Je krijgt er ongeveer 5 bij een setje blokjes, dus als je wat rustig aan doet heb je binnen een paar jaar een voorraadje.Woefdram schreef: ↑23 aug 2022 10:05 Het lijkt er ook op dat er niet eens voldoende ruimte is om beide einden om te buigen.
Uit interesse, welke afmetingen zijn die bijgeleverde splitpennen (dikte/lengte)? Ik vind het mss wel handig om een handvol op voorraad te hebben, oa rvspaleis heeft ze in bulk in rvs in tigduizend maten.
Het grote domme vragen topic
Poh geen idee, ik zie ze op internet alleen van 35mm (gemeten tot hart van het oog is het idd 35mm, dus geen idee tot waar zij meten) Dikte weet ik niet. Ze lijken erg op deze:
https://www.decathlon.nl/p/mp/elvedes/s ... 19EALw_wcB
https://www.mtb-brakepads.nl/toebehoren ... vid-remmen
Deze zouden het moeten zijn. Maar 35mm splitpen is bij een ijzerhandel/hornbach/etc wellicht goedkoper in te slaan.
Edit: scheelt behoorlijk in prijs https://www.gyzs.nl/kelfort-splitpen-st ... -40mm.html
Dogma F
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12693
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je kan er ook een taywrap doorheen doen voor nood, ijzerdraadje etc.
Oh, komt dat bij een remklauw vaker voor dan bij andere boutjes op de fiets?
Alle stalen bouten die in aluminium gedraaid worden gaan corroderen. Punt.
Ligt aan de electrochemische spanningsverschillen tussen de verschillende metalen. Anti-seize vet verkleint het probleem.
Op de remklauw is het probleem veel duidelijker aanwezig omdat er standaard een schroef met slechts zaagsnede in zit, minder grip dus en je krijgt het niet los. Soms breekt de kop of leutert de zaagsnede uit en krijg je het zaakje niet los.
Vervangen door een schroef met inbuskop, likje anti-seize aan de schroefdraad en het is opgelost. Voor sommigen is dat niet voldoende en stappen over op een splitpen, kan niks aan mis en desnoods knip je de pen door.
Dogma F