Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 aug 2022 12:30

Tja, een parcours dwars door de dorpen (al vind ik 7 dorpen op 193? km., nog heel erg meevallen), kan natuurlijk ook anders. Ietsje meer saaie N wegen kiezen bijvoorbeeld. Dat we in Nederland wereldkampioen vluchtheuvels en rotondes zijn, dat is een bekend gegeven en niet handig met een wielerkoers op een openbare weg natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 22 aug 2022 12:49

MarkVeenstra schreef: 22 aug 2022 12:30 Tja, een parcours dwars door de dorpen (al vind ik 7 dorpen op 193? km., nog heel erg meevallen), kan natuurlijk ook anders. Ietsje meer saaie N wegen kiezen bijvoorbeeld. Dat we in Nederland wereldkampioen vluchtheuvels en rotondes zijn, dat is een bekend gegeven en niet handig met een wielerkoers op een openbare weg natuurlijk.
Denk dat er een cijfer weggevallen is, 7 per etappe is wel heel erg weinig.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 aug 2022 13:26

Supergrover schreef: 22 aug 2022 12:49
MarkVeenstra schreef: 22 aug 2022 12:30 Tja, een parcours dwars door de dorpen (al vind ik 7 dorpen op 193? km., nog heel erg meevallen), kan natuurlijk ook anders. Ietsje meer saaie N wegen kiezen bijvoorbeeld. Dat we in Nederland wereldkampioen vluchtheuvels en rotondes zijn, dat is een bekend gegeven en niet handig met een wielerkoers op een openbare weg natuurlijk.
Denk dat er een cijfer weggevallen is, 7 per etappe is wel heel erg weinig.
Citaat van Valverde..., hij heeft er wel 7 geteld. Al zou dat taaltechnisch kunnen slaan op de steden waar ze NIET doorgereden zijn. Maar logischer is het als hij in de koers telt waar hij wél door komt, ipv uitzoeken wat er nog meer aan dorpen en steden te vinden zou zijn geweest ;-)
Volgens de Spaanse wielerlegende is de Vuelta-organisatie te ver gegaan met het parcours in Nederland. 'Dit parcours kon echt niet. Ik denk niet dat er nog steden over waren waar we doorheen hadden kunnen rijden. Ik denk dat ik er wel zeven geteld heb'
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 22 aug 2022 13:56

Als hij denkt "volgens mij zijn wij hier al geweest", telt hij hem niet nog een keer. Of was dat iemand anders die dacht dat ze rondjes reden?

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 22 aug 2022 15:22

Tsja, in Spanje rijden ze veel over oersaaie, brede kilometers lange rechte wegen, dan is dit wel ff wat anders. Vergelijkbare opmerkingen hoor je overigens ook wel over AGR. Buitenlanders zijn dat draaien en keren vaak niet zo gewend. Overigens zijn de Spaanse, Franse en Italiaanse oude dorpskernen ook niet zo heel ruim van opzet, maar in hun eigen ronde is dat dan blijkbaar veel minder een probleem.

Gisteren de hele dag in Breda doorgebracht, start gezien, terrasje en daarna naar de finish, heb me prima vermaakt.
Dat het sprintersetappes werden kon ik op voorhand al wel voorspellen.
Los van een waaieretappe leent NL zich eigenlijk ook niet voor iets anders.

Ik heb er iig van genoten.
Hoe vaak krijg je immers de kans een grote ronde in je eigen provincie te zien????

De donderdag ervoor in het Chassétheater "een Avond met Joop" bezocht. Werd de TdF van '80 besproken, o.a. met Joop zelf, Leo van Vliet, Henk Lubberding, Johan vd Velde, Evert ten Napel en Mart Smeets.
Muziek o.a. door mijn jeugdheld Rick de Leeuw (Tröckener Kecks).
Ook een erg leuke avond.
Was in het kader van 100 dagen feest vanwege de Vuelta in Breda.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 22 aug 2022 15:53

Hier bijna hetzelfde citaat maar dan net iets anders, zal de journalist van dienst eea niet goed opgeschreven/doorgegeven hebben...

:mrgreen:

https://www.nu.nl/wielrennen/6219140/va ... -lijf.html

"Volgens mij zijn we zeven keer door dezelfde stad zijn gereden. Ik ben niet gevallen, maar dat kwam alleen doordat we de koers met Movistar goed controleerden. Het is goed dat we naar Spanje gaan."

Het lijkt allemaal op elkaar, die dorpjes zullen we maar zeggen.



Hij begint, nu hij op leeftijd komt, wel wat meer te piepen zoals het er nu op lijkt.
Maar zeker respect voor wat hij nog doet....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 aug 2022 18:14

Nederland, Vlaanderen, N-Frankrijk, Duitsland,...zijn die landen nog ,El geschikt om een groot peleton door te sturen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 aug 2022 18:24

In Noord Frankrijk en Vlaanderen hebben ze zelfs wegen zonder asfalt waar ze overheen worden gestuurd :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 22 aug 2022 18:41

daniel1975 schreef: 22 aug 2022 18:24 In Noord Frankrijk en Vlaanderen hebben ze zelfs wegen zonder asfalt waar ze overheen worden gestuurd :mrgreen:
en Toscane....

:lol:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 22 aug 2022 19:16

Tja, rondje A27, A59, A2 en A58 was wel veilig geweest. Vind het allemaal beetje gezeur. Belgen vinden de Amstel gevaarlijk. En vergeten de wegen van de Ronde. Drempels liggen overal. Giro komt graag aan in middeleeuwse stadscentra. Keien. Gravel. Afdalingen. Boeren. Het regent. Het waait. Je maakt wat mee. Niet zeuren, fietsen. Alleen rare bochten in laatste paar km met sprinten, dat lijkt onnodig. Of het bochtje vrijdag net voor de finish. Was beetje gek. Verder niet piepen. Je kan moeilijk de Europese wegen aanpassen voor wat koersen. Veiligheid voor het reguliere verkeer lijkt mij veruit het belangrijkst.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 aug 2022 19:44

Het probleem is meestal niet dat er af en toe een moeilijke passage is maar als je gedurende 200km en 5u fietsen met +200 man voortdurend obstakels moet blijven ontwijken is de kans groot dat het fout loopt. @daniel: ik denk dat in België en zeker in wallonie de gravelwegen er soms beter bijliggen dan de reguliere wegen 😂
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 22 aug 2022 20:40

Zondag speelde het koersverloop ook mee. Rijdt de kopgroep op 8 minuten dan gaan er wat brommers rijden en rekt het peloton. De renners maken de koers en het parcours.

Plaats reactie