Het viel de FM de laatste keer op dat het derailleur pad van m'n Cervélo S3 wat scheef stond. Ik vond dit opmerkelijk want sinds dat pad er op zit, is de fiets nooit gevallen of ergens met de derailleurzijde gebotst.
Kan het dat een pad na verloop van tijd gewoon zelf krom trekt, door het vele schakelen (onder kracht/druk)?
Derailleur pad troubles
Pat. Met een t. Het komt van patte, dat poot betekent in het Frans. Een pad is een dier, een soort kikker.
Ik heb dit probleem ook een keer aan de hand gehad bij een heel zacht pat. Ik er toen met metaallijm van Bison een strookje staal opgeplakt en dat loste het probleem op.
Ik heb dit probleem ook een keer aan de hand gehad bij een heel zacht pat. Ik er toen met metaallijm van Bison een strookje staal opgeplakt en dat loste het probleem op.
Dat is zuur.. ik zal me maar voorbereiden dan. Ik begin meer en meer te beseffen dat een gewone mechanische groep met velgremmen eigenlijk best veel voordelen heeft.
@havana: Eerste keer dat ik dat verneem, interessant. Ik ging er altijd van uit dat het derailleurpad was, met een "d", aangezien ik dat overal lees:
Zijn er bepaalde merken die er minder onderhevig aan zouden zijn? Ik zie er een van Wheels MFG, kost ook wel wat meer, maarja de eigenschap zou hetzelfde moeten zijn, buigen vooraleer je frame barst.
Bijna iedere fabrikant schrijft het inderdaad verkeerd.
Hoe die van Wheels MFG zijn durf ik niet te zeggen. Bepaalde patjes zijn gewoon heel erg zacht (Wilier bijvoorbeeld) en andere kneiterhard (Cannondale).
Hoe die van Wheels MFG zijn durf ik niet te zeggen. Bepaalde patjes zijn gewoon heel erg zacht (Wilier bijvoorbeeld) en andere kneiterhard (Cannondale).
Het waren niet mijn fietsen tijdens die reis, gelukkig. Wel de eer om het te helpen op lossen. Een reserve-pat doet wonderen. Die zou je eigenlijk gewoon bij je moeten hebben, zoals je ook een reservebandje bij je hebt.
hun fietsen.