Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

i-mac

i-mac 21 mar 2022 10:51

barverme schreef: 21 mar 2022 09:30 Wat me trouwens opnieuw, nog maar eens, opviel, is hoe verdomd dicht die motor bij Mohoric reed. En dat terwijl al meermaals is aangetoond dat dat een aanzienlijk voordeel oplevert voor de renner achter de motor. Onbegrijpelijk anno 2022 als je het mij vraagt.
Dat klopt, maar vraag is of het wel anders kan? Want de bochten volgen elkaar zeer snel op, de renners rijden er zeer snel. Als motorrijder zal dit niet het gemakkelijkste zijn (denk ik als niet motorrijder). En met vaste cameras werken zal moeilijk zijn, want dan moet je bijna in elke bocht een camera hebben.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12622
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 mar 2022 10:59

Dan leert er maar iemand vliegen met een drone :-)
Je kan op een motor veel sneller dan op de fiets, de vraag is of de camera man dan blijft zitten.
Dan maar alleen een camera. Ik vind dit ook bizar!

Je kan met dropper wat makkelijker gooien en smijten, daardoor kon die bv de fout wat makkelijker corrigeren, als je hoger zit ben je meer ruimte kwijt.

i-mac

i-mac 21 mar 2022 11:03

wasbeer2006 schreef: 21 mar 2022 10:59 Dan maar alleen een camera. Ik vind dit ook bizar!
Dat is misschien een optie : een motor met een vaste camera achterop. Dan kan die motard gewoon vollen bak rijden zonder zich te moeten bekommeren om de cameraman.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 21 mar 2022 12:00

Heeft een motor hetzelfde of beter remvermogen als een fiets en wil een motard dezelfde risico's nemen die sommige dalers nemen?
Een vaste camera op een motor geeft nooit dezelfde beelden als een motor met cameraman (tenzij de camera op afstand te bedienen is), dus een drone (mits deze een wielrenner in volle afdaling kan bijhouden) zou een optie zijn, maar waar zit de bestuurder van de drone en kan deze wel goed de weg volgen?
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 mar 2022 12:18

In die omgeving op die snelheid dicht bij renners met een drone vliegen is ook niet ongevaarlijk. Palen, hekken heggen en spanningskabels. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat altijd zonder ongelukken gaat lukken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 21 mar 2022 13:28

Een vaste camera op een motor klinkt eigenlijk nog helemaal niet zo gek.

Met bijvoorbeeld gyroscopische beeldstabilisatie en eventueel een operator op afstand moet zoiets toch wel mogelijk zijn?
Misschien zelfs zonder operator, maar met auto tracking; een drone met "follow me" functie kan dat ook zonder dat er iemand aan de knoppen zit.

(maar behalve dat ik het leuk spul vind, weet ik daar verder vrij weinig van ;) :mrgreen: )

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12622
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 mar 2022 14:10

Zoals slowracer aangeeft een bestuurbare camera op de motor voor dit soort finales

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 mar 2022 15:05

wat het rijden in het gootje door Mohoric betreft, lijkt mij niet de oorzaak te zijn van te snel dalen maar meer een onoplettendheid die gelukkig voor hem geen kwade gevolgen heeft gehad. weinig (positieve) commentaar hier op het forum over de toch wel fantastische van
Mathieu.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 mar 2022 17:27

Pffff. net Catalonie zitten kijken en ben benieuwd hoe het met Colbrelli is?

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 21 mar 2022 17:40

Slowracer schreef: 21 mar 2022 12:00 Heeft een motor hetzelfde of beter remvermogen als een fiets en wil een motard dezelfde risico's nemen die sommige dalers nemen?
Een vaste camera op een motor geeft nooit dezelfde beelden als een motor met cameraman (tenzij de camera op afstand te bedienen is), dus een drone (mits deze een wielrenner in volle afdaling kan bijhouden) zou een optie zijn, maar waar zit de bestuurder van de drone en kan deze wel goed de weg volgen?
Ik rijd zowel met de moto als met de racefiets in de bergen, een motor remt beter dan een racefiets in een afdaling. Een goed motard kan sneller dalen dan een goede fietser. Er bestaan camera's die een constant recht beeld geven, dus ook onder hellingshoek.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 21 mar 2022 17:40

Gastheerg schreef: 21 mar 2022 17:27 Pffff. net Catalonie zitten kijken en ben benieuwd hoe het met Colbrelli is?
Ben ook benieuwd... :(

i-mac

i-mac 21 mar 2022 17:44

Volgens Sporza zou hij terug bij bewustzijn zijn.

Plaats reactie