Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

binnen zitten is.....

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 jan 2010 10:18

uurtje tacxen ook, dat is wel weer mijn mazzel, ik loop als een oud wijf, maar tacxen lukte wel!

Had je het gezien dat AC ook last heeft van het weer!?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

eelcoz

eelcoz 13 jan 2010 10:28

Precies, als AC al loopt te klagen over de kou voel ik me ineens een stuk minder een zeikerd.;)

Ik kijk iedere ochtend hoopvol op www.buienradar.nl naar de langetermijn verwachting, en zie momenteel wel lichtpuntjes. Ik ben ook gewoon geen wintermens, het kan mij niet warm genoeg zijn. Dus ik zou zeggen: eind januari een graadje of 20? Iemand bezwaar?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 jan 2010 10:35

Ik doe met je mee, jongens allemaal naar Heerenveen, 20 graden en minder agressieve automobilisten!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 13 jan 2010 11:29

@Hansdarmstrong.

Als je nu lekker gaat mtb'en word je daar echt niet slechter van hoor. Over 2 weekjes als alle sneeuw weer is verdwenen ga je gewoon lekker wat kilometers rijden en dan fiets je die ronde fluitend uit.

Je bent geen prof.

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 13 jan 2010 12:37

bij deze ga ik zaterdag lekker toertochtje rijden!

eelcoz

eelcoz 13 jan 2010 13:05

Ik ben het met je eens, GastheerG, dat de seizoenen iets toevoegen aan de wielersport. Die extra dimensie speelt echter alleen bij het kijken naar wielrennen, wat mij betreft. Als ik zelf ga fietsen, en moet kiezen tussen 2 of 20 graden hoef ik daar geen seconde over na te denken. Voor het zelf fietsen mag het wat mij betreft altijd zomer zijn.

Ik vind de winter trouwens best leuk, maar altijd maar voor 2 dagen. Op de zomer raak ik echter nooit uitgekeken.;)

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 jan 2010 13:49

oooooh de romantiek

Ik krijg vlinders in mijn buik!

[quote="GastheerG"][quote="eelcoz"]Dus ik zou zeggen: eind januari een graadje of 20? Iemand bezwaar?[/quote]

Ja ik:D

Ik ben een echt seizoenenmens. Als ik dat niet was woonde ik al lang op de Antillen (werk zat daar en je hebt er minder nodig) oid.

Ik zou echter vooral de seizoenen missen.

Seizoenen horen ook onlosmakelijk bij wielersport.

In de winter voor de bikkels het veldrijden en voor de koukleumen de wielerbaan. Twee vormen van wielersport die zonder de seizoenen geen kans hadden gekregen.

De voorjaarsklassiekers die vaak gekenmerkt worden door slecht weer en zonder bar weer in een Ronde van Vlaanderen was er nooit de Flandrien geweest.
Maar het voorjaar kan ook prachtig weer opleveren en wordt er ineens knalhard gekoerst. Soms dan met een verrassende winnaar en het publiek hoopt met een volgende editie al weer op slecht weer.

Dan komt de periode van de grote rondes. Die van Italie kenmerkt zich door wisselvallig weer.
Je moet overal op voorbereid zijn. Het kan dagen sneeuwen maar zeker in het zuiden kan het al smerig heet zijn.

De Tour is bijna synoniem aan zomer. Supporters staan met onbloot bovenlijf langs de kant. Renners met open shirt om toch wat af te koelen.
Je moet niet alleen kunnen klimmen en tijdrijden. De Tour winnen betekend ook omkunnen gaan met de hitte.

Langzaam worden de dagen weer korter en de temperaturen zaken naar een niveau van lekker koersweer. Wie de herfst nog even wilt uitstellen neemt de Vuelta nog even mee maar daarna gaan absoluut de bladeren vallen.

Een sprint in de schemer in Tours met de auto’s met de lampen aan geeft toch een bijna apocalyptisch beeld.
De vallende bladeren in Lombardijen laten alleen renners toe die echt een heel maar dan ook heel seizoen kunnen koersen.

Seizoenen? Ik kan me geen leven voorstellen zonder!
[/quote]
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 13 jan 2010 15:05

Leuk verhaal over die seizoenen @GastheerG, maar daarin komen artische omstandigheden niet voor. Beetje koude prima, regen, wind...maar sneeuw. Als ik sneeuw wilde dan was ik wel op Ijsland gaan wonen (werk zat daar:-) oid.



Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 jan 2010 16:13

Waar ik mij het meest over verbaasde was dat hij gewoon in zijn korte broek reed in die kou.
Hij liever als ik.;)

Plaats reactie