen en als we dat niet doen dat dat zielig is.
En dat NL-Be gedoe wordt vooral door de belgen hier opgerakeld. Ik supporter net zo hard voor Wout, en in het verleden voor Gilbert. Niet dat ik hem helemaal vertrouwde in zijn topjaren, maar kwam vaak wel sympathiek over.
En ik heb net zo'n semi-aversie tegen N. Terpstra als T. Boonen. Knap wat beide mannen hebben bereikt, maar dan hoef ik ze toch nog niet te supporteren?
Tuurlijk hoef je niet van iedereen de grootste fan te zijn, maar het was zéér opvallend dat de glansprestatie van REv van gisteren hier quasi wordt doodgezwegen. Ik vind dat dus zielig. Ik zou even lovend zijn over wie dan ook die als 'nieuwkomer' zo zijn neus aan het venster steekt.

Let op mijn woorden: De dag dat hij erdoor zakt, rolt men hier over elkaar heen om dat in de verf te zetten, u inclusief. En indien het tegendeel blijkt, tsja, dan zal er wel weer een zweepje 'verdacht' over worden gelegd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38299
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2022 14:11

Tsja, zo werkt het nu eenmaal in de sport. Ik zal echt niet heel erg hard "booooeeeeee" gaan roepen als Evenepoel of Hamilton dit weekend wint.
Maar het wel jammer vinden. Ik zie niet goed wat daar mis mee is.
Less is bore

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 26 aug 2022 14:50

daniel1975 schreef: 26 aug 2022 14:11 Tsja, zo werkt het nu eenmaal in de sport. Ik zal echt niet heel erg hard "booooeeeeee" gaan roepen als Evenepoel of Hamilton dit weekend wint.
Maar het wel jammer vinden. Ik zie niet goed wat daar mis mee is.
Wel, dan verschillen we daarin grondig van mening. Ik ben véél meer een supporter van de 'sport' dan van een specifiek renner. Ik zou niet weten waarom ik mezelf op één of andere renner zou moeten richten. Dat zou ik enkel doen indien ik iemand persoonlijk zou kennen. Daarom ben ik eerder fan van 'grote prestaties' dan van één specifiek iemand. Zoals eerder gezegd: Als je niet enthousiast kan worden van een prestatie als die van REv gisteren, los van het land waar hij toevallig huist, dan ben je in mijn ogen geen groot liefhebber van de sport. Dan ben je eerder een conservatief patriottist dan wat anders. Ik heb bijna niets met doorgaans relatief toevallig ontstane landsgrenzen en de plaats waar mensen worden geboren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16425
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 aug 2022 15:49

Je moet natuurlijk ook wel op de juiste dag presteren. Gisteren was het prima om tot laat in de tuin te zitten met een wijntje.
Hier regent het nu, dan zal een opvallende prestatie ook meer aandacht krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38299
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2022 17:14

gede schreef: 26 aug 2022 14:50 Als je niet enthousiast kan worden van een prestatie als die van REv gisteren, los van het land waar hij toevallig huist, dan ben je in mijn ogen geen groot liefhebber van de sport. Dan ben je eerder een conservatief patriottist dan wat anders.
Grappig dat jij mensen woorden in de mond legt.
Ik gun het Leclerc (bijna) net zo goed om Spa te winnen als Verstappen. Maar ik heb niks met beroepshuilebalk Hamilton.
Van mij mag Mas het rood pakken, of Yates. Ik heb gewoon net zo min iets met RE als ik dat had met Nibali. Prima renner, mooi palmares, maar totaal niks mee.
Of een Sydney McLaughlin die Femke Bol verslaat met een wereldtijd op de 400m horden; mooie sport.
Alleen lijk jij niet te kunnen begrijpen dat dit grotendeels los staat van nationaliteit, maar meer gelinkt is aan personen.
Less is bore

Thierry le Brun
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 mei 2021 22:42

Thierry le Brun 26 aug 2022 17:52

De nog grotere glans prestatie van Jay Vine, die is pas doodgezwegen in nagenoeg alle media.
Hele klim solo en dan in de finale de ' weergaloze en ontketende ' Evenepoel voorgebleven. Sterker nog, in laatste deel geen seconde verloren op Hem.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5507
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 18:16

Thierry le Brun schreef: 26 aug 2022 17:52 De nog grotere glans prestatie van Jay Vine, die is pas doodgezwegen in nagenoeg alle media.
Hele klim solo en dan in de finale de ' weergaloze en ontketende ' Evenepoel voorgebleven. Sterker nog, in laatste deel geen seconde verloren op Hem.
Die hebben we helaas niet mogen zien. ;)

Btw er is maar één 'Hem' waarbij je een hoofdletter gebruikt en om Evenepoel daar nu mee te gaan vergelijken :twisted:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie