Het grote domme vragen topic
Voor veel Belgische fans is er na het stoppen van de 'oude' Nys een gat gekomen dat niet opgevuld raakt. Iserbyt is teveel Klaas dus daarvoor gaat deze groep niet supporteren. Toon Aerts is wat kleurloos (net zoals Sweeck), Tom Meeuws haalt het niveau niet meer. Dan schiet er niet echt iemand meer over om echt voor te supporteren (WvA rijdt niet genoeg crossen)
Die groep zoekt dan wat anders en dat is dan de 'kleine' Nys (met een gevoel voor nostalgie)
Ik hoop voor de kleine dat het er ook gaat uitkomen.
Die groep zoekt dan wat anders en dat is dan de 'kleine' Nys (met een gevoel voor nostalgie)
Ik hoop voor de kleine dat het er ook gaat uitkomen.

Vraagje over een ant+ speedssensor met magneet.
Hoe zorg je er nou voor dat de sensor goed op de voorvork blijft zitten? Met het rubberen ringetje en 2 tie-rips voelt het nog niet 100% lekker. Over het asfalt geloof ik het wel, maar met klinkers zal dat toch gaan schuiven.
Heeft iemand nog een goed idee?
Hoe zorg je er nou voor dat de sensor goed op de voorvork blijft zitten? Met het rubberen ringetje en 2 tie-rips voelt het nog niet 100% lekker. Over het asfalt geloof ik het wel, maar met klinkers zal dat toch gaan schuiven.
Heeft iemand nog een goed idee?
Dat is hem nou juist. Zitten op zijn strakst. Maar kan met beetje kracht toch nog los drukken naar beneden, waar de voorvork smaller wordt. Dan verliest het zijn spanning natuurlijk. Met trillingen zal dat niet veel anders zijn gok ik.
Dubbelzijdig tape een idee? Of is dat slecht voot de lak van de fiets?
Zit er geen rubbertje bij? Die je tussen de sensor en de vork doet.Woutoro32 schreef: ↑23 mar 2022 10:14Dat is hem nou juist. Zitten op zijn strakst. Maar kan met beetje kracht toch nog los drukken naar beneden, waar de voorvork smaller wordt. Dan verliest het zijn spanning natuurlijk. Met trillingen zal dat niet veel anders zijn gok ik.
Dubbelzijdig tape een idee? Of is dat slecht voot de lak van de fiets?
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
JPAR schreef: ↑23 mar 2022 11:08Zit er geen rubbertje bij? Die je tussen de sensor en de vork doet.Woutoro32 schreef: ↑23 mar 2022 10:14Dat is hem nou juist. Zitten op zijn strakst. Maar kan met beetje kracht toch nog los drukken naar beneden, waar de voorvork smaller wordt. Dan verliest het zijn spanning natuurlijk. Met trillingen zal dat niet veel anders zijn gok ik.
Dubbelzijdig tape een idee? Of is dat slecht voot de lak van de fiets?
Jawel. Maar helpt niet genoeg. Helaas. Miss kan ik er een anti-slip-achtigs nog tussen doen...
Het meest stevig zit hij op de liggende achtervork. Dat nu maar gedaan.
Het is ook tijdelijk, dit omdat mijn huidige magneetloze sensor niet stabiel genoeg is. Maar er zou een software update voor aankomen geeft de fabrikant aan. Dit zou de stabiliteit moeten verbeteren.
Ketting loopt er bij 52x11 tijdens volle sprint vanaf aan de buitenkant naar de crank toe. Nieuwe ketting gemonteerd en heb het idee dat de gap tussen ketting en voor derrie zo klein mogelijk is. Wat zou nog meer een ding kunnen zijn, voor derailleur te hoog?
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Te hoge voorderailleur was ook mijn eerste idee, maar je had m toch al tot zo dicht mogelijk bij je crank ingesteld?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Welke maat bout zit er doorgaans in een headset, ik bedoel de bout waarmee je de topcap op spanning zet?