Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5309
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
23 mei 2022 09:17
Nu nog hopen dat ze leveren

.
Ter info: op xxcycle -
https://www.xxcycle.com/chainring-road,en.php- vind je naar mijn mening de meeste opties aan kettingbladen. Idd let name stronglight in zeer veel versies.
Een reden dat je niet koos voor de standaard 14-28 cassette om dan de 14 te gebruiken als kleinste?
Walter
-
mrcoffee
- Forum-lid
- Berichten: 2734
- Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59
mrcoffee
23 mei 2022 16:49
walter- schreef: ↑23 mei 2022 09:17
Een reden dat je niet koos voor de standaard 14-28 cassette om dan de 14 te gebruiken als kleinste?
Walter
Een opeenstapeling van redenen... zucht ..... Leuk frame op de kop getikt (Cervelo S1) maar daar liep ik gelijk tegen de speling bij de staande vork met een 16 als kleinste kransje. Frame is natuurlijk ontworpen om gewoon 52x12 mee te rijden en niet 46x16. Maar goed....
Toen een 46 voorblad erop gezet maar dan is de derailleur eigenlijk niet laag genoeg krijgen alhoewel het wel goed schakelt.
Met een 49T blad zal dat beter gaan. Tja en een 14 achter, dan moet ik een 40T voorblad monteren en dat trekt de voor derailleur niet.
Morgen komt het voorblad binnen en kunnen we weer verder klussen.
Als de fiets klaar is post ik wel een foto van

Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5309
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
23 mei 2022 17:09
Grotere tandwielen hebben normaal het voordeel dat de aandrijving iets soepeler draait en geven iets minder wrijvingsverliezen

.
Ivm de cervolo; ik dacht dat die zeker wel met de 14t cassette overweg kan (al praat ik dan wel over S1 frames van misschien 10 jaar geleden). Een 16t is natuurlijk nog een stuk hoger.
Idd wel stom als je tegen dergelijke problemen aanloopt bij zelfbouw. Het zijn niet de eerste zaken waaraan je denkt. Of ook: wees gelukkig dat je niet ergens een 12 speed op de kop tikte; dan wordt een jeugd setup helemaal moeilijk

. Hier heeft de jeugd lang met 8/9 speed gereden net omwille van de problemen waar je nu tegen aanloopt.
Succes met de opbouw!
Walter