Begrijpelijk, zeker als je andere fiets(en) ook al met Shimano zijn uitgerust. Last but not least: ook het verschil van bediening aan de remgrepen/shifters hoef je dan niet aan (om te) wennen.
Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lelijk vind ik hoge velgen niet. Maar je hebt er niks aan, werkt eerder tegen je bij zijwind.daniel1975 schreef: ↑21 aug 2022 17:43Tsja, er zijn mensen die nog steeds denken dat die foeilelijke wielen status- en snelheidsverhogend zijn. En dat mag wat kosten
Dogma F
Anders plaats je jezelf buiten de groep. ( geldt ook voor zwart plastic en Ultratec/Duratec)daniel1975 schreef: ↑21 aug 2022 17:43Tsja, er zijn mensen die nog steeds denken dat die foeilelijke wielen status- en snelheidsverhogend zijn. En dat mag wat kosten
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
kwestie van verhoudingen, stalen frame met dunne buizen passen hoge velgen ook niet zo bij, carbon frame met doorgaans dikkere buizen ziet er met heel lage velgen ook niet altijd geslaagd uit.
We raken off-topic.....en Ramon73? al weer wat verder met de vraag: to buy or not to buy?
We raken off-topic.....en Ramon73? al weer wat verder met de vraag: to buy or not to buy?
Ik kende de prijs van lightweights niet, maar €1800 voor een gebruikt voorwiel is redelijk absurd.
Dogma F
Ik heb een Pinarello uit 2012 en daar moest toen ook Campa op. Ik vind het qua looks mooier uitzien dan Shimano. Het schakelen gaat ook vrij natuurlijk (ook als je daarvoor Shimano gewend was). Maar ik ga bij de volgende fiets toch 'gewoon' weer voor Shimano (draadloos / electrisch). Ik vind Campa veel en veel te duur voor vergelijkbaar materiaal. Het is echt niet zo dat Campa langer mee gaat of zo. En Shimano is qua uiterlijk ook wel vooruit gegaan. Alles afwegende is het een logische keuze.0475 schreef: ↑21 aug 2022 16:28Begrijpelijk, zeker als je andere fiets(en) ook al met Shimano zijn uitgerust. Last but not least: ook het verschil van bediening aan de remgrepen/shifters hoef je dan niet aan (om te) wennen.
Het zijn die marginal gains die Nuitkor ook al ondersteunde. Vanaf zo'n €5000 gaat een fiets niet meer écht vooruit in kwaliteit/snelheid/bruikbaarheid. Dat is de grootste twijfel, wat gaat het nog opleveren? Maar van geld op de bank word je momenteel ook niet gelukkiger.
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat klopt, maar ik kan het mijzelf niet goedpraten om >10k stuk te slaan op een fiets. Dat gaat zo enorm tegen mijn gevoel in.
Ik hang dus ook een beetje tussen bewondering van zulke mooie Dogmas (in mijn hart nog altijd een Pina liefhebber) en afgrijzen dat mensen die prijzen betalen.
Less is bore
Maar is dat wel zo? Ik zie dat bij Merlin een 11 speed Ultegra groep (velg) 849 pond kost, en de 12 speed Chorus van Campa 899.jackflash schreef: ↑21 aug 2022 18:55Ik heb een Pinarello uit 2012 en daar moest toen ook Campa op. Ik vind het qua looks mooier uitzien dan Shimano. Het schakelen gaat ook vrij natuurlijk (ook als je daarvoor Shimano gewend was). Maar ik ga bij de volgende fiets toch 'gewoon' weer voor Shimano (draadloos / electrisch). Ik vind Campa veel en veel te duur voor vergelijkbaar materiaal. Het is echt niet zo dat Campa langer mee gaat of zo. En Shimano is qua uiterlijk ook wel vooruit gegaan. Alles afwegende is het een logische keuze.
Campa SuperRecord 12 speed EPS doet er 3500 pond, 12 speed Dura Ace dI2 gaat er weg voor 3350 pond. Wat een prijzen….
Ligt inmiddels redelijk in een lijn met elkaar.
Dat Shimano er in looks op vooruit is gegaan, is uiteraard (jouw) mening
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0