Dat de lijm droogt maakt niets uit. Elke tubelijm is een contactlijm. Beide zijdes drogen, maar bij montage van de tube zullen de 2 laagjes lijm keurig versmelten tot 1 laagje. Zo werkt Bisonkit trouwens ook. Het is ook niet de bedoeling dat je de tube in een nat lijmbed duwt.ic3d schreef: ↑26 jun 2022 22:56 Thanks, ik heb de tape niet gebruikt. Het uiteindelijke plakken viel wel tegen. De carbon lijm van Conti droogt zo ontzettend snel. Echt letterlijk in enkele seconden. Ik heb die band er op geworsteld, maar daarna is enige vorm van bewegen haast onmogelijk. In de breedte loopt ie zo goed als recht. In een wielrichter heb ik op 1 stukje een afwijking van 0.2mm, daar doen we het maar mee. Bij het ventiel zit wel een hoogteverschil van 0.5mm. Het ventiel zit ook niet helemaal kaarsrecht in het gat (dat zou je buiten een disc niet merken), maar ik kreeg het binnen een minuut al niet meer verplaatst. Morgen check ik of alles goed vast zit en (zo ja) dan neem ik die afwijkingen voor lief. De volgende keer gebruik ik sowieso andere lijm. Op YouTube heeft iedereen alle tijd, dit was echt een race.
Ik heb zelfs een @watermethode gebruikt om tubes te lijmen, zie hier : https://weightweenies.starbike.com/foru ... r#p1579189
Deze methode werkt ook prima en ik heb in al die jaren nog nooit een tube gehad die los is gekomen.




