Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2022 22:11

Niet in mijn streek dan ;)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jun 2022 22:22

Je bent hem niet tegengekomen?

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 09 jun 2022 23:34

Vicenza schreef: 09 jun 2022 20:51
Ramon73 schreef: 09 jun 2022 19:05

Hij bleef maar schelden en dreigen, ik aangezet en hij moest en zou volgen. Gooide zelfs een bidon met de bedoeling een wiel te raken! Dat was de druppel (moet ik eigenlijk niet doen....) en ben ik eens even in de ankers gegaan. Hij kon nog nét overeind blijven.

Eigenlijk moet ik zoiets niet doen, maar het was sterker dan mezelf. Hij vroeg er ook wel beetje om.
Wat ik verkeerd gedaan heb vraag ik me dan nog steeds af, vooral omdat de tegenpartij óók wielrenner is.
Ben je ook die automobilist die Fietsvriend een brake test heeft gegeven?
Was die oudere fietser een lul? Ongetwijfeld. Maar om iemand dan in gevaar te gaan brengen gaat toch wel te ver hoor.
Wie bracht wie in gevaar? Hij begon met een Braketest, dreigen én bidon gooien. Niet onverwacht dat er dan reactie volgt. En ik heb het op een dergelijke manier gedaan dat er geen lichamelijke of materiële schade is ontstaan, was ook zeker niet de bedoeling. Dat kan ik van een bidon in je achterwiel proberen gooien dan weer niet zeggen.....
Ik was overigens niet de automobilist die een braketest deed.
Dogma F

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 10 jun 2022 08:04

Ik vind van die plakkers ook altijd irritant, maar ik ga dan meestal op de limiet bochtjes nemen enzo. Moeten ze wat harder werken voor hun slipstream :D

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 10 jun 2022 08:18

Als je een plakker irritant vindt moet je harder gaan rijden; gun hem of haar die plaats achter je. Misschien al 150 km solo onderweg, tegen de wind in. Verder heb je als voorste rijder ook een aerodynamisch voordeel van een plakker achter je.

Ik vind trouwens irritant een irritant woord.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 jun 2022 08:53

Er zitten onder wielrenners gewoon een hoop pedante mannetjes.
Dat merkte ik toen ik een jaar of 15 geleden van de MTB een racer erbij kocht.
Het publiek is zo anders.

Ik ben het nog aan het verwerken, maandje geleden rijd er een wielrenner in mijn wiel km of vijf. Prima, boeit mij niet.
Haalt ie in, rijd ik nog geen 300m achter hem, hoofd schudden..... Stopt het met trappen en hij zegt, waarom ga je achter me rijden.........
Ik merk dat ik het nog moet verwerken nu ik het opschrijf :-). Dubbele persoonlijkheid misschien.

En als je bv iemand tegenkomt die net door een groep bijna onderste boven is gereden en jij komt in je eentje aan, ja dan kan ie het wel eens op jouw af reageren.
Zo werkt de psyche ook. Je kijkt naar je eigen gevaar/kans. In de auto is een fiets of voetganger geen gevaar, dus indirect reageer je daar als mens anders op. Net zoals op die vrachtauto.......

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 10 jun 2022 09:11

Serieus. Ik koers heb je ook altijd die mannetjes die lopen te schreeuwen. Meestal zijn dat degenen die er eigenlijk doorheen zitten en stress ervaren om erbij te blijven. Renners in vorm zijn meestal dood kalm...

Iedereen mag in mijn wiel zitten. Maar ze moeten wel op zijn minst even aangeven dat ze er zijn en goedendag zeggen. Al sleep ik ze 20km tegen de wind in wat zou t mij bommen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 10 jun 2022 09:34

nijkie schreef: 09 jun 2022 20:45 Gewoon blijven rijden en steeds iets harder,das een veel leuker spelletje.
Dat is ook mijn tactiek inderdaad. En even flink versnellen als je er voorbij gaat. Zodat ze niet eens de kans krijgen om aan te haken. Zelf haak ik nooit aan. En als ik achter iemand zit die dezelfde snelheid aanhoudt dan vertraag ik wel even om wat afstand te houden.

Maar ik ben zeker van mening: als je achter iemand aan gaat hangen dan moet je ook een kopbeurt verrichten!
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 10 jun 2022 09:39

leon1 schreef: 10 jun 2022 09:34
Maar ik ben zeker van mening: als je achter iemand aan gaat hangen dan moet je ook een kopbeurt verrichten!
Ik heb geen probleem met wieltjeszuigers, maar heb eigenlijk liever niet dat ze overnemen. Gewoon even verwittigen dat ze er zijn en een groet wanneer ze een andere weg op gaan, geen enkel probleem.
Afbeelding

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 10 jun 2022 09:40

leon1 schreef: 10 jun 2022 09:34
Maar ik ben zeker van mening: als je achter iemand aan gaat hangen dan moet je ook een kopbeurt verrichten!
Dat kan heel leuk zijn. Paar weken geleden op de terugweg van een weekendrit kwam er iemand achter mij plakken. Mooi recht, vlak stuk weg, kilometers lang aan de oever van een kanaal. Strak asfalt, geen verkeer op een enkele wandelaar/fietser na. En op gegeven moment pakte hij de kop en liet mij ook in het wiel rijden. En zo zijn we wisselend kop-over-kop naar huis gereden, toen hij afsloeg groet en dank uitgewisseld. Dat is dan wel heel erg leuk, vooral omdat het spontaan gebeurt.
Dogma F

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 10 jun 2022 09:43

Dat dus inderdaad. Maar helaas kunnen de medecollega's op de weg die in je wiel blijven plakken dat vaak alleen ook maar omdat ze uit de wind zitten. Dus wat jij schetst is mij ook wel eens overkomen maar dat is heel zeldzaam.
Ride bikes, not tanks!

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 10 jun 2022 12:22

Laatst begon ik een 30X30/30, u weet wel een sprintje dan wat (onvolledig) herstel en weer een sprintje en dat 30 keer. Vanaf mijn eerste sprintje ging er een gast in mijn wiel hangen om gedurende de gehele reeks van achteren mee te maken. Ik vond 't prima, maar dacht wel, wie is hier nou gekke Henkie?
Maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat er spontaan kop over kop tegen de wind wordt opgetrokken met een hartelijk dank als de wegen scheiden.

Plaats reactie