Canyon
Hoe bevalt deze fiets? Ik zit toevallig exact naar dezelfde te kijken, als overstap van een Endurace CF 8 uit 2017. Ik weet dat de stack en reach ong 1cm korter is. Vrijdag heb er even op gereden in Koblenz, voelde wel goed aan (ik voelde eigenlijk geen verschil). Maar ben ook wel benieuwd naar real-life ervaringen.
[/quote]
Hoe bevalt deze fiets? Ik zit toevallig exact naar dezelfde te kijken, als overstap van een Endurace CF 8 uit 2017. Ik weet dat de stack en reach ong 1cm korter is. Vrijdag heb er even op gereden in Koblenz, voelde wel goed aan (ik voelde eigenlijk geen verschil). Maar ben ook wel benieuwd naar real-life ervaringen.
[/quote]
Fijne fiets. Stuurt lekker direct. Schakelen is fantastisch met deze groep en het remt bijzonder prettig. Voelt wel wat 'nerveuzer' dan de fietsen die ik gewend ben. Maar voor mij binnen de grenzen.
Hoe bevalt deze fiets? Ik zit toevallig exact naar dezelfde te kijken, als overstap van een Endurace CF 8 uit 2017. Ik weet dat de stack en reach ong 1cm korter is. Vrijdag heb er even op gereden in Koblenz, voelde wel goed aan (ik voelde eigenlijk geen verschil). Maar ben ook wel benieuwd naar real-life ervaringen.
[/quote]
Fijne fiets. Stuurt lekker direct. Schakelen is fantastisch met deze groep en het remt bijzonder prettig. Voelt wel wat 'nerveuzer' dan de fietsen die ik gewend ben. Maar voor mij binnen de grenzen.
Leef! Fiets!
De ultimate is vergeleken met de endurace qua stack 1cm lager en qua reach 1cm langer.
Daarbij is de stuurpen ook nog eens 1cm langer.
Je zit dus op een ultimate 1cm lager en 2cm verder vergeleken met een endurace.
Dank. Ik rij voornamelijk met de handen bovenop, ik voelde in Koblenz geen noemenswaardig verschil met een Endurace versie (heb ze beiden geprobeerd). Ik had zelfs het idee dat ik op de Ultimate lekkerder zat dan op de Endurace.
Ik had (inmiddels dik 2 jaar geleden) in Koblenz dezelfde eerste indruk dat er niet zo heel veel verschil was tussen beide modellen qua zit. Maar heb toen wel voor de Endurace gekozen deels ook vanwege wat extra comfort uit de zadelpen. Achteraf, maar hindsight is altijd 20/20, had ik ook de Ultimate kunnen nemen. Na een klein jaar fietsen (ik ben herintreder) voelde ik mij toch echt te rechtop zitten en heb alle spacers onder het stuur weggehaald en na een 3 maanden definitief de stuurbuis afgezaagd. Even op het terrein rondfietsen in Koblenz zegt uiteindelijk niet veel, kan ook niet, t'is hooguit prima om de kleur te zien en wellicht de laatste twijfel weg te nemen als je min of meer tussen 2 maten invalt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 31337
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Stuurpen is toch heel simpel te wisselen voor een kortere?
People listen to reply, not to understand
Bij de ultimate bestaan stuur en stuurpen uit een geheel....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Als je echt een Ultimate wil is het het stack en reach verschil tov de endurace wel te compenseren. Je zit dan wel met die vaste cockpit. Ik dacht dat je tegenwoordig een andere cockpit kon nabestellen aan de helft van de prijs...
Het is eigenlijk wel absurd dat Canyon denkt dat iedereen past op hun standaardconfiguraties.
Het is eigenlijk wel absurd dat Canyon denkt dat iedereen past op hun standaardconfiguraties.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 31337
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oja…..vooruitgang… 

People listen to reply, not to understand
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 31337
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sowiso bizar: op de DA afgemonteerde Ultimate SLX krijg je een lelijke Rotor crank.
People listen to reply, not to understand