Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 8797
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 apr 2022 16:21

Frigide schreef: 21 apr 2022 11:14 Dag allen,

Ik fiets nu 3 weken met Join. De afgelopen weken alleen op de de Wahoo Kicker (indoor). Maar nu het weer beter word ook buiten.

KNIP

Iemand tips?
Ja tips: relax...........
Laat het gaan, probeer in de buurt te komen, maakt echt geen donder uit. die paar keer dat je uitschiet.
Hoe doen ze dat in het buitenland waar niets vlak is, dan fluctueer je ook.

En ook dit is ervaring, de meeste leveren veel meer vermogen wind tegen dan mee.
Ik ook, maar nodig is het niet, je kan ook gewoon relaxed wind tegen trappen rijd je alleen niet zo hard.....
Klinkt allemaal als een opendeur, maar het gebeurt wel.

NuitKor
Forum-lid
Berichten: 3472
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

NuitKor 21 apr 2022 16:37

Precies, het kost even tijd om te wennen aan het vermogen, het komt niet op een paar watt hoger of lager aan. Ook tegen de wind in kan je rustiger rijden zoals Wasbeer zegt en voor de wind kan je best wat meer vermogen leveren dan je gewend bent (dat is ook iets wat je vaker moet doen om er aan te wennen). Bij duurritten kan je aan mijn vermogen vaak achteraf niet meer goed zien of dat nou voor de wind of tegen de wind was.

pino
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32

pino 21 apr 2022 18:12

6DF325E0-B173-456E-82CB-517088B5B751.jpeg
En nu 25 dagen op de bank liggen?
Niet zijken maar reiden !

Brrn
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2021 19:59

Brrn 21 apr 2022 19:09

pino schreef: 21 apr 2022 18:12 6DF325E0-B173-456E-82CB-517088B5B751.jpeg

En nu 25 dagen op de bank liggen?
Ja, of langer :lol:
5DEDB83E-3D93-4588-AA3C-82DC260D530F.png

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 22 apr 2022 10:14

Als je 75 dagen te vroeg bent dan gaat er toch iets mis ;) Tenzij je een niveau als doel hebt natuurlijk, ipv een specifiek event.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

a_v
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 22 apr 2022 10:25

Desertstorm schreef: 22 apr 2022 10:14 Als je 75 dagen te vroeg bent dan gaat er toch iets mis ;) Tenzij je een niveau als doel hebt natuurlijk, ipv een specifiek event.
Volgens mij heb je de lat dan gewoon te laag gelegd. Bv. gezegd dat je 4-6 uur per week fietst en in de trainingsperiode ga je ineens naar 6-9 uur. Dan bereik je dus eerder het vereiste (cq. verwachte) niveau voor het evenement.

Brrn
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2021 19:59

Brrn 22 apr 2022 10:52

a_v schreef: 22 apr 2022 10:25
Desertstorm schreef: 22 apr 2022 10:14 Als je 75 dagen te vroeg bent dan gaat er toch iets mis ;) Tenzij je een niveau als doel hebt natuurlijk, ipv een specifiek event.
Volgens mij heb je de lat dan gewoon te laag gelegd. Bv. gezegd dat je 4-6 uur per week fietst en in de trainingsperiode ga je ineens naar 6-9 uur. Dan bereik je dus eerder het vereiste (cq. verwachte) niveau voor het evenement.
Het was een bugje in de app ;).

Gemeld bij Join en ze gaan ermee aan de slag

Frigide
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25

Frigide 23 apr 2022 18:03

Wellicht is het een idee dat er gekozen kan worden voor vermogen gem. 10 s.

Als er een training naar b.v. Garmin geëxporteerd word kan men kiezen tussen vermogen en hartslag. Ikzelf zou het prettig vinden als ik dan ook kan kiezen tussen vermogen 3s gem. 5s gem of 10s gem.

Is dit iets om mee te nemen?

Critic
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 23 apr 2022 18:47

Dit kun je toch gewoon zelf in je wahoo/Garmin instellen? Je blokken moeten gewoon dat gemiddelde wattage hebben. En welk gemiddelde dan je veld op je computer weergeeft, maakt daarin geen verschil

pino
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32

pino 23 apr 2022 19:00

In mijn scherm heb ik vermogen op 3, 10, 30 en lap staan. De eerste drie gebruik je om aan het eind van de lap gemiddeld het gevraagde vermogen te hebben.
Niet zijken maar reiden !

Frigide
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25

Frigide 23 apr 2022 20:51

Uiteraard kun je de verschillende gemiddelden op je scherm aflezen. Maar omdat de workout de gem. 5 sec pakt piept de Garmin om elke piek of dal. Wanneer de workout gem. 10 sec pakt zal dit veel minder zijn. De workout aanpassen kan ook. Maar dit is meer werk dan je denkt. Doe je dit in je Garmin toestel dan verandert ook de vermogens en is het al net al veel werk.

brutus
Forum-lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 23 apr 2022 23:41

Mijn Garmin doet dat alleen als ik niet dat workout veld selecteer ?
Die voor mij trouwens prima voldoet, en ik had het idee dat ie soms al 10sec (of zoiets) pakt.

Plaats reactie