Meenemen materiaal en voeding?
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ik vind de manier van Edwin01 wel goed:D
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Met de kou rij ik met kleine bidonnen. Beide vullen met water van 50-60 graden, eentje gewoon in de houder, de andere in je achterzak. Het duurt zeker 1,5 uur voor de bidon in 't frame dicht vriest, als je die in die tijd redelijk leeg drinkt, heb je daarna nog een halve liter warm water.
[quote="Amclassic-fan"] eentje gewoon in de houder, de andere in je achterzak. Het duurt zeker 1,5 uur voor de bidon in 't frame dicht vriest[/quote]
Zo doe ik het ook.
Isostar erin (zit ook wat zout in) waardoor het wat langer vloeibaar blijft.
Heel enkele keer komt het voor dat je slush-puppie hebt als je niet doordrinkt.
Ik ben al heel blij als ik binnen 1.30h o.5l naar binnen heb gekregen tegenwoordig.
Notes:
- koud water zorgt heus niet voor een shock van je maag. Sterker: koude drank wordt sneller opgenomen door het lichaam.
- warm water in je bidons bevriest sneller. Lang geleden op tv geweest in eoa wetenschappelijke quiz.
Ik dacht dat het iets was van groter temp.verschil-accelerator-klok-klepel.
Zo doe ik het ook.
Isostar erin (zit ook wat zout in) waardoor het wat langer vloeibaar blijft.
Heel enkele keer komt het voor dat je slush-puppie hebt als je niet doordrinkt.
Ik ben al heel blij als ik binnen 1.30h o.5l naar binnen heb gekregen tegenwoordig.
Notes:
- koud water zorgt heus niet voor een shock van je maag. Sterker: koude drank wordt sneller opgenomen door het lichaam.
- warm water in je bidons bevriest sneller. Lang geleden op tv geweest in eoa wetenschappelijke quiz.
Ik dacht dat het iets was van groter temp.verschil-accelerator-klok-klepel.
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander
Ach, die slushpuppie in je bidon geven de lange winterritten een zomers tintje. Irritanter vind ik een bevroren banaan (en dan heb ik het over het fruit
).
Zadeltasjes zijn geen pan, maar ik rij wel met. 1 biba, 2 bandenlichters, klein tooltje en 20 euro noodfonds. In mijn achterzakken gaan pompje, eten, telefoon en nog wat los geld (meestal een stuk of wat 2 euro munten). Regenjackie prop ik meestal achter het rugstuk van mijn koersbroek.
Zadeltasjes zijn geen pan, maar ik rij wel met. 1 biba, 2 bandenlichters, klein tooltje en 20 euro noodfonds. In mijn achterzakken gaan pompje, eten, telefoon en nog wat los geld (meestal een stuk of wat 2 euro munten). Regenjackie prop ik meestal achter het rugstuk van mijn koersbroek.
slow is smooth, smooth is fast
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Power- en missing linkjes, altijd wel handig.
Maar dan moet je ook een pons meenemen..ketting breekt op 1 pennetje en om t linkje erin te krijgen moeten er 2 pennetjes uit....
En pompjes en bandenlichters en imbussleutels in je achterzak, daar heb ik het niet zo op.
Als je onderuit gaat wordt je ribbenkast een gereedschapsrek..
Maar dan moet je ook een pons meenemen..ketting breekt op 1 pennetje en om t linkje erin te krijgen moeten er 2 pennetjes uit....
En pompjes en bandenlichters en imbussleutels in je achterzak, daar heb ik het niet zo op.
Als je onderuit gaat wordt je ribbenkast een gereedschapsrek..
[quote="Amclassic-fan"]Veel eten is leuk als je klein stukkie gaan fietsen (of heel extensief), maar als ik serieus ga trainen (4-7 uur) dan moet ik toch echt m'n zakken vol laden met eten.[/quote]
Als ik langere afstanden train dwing ik me om elk uur flink te eten. Gisteren mezelf van tevoren aardig vol gevreten. Onderweg 2 sneetjes bruin brood met pindakaas, een stuk chocolade/notentaart, 2 mueslirepen en een banaan op... en eenmaal thuis gekomen rond 14.00uur gelijk het avondeten maar soldaat gemaakt
Als ik langere afstanden train dwing ik me om elk uur flink te eten. Gisteren mezelf van tevoren aardig vol gevreten. Onderweg 2 sneetjes bruin brood met pindakaas, een stuk chocolade/notentaart, 2 mueslirepen en een banaan op... en eenmaal thuis gekomen rond 14.00uur gelijk het avondeten maar soldaat gemaakt
Veni, vidi, fietsie
Alles met \'te\' ervoor is slecht... behalve tequila
Alles met \'te\' ervoor is slecht... behalve tequila
-
rodelantaarn
- Forum-lid
[quote="Waterman"][quote="TiesT"]@Waterman, Handdoekje? leg uit?, je droogt je toch pas af na het douchen :/
Ikke; Binnenband, co2patronen, food, telefoon, id, beetje cash.
Past het eten bij grote cyclo's niet in mn shirt dan stop ik het in mn broek.[/quote]
Ha! handdoekje, maar eten in je broek stoppen dat is het.
zonder gekheid, smerige handen van bv pech onderweg ect, is het handig een
doekje bij me te hebben.
[/quote]
Jongens...tipje...ik neem altijd van die latex doorzichtige handschoentjes mee in mn achterzakje. Heb een keer mijn band moeten verwisselen en toen leken mijn handen op die van een mijnwerker. Zit ik daarna met die kolenhanden op mijn zojuist net gewikkelde nieuwe WITTE stuurlint....de rest mag duidelijk zijn toch. Waar haal je die handschoentjes? Nou, gewoon het eerste de beste ziekenhuis inrijden, je allertofste lach op zetten en netjes vragen of je een paar latex setje handschoentjes mag hebben. Leg wel even uit waar het voor is, voor het geval ze door gaat vragen naar het doel er van....hahahaha....
succes guys...en nu maar op naar die ziekenhuizen
Past het eten bij grote cyclo's niet in mn shirt dan stop ik het in mn broek.[/quote]
doekje bij me te hebben.
[/quote]
Jongens...tipje...ik neem altijd van die latex doorzichtige handschoentjes mee in mn achterzakje. Heb een keer mijn band moeten verwisselen en toen leken mijn handen op die van een mijnwerker. Zit ik daarna met die kolenhanden op mijn zojuist net gewikkelde nieuwe WITTE stuurlint....de rest mag duidelijk zijn toch. Waar haal je die handschoentjes? Nou, gewoon het eerste de beste ziekenhuis inrijden, je allertofste lach op zetten en netjes vragen of je een paar latex setje handschoentjes mag hebben. Leg wel even uit waar het voor is, voor het geval ze door gaat vragen naar het doel er van....hahahaha....
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...
[quote="Rode lantaarn"][quote="Waterman"][quote="TiesT"]@Waterman, Handdoekje? leg uit?, je droogt je toch pas af na het douchen :/
doekje bij me te hebben.
[/quote]
[/quote]
Of je haalt voor een paar euro een doos met 100 paar bij de Makro...
doekje bij me te hebben.
[/quote]
[/quote]
Of je haalt voor een paar euro een doos met 100 paar bij de Makro...