Alles over vakanties op én met de fiets

Cevennen standplaats

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 05 apr 2022 13:09

Ik heb hetzelfde plan voor de komende zomer.

De camping waar ik verblijf zit op zo'n 28 km van Meyrueis.

Ik heb geen zin om de rit met een dikke 50 km te verlengen. Kan je daar de auto een beetje behoorlijk kwijt?
Courir c'est mourir un peu

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 05 apr 2022 13:53

rikkert schreef: 05 apr 2022 12:59 Ach shabby, Anduze is best wel Frans. Dat is een beetje het concept toch?
Haha, dat zal dan wel het geval zijn. In elk geval een hoop Franse patjepeeërs met buiktasjes en Noord Afrikanen (no offence) die voor een rare sfeer zorgden. Wij zijn zelfs een paar dagen eerder vertrokken, wat me nog nooit is overkomen. Zelf de kids vonden het niks en wilden naar huis.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 apr 2022 14:13

ow, ik voelde me wel thuis daar met mijn buiktasje :-)

Met betrekking tot de auto: tis geen Amsterdam, er is altijd wel een Supermarche met een parkeerterrein waar je gratis terecht kan...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 apr 2022 14:25

Meyrueis 2023:
"Ik pak mijn spullen uit mijn auto en zet mijn fiets in elkaar. Vanaf terrasjes kijken toeristen en inwoners toe. Niet-wielrenners...."
Dat wil iedereen toch een keer gedaan hebben :lol: :lol:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 05 apr 2022 14:36

Dat was ook mijn idee :lol: :lol: , maar we zijn natuurlijk wel zo'n 45 jaar verder.
Dat zou nu zomaar anders kunnen zijn :mrgreen:
Courir c'est mourir un peu

JensR
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2011 11:50

JensR 06 apr 2022 09:45

Afgelopen jaar met 2 vrienden in dit huisje verbleven:
https://abnb.me/55pprLH5Zob
Huisje kost geen drol en is erg netjes. Ligt aan de route van de renner. Enige nadeel is dat als je in de avond nog ergens wil gaan eten je dan een stukje met de auto moet gaan.
Vanuit het huisje kun je alle kanten op.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5074
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 apr 2022 11:01

Wij gaan misschien ook eind mei richting de Cevennen. Wij zitten graag op de grens van heuvelsbergen en vlakte zodat we wat kunnen afwisselen. Zaten te denken aan Anduze. Is dat wat geschikt of zit je dan teveel aan de rand? Rondje van De Renner hoeft niet. Zitten liever niet midden in de Cevennen om bovenstaande reden en omdat het wel 2uren langer rijden is vanaf de snelweg.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 apr 2022 11:32

Ik zit dit jaar ook weer twee weken in Anduze. Ik moet zeggen dat ik meestal wel de bergen/heuvels opzoek, wnt die hebben we het hele jaar niet. Maar volgens mij moet een vlakker tochtje ook wel lukken. Ik heb alleen het idee dat je dan vaker op de iets drukkere wegen gaat uitkomen. Ik moet zeggen dat ik een jaar of 8 terug leuk gefietst heb daar. Het gebied rechts op de kaart van Anduze (richting Uzes (Haribo-museum)) is inderdaad wel redelijk vlak, maar Flevoland is het niet echt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5074
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 apr 2022 11:46

rikkert schreef: 06 apr 2022 11:32 Ik zit dit jaar ook weer twee weken in Anduze. Ik moet zeggen dat ik meestal wel de bergen/heuvels opzoek, wnt die hebben we het hele jaar niet. Maar volgens mij moet een vlakker tochtje ook wel lukken. Ik heb alleen het idee dat je dan vaker op de iets drukkere wegen gaat uitkomen. Ik moet zeggen dat ik een jaar of 8 terug leuk gefietst heb daar. Het gebied rechts op de kaart van Anduze (richting Uzes (Haribo-museum)) is inderdaad wel redelijk vlak, maar Flevoland is het niet echt.
Ja hier ook hoor, maar vorig jaar zaten wij bij Montecatini Terme en dan zit je ook wat op de grens van relatief vlak en heuvels/bergen. Het is dan prettig om een rit in de bergen en vlak met elkaar te combineren. Bijvoorbeeld een rit van 100km waarvan 50km in de bergen en nog een lus over vlak terrein. Ben het wel met je eens dat vlak dan vaak niet de mooiste gebieden zijn. Zal eens kijken wat er mogelijk is.

alef
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2020 21:33

alef 07 apr 2022 22:25

Heeft er iemand nog tips qua gravel in de Cevennen? Zaterdag op vakantie en we hadden eerst rondom Clermont Ferrand gedacht, maar gaan nu toch naar Cevennen. Zitten nu (bij gebrek aan laadpaal in Meryueis) in Mostuéjouls.

Gaat me zelf ook wel lukken om wat mooie routes in elkaar te zetten, maar mocht er iemand iets hebben, altijd welkom! Ik zal mijn route(s) ook posten als ik terug ben.

dank

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 apr 2022 12:25

Een programmatje dat ik uitgewerkt had voor onze racefietsgroep maar verschoven is naar volgend jaar:
DAG 1/ Aankomst in Le vigan: (cevennes)

rit dag 1 herault-ontdekkingstocht
https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... te/gornies ( le vigan – st guilhem desert)

rit dag 2 vestingstedentocht
https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... vertoirade 83 kms
Vertrekken in la couvertoirade (aveyron) le vigan – la couvertoirade 40 km -30 min autorijden :
vervolgens fietsen naar fondamente- daarna st-jean d’alcas-en als laatste van de vestingstadjes st eulalie de cernon

Terug in la couvertoirade
Dag 3 ( volledig vlakke toeristische rit in de camarque) le vigan – camarque 1 u 30 autorijden.

Rit dag 4 bergrit
https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... e/le-vigan ( le vigan – mont-aigoual 1549m – gorges de la dourbie)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 10 apr 2022 16:31

Vorig jaar op de camping Cevennes Provences gebivakkeerd voor 2 weken. Heerlijke omgeving, prima camping en mijn ervaring met Anduze zijn anders dan in de vorige berichten in dit topic. Heb daar een aantal keer heerlijk gegeten met het gezin en had zelf totaal niet het idee tussen de tokkies te lopen.
Vanuit de camping verschillende tochten gereden waarvan 1 naar de Mont Aigoual (145km) om de welbekende reden.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Plaats reactie