Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Orbea Orca OMr 2018 vs S-works SL5 2016

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 jun 2022 13:45

Ik zet 5 euro op de SL :mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 jun 2022 14:01

Fredo82 schreef: 03 jun 2022 13:33 .........
Het schijnt dat volgens mijn bikefitter .................
Van "naar het schijnt" hoor je ook veel leugens.
Sommige bikefitters raden bijna blindelings een Specialized aan, want als de reclamjongens van Specialized zeggen dat een Specialzed de beste fiets is dan zal dat wel waar zijn. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 jun 2022 14:09

Allemaal smoesjes

Fredo82
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 apr 2021 17:56

Fredo82 04 jun 2022 17:29

Was een leuke fietsdag vandaag!
Aangekomen op station met de OV-fiets naar de fietsenwinkel, SL5 mogen lenen om te fietsen naar de Orca van particulier. Kon ik gelijk de SL5 testen ;)
Dan weer terug op de SL5 naar de winkel, daar nog een andere fiets geprobeerd en weer terug met de OV-stadsfiets.
Resultaat: NIET voor de SL5 gekozen! (tegen elke verwachting in ;) )
Mooie fiets, maar ik vond hem net iets te 'gebruikt' en ben ik toch echt een schijfrem-liefhebber.
Wat betreft de Orca: Met het stuur hoog voelde hij prima aan qua maat! Geweldige fiets ook, schakelen, remmen, en moeiteloos snelheid maken. Toen ik het stuur lager zette naar mijn voorkeur (ongeveer 2 cm lager) vond ik het stuur net iets te ver weg en voelde de fiets te groot aan.
Ik heb een bod uitgebracht waarvan ik vind dat de grootte het risico waard is.
Mijn idee is een kleinere stuurpen van 85/80mm, ook heb ik nog een stuur liggen met een kortere reach, scheelt bij elkaar +/- 2 cm.
Dan heb ik sowieso een goede fiets om op te fietsen in de tussentijd en kan ik hem altijd weer weg doen mocht het toch niet helemaal 100% passen.

Gek detail: bij de fietsenwinkel hadden ze een mooie SL6 Boels-Dolmans S-Works (jaja) staan. Framemaat 52. Stuurpen 100mm, helemaal geslammed. Reed top en paste als gegoten! (op papier is deze fiets veel te groot voor mij)
Gelukkig was deze niet te koop, en als dat wel zo was, was die waarschijnlijk zo'n slordige 2K boven mijn budget.

Eindstand: afwachten wat de vriendelijke eigenaar van de Orca van mijn bod vindt en dan zien we wel verder!
Prima fietsweer vandaag in ieder geval :like:

Fredo82
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 apr 2021 17:56

Fredo82 07 jun 2022 10:49

Zoals de titel zegt!

Ik ben aan het orienteren op een nieuwe fiets, en heb mijn oog laten vallen op een Orbea Orca uit 2018, mechanische ultegra, schrijfremmen. Fietst goed, schakelt goed, mooie fiets en goed onderhouden. Het is een M20, OMR.
Verkoper houdt vast aan minimum van 2250.-

Advertentie:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ets-carbon
Wat zijn jullie meningen wat betreft de prijs?
Voor 2000.- ben ik wel happy, maar verkoper wil absoluut niet bewegen....!
De minimum prijs past wel in mijn budget en ik denk zelf: goede fiets met Ultegra en schrijfremmen (precies wat ik zoek).
In die prijscategorie is het ook lastig om een zelfde fiets te vinden met dezelfde specs/kwaliteit. (toch?)
Klopt mijn gedachtegang, of is 2250.- alsnog veel te duur?

(Ik krijg mijn mooie Focus Mares CX disc ultegra uit 2017 zeker niet verkocht voor dat geld.... hoewel dezelfde specs, incl carbon clinchers. Of is dat een slechte vergelijking aangezien t een cyclocrosser is en toch wat ouder/minder populair?)

Mijn vraag is: de volle mep betalen van 2250.- of gewoon wachten totdat verkoper het eens is met een lager bedrag, aangezien de markt toch op zn gat ligt en mensen zuinig zijn?


Ik hoor graag jullie mening :)
Laatst gewijzigd door Fredo82 op 07 jun 2022 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jun 2022 11:26

2250 Euro voor een vier jaar oude fiets met Ultegra is gewoon veel te duur.
Ondertussen al je derde topic.
Waarom ga je niet verder in je eerdere topics?
Fredo82 schreef: 04 jun 2022 17:29 ............
Eindstand: afwachten wat de vriendelijke eigenaar van de Orca van mijn bod vindt en dan zien we wel verder!
Prima fietsweer vandaag in ieder geval :like:
Fredo82 schreef: 04 jun 2022 17:41 Bij deze een oproep voor racefiets met schijfremmen in kleine maat.
........
Voor wat het waard is.
Voor 2250 Euro heb je een splinternieuwe carbon merkfiets met Ultegra en schijfremmen.
Met garantie en service.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jun 2022 11:44

Die verkoper is niet goed wijs, dat is die fiets echt niet waard.

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 09 jun 2022 10:21

Lcsmet schreef: 07 jun 2022 11:26 2250 Euro voor een vier jaar oude fiets met Ultegra is gewoon veel te duur.
Ondertussen al je derde topic.
Waarom ga je niet verder in je eerdere topics?
Fredo82 schreef: 04 jun 2022 17:29 ............
Eindstand: afwachten wat de vriendelijke eigenaar van de Orca van mijn bod vindt en dan zien we wel verder!
Prima fietsweer vandaag in ieder geval :like:
Fredo82 schreef: 04 jun 2022 17:41 Bij deze een oproep voor racefiets met schijfremmen in kleine maat.
........
Voor wat het waard is.
Voor 2250 Euro heb je een splinternieuwe carbon merkfiets met Ultegra en schijfremmen.
Met garantie en service.
Afbeelding
Garantie?? Maar dan toch niet van het merk zelf, maar via de doorleverende fietsenmaker....als die welwillend is om te helpen.
Voor de merken is een fiets van die partij een fiets van de 2e eigenaar (want door dealer verkocht aan niet-dealer).....dus pas daar goed mee op: een bon van een niet officiele dealer heeft voor een merk waar hij geen dealer van is 0,0 waarde. Een merk zal dus ook geen ondersteuning bieden aan die niet-dealer.
Kan zo maar zijn dat je in geval van problemen met een ander merk thuiskomt, want de verkopende partij moet je volgens het consumentenrecht wel schadeloos stellen.
Maar ik neem aan dat dat voor eenieder die bij een dergelijke partij koopt een vooraf gecalculeerd risico is.......;-)

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 09 jun 2022 10:27

Welk merk hebben we het hier over, ik kan niet meer zien waar lcsmet naar verwijst?

Gebruikersavatar
spdfrk
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 apr 2021 09:01

Gebruikersavatar spdfrk 09 jun 2022 11:38

Verkoper links laten liggen, sparen voor een nieuwe, een Orca M20 staat op het internet voor 2999...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 jun 2022 11:49

Hendrik77 schreef: 09 jun 2022 10:21

Garantie?? Maar dan toch niet van het merk zelf, maar via de doorleverende fietsenmaker....als die welwillend is om te helpen.
Voor de merken is een fiets van die partij een fiets van de 2e eigenaar (want door dealer verkocht aan niet-dealer).....dus pas daar goed mee op: een bon van een niet officiele dealer heeft voor een merk waar hij geen dealer van is 0,0 waarde. Een merk zal dus ook geen ondersteuning bieden aan die niet-dealer.
Kan zo maar zijn dat je in geval van problemen met een ander merk thuiskomt, want de verkopende partij moet je volgens het consumentenrecht wel schadeloos stellen.
Maar ik neem aan dat dat voor eenieder die bij een dergelijke partij koopt een vooraf gecalculeerd risico is.......;-)
Het recht op garantie loopt altijd via de verkopende partij.
Of/hoe die dat verder afhandelt met de importeur, of het merk zelf.., dat is zijn zaak niet de jouwe.

Stel je koopt een Trek bij een Trek dealer. Als je een probleem hebt, moet je naar die dealer. Die regelt het met Trek.
Het kan best zijn dat sommige leveranciers een garantiegeval van een klant direct met de klant afhandelen. Maar dat hoeven ze niet te doen.

Ik zou het dus eerder omdraaien. De merken die de service leveren dat je bij garantiegeval direct mag aankloppen bij het merk zelf, is een soort extra meerwaarde (??? kan je ook vraagtekens bij zetten, want het gedoe van het contact maken en onderhouden en onderbouwen van je probleem etc... dat zou jou uit handen genomen moeten worden door de verkopende partije).
En merken waarbij het niet kan, en je dus naar de verkopende partij moet.. is hoe het standaard, bij wet, geregeld is.

En uiteraard kan je welwillende en minder welwillende partijen treffen. Maar dat geldt in alle gevallen, zowel merkdealers als dozenschuivers als direct bij de leverancier...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jun 2022 13:11

Waarom ze bij Wim&Mark De Vos fietsen zo'n scherpe verkoopprijzen hebben, dat is heel simpel omdat zij tevreden zijn met minder winst per fiets.

Ga er maar van uit dat de garantie en service voor de klant bij fietsen Wim & Mark De Vos uit Oosterhout dik in orde is.

Heel wat "fietsenmakers- winkeliers" schuiven hun verantwoordelijkheid door naar de fabrikant, niet zo bij Wim & Mark.
Eigen ervaring en niet van horen zeggen.

Ter info, de fiets op het plaatje is een Corratec.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie