Het grote domme vragen topic
Een andere tip: na het wassen in de wasbak je broek op een grote handdoek leggen, deze met broek en al oprollen en dan uitwringen of op deze rol gaan staan. Haalt heel veel water uit je broek (en zeem). Werkt natuurlijk alleen in hotels.
Bij een meerdaagse wil je elk dag echt een schone broek. Je hebt altijd wat schuurplekjes en dan wil je niet in een vieze broek stappen. In de zomer geen probleem, dan is de broek zo droog. Gewoon direct wassen als je terug bent, maximaal uitwringen en laten drogen. Als je in vochtig weer op pad gaat, dan een 2e broek mee en elke dag wisselen. Een broek neemt nauwelijks ruimte in.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Nog een domme vraag:
Waarom zijn balhoofdbuizen langer geworden en als gevolg stuurpennen die altijd naar beneden wijzen?
'Vroeger,....' was een balhoofd bijvoorbeeld 16 cm en dan zat daar een stuurpen op die iets omhoog wees. Nu is bij dezelfde maat fiets het balhoofd plots 20 cm en zit er een stuurpen die naar beneden wijst. Per saldo, schiet je er niks mee op. Het stuur staat nog steeds op zelfde hoogte. En als je echt diep wil zitten, moet je een super aflopende stuurpen monteren. En ik vind dat echt geen gezicht.
Waarom zijn balhoofdbuizen langer geworden en als gevolg stuurpennen die altijd naar beneden wijzen?
'Vroeger,....' was een balhoofd bijvoorbeeld 16 cm en dan zat daar een stuurpen op die iets omhoog wees. Nu is bij dezelfde maat fiets het balhoofd plots 20 cm en zit er een stuurpen die naar beneden wijst. Per saldo, schiet je er niks mee op. Het stuur staat nog steeds op zelfde hoogte. En als je echt diep wil zitten, moet je een super aflopende stuurpen monteren. En ik vind dat echt geen gezicht.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43568
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die zijn dan ook voor de wannabeeprofs, die zichzelf graag zien als de geliefde professional door eenzelfde fiets aan te schaffen. En er dan achter komen dat ze 8 cm hoger en korter willen/moeten zitten.daniel1975 schreef: ↑09 mar 2022 19:18Heel veel topmodellen zijn juist veel dieper en langer dan 10jr geleden imho.
Niet zijken maar reiden !
Volgens mij wijzen quill stuurpennen zelfs meer naar beneden dat -6 graden.
Vroeger had je natuurlijk ook geen geïntegreerd balhoofdstel. Dat scheelt zo 2cm bij dezelfde stack.
Dat sommige race modellen wat lager zijn, komt vooral omdat er verschil moet zijn met de endurance modellen.
Vroeger had je natuurlijk ook geen geïntegreerd balhoofdstel. Dat scheelt zo 2cm bij dezelfde stack.
Dat sommige race modellen wat lager zijn, komt vooral omdat er verschil moet zijn met de endurance modellen.
Campagnolo Ultra Dork
Vind ik ook. En dan liefst een bovenbuis die niet al teveel 'sloping' is.
Met de huidige geïntegreerde sturen is het wel een zoektocht om iets passend te vinden. (gevorderde meetkunde

Kun je bij een moderne racefiets met volledig geïntegreerde kabels het stuur nog makkelijk eraf halen?
Ik heb een tas waar de fiets in kan, wielen eruit, headset los van de vork en ik schuif de fiets zo de tas in (nadat die op framepje gemonteerd is. Met stuur in de normale positie past het echt niet.
Volgens mij kun je met volledig geïntegreerde kabels niks (eenvoudig) los halen aan de cockpit. Hoe stop je zo'n fiets dan in een koffer/tas?
Ik heb een tas waar de fiets in kan, wielen eruit, headset los van de vork en ik schuif de fiets zo de tas in (nadat die op framepje gemonteerd is. Met stuur in de normale positie past het echt niet.
Volgens mij kun je met volledig geïntegreerde kabels niks (eenvoudig) los halen aan de cockpit. Hoe stop je zo'n fiets dan in een koffer/tas?
Dogma F