Alles over vakanties op én met de fiets

Dolomieten Marathon 2010

marcow5
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:03

marcow5 03 jun 2010 23:51

Ik ga voor de 2e keer. De 1e keer was onvergetelijk: de sfeer, de omgeving de route. Vooral genoten van de tocht, tijd was minder belangrijk. Wij zitten in La Villa, lekker dicht bij de start.

theflyer
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 mei 2006 14:20

theflyer 21 jun 2010 15:46

Wij willen na de marathon nog in de omgeving blijven.
Heeft iemand nog tips om ons verblijf voort te zetten. Ik ben op zoek naar iets van een hotel of appartementje. Hoor ook goede verhalen over het meer van Caldanazzo dus als iemand nog leuke overnachting tips heeft hoor ik het graag.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 jun 2010 15:54

Ik heb onlangs tijdens de Giro in Rasun di Sopra gezeten in appartementen complex Residence Montana. Dat ligt bij Brunico en is een aardige uitvalsbasis voor de Passo Stalle (mooie klim) en de Passo Furcia/Kronplatz, eventueel in combinatie met de Passo del Erbe.

Kwa locatie niet ideaal voor de Maratona zelf maar misschien vind je het wel leuk om eerst een paar dagen in die buurt te zitten en daarna een paar dagen op een andere plek? Appartement was in ieder geval in orde, vriendelijke mensen waarvan één uitstekend engels sprak, en een nette prijs.

theflyer
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 mei 2006 14:20

theflyer 21 jun 2010 16:22

Bedankt voor de snelle reactie. Tijdens de Marathon hebben we al een hotel, het gaat meer om de week na de marathon en dat mag dus ook ergens anders zijn.
Kom maar op met mooie ideeën!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 jun 2010 16:44

Ik heb van daar uit twee dagen gefietst. De eerste dag Passo Furcia opgereden tot aan de gesloten slagboom van de klim naar Kronplatz. Terug afgedaald en Passo Stalle gedaan. Die laatste is niet bekend maar ik vond 'm prachtig. Je begint met een behoorlijk lang stuk over een vrij rechte weg. Geen beschutting dus als het warm is ben je aan de beurt. Dan kom je bij een meer en daar staat een stoplicht. Het laatste deel van de klim is namelijk dusdanig smal dat je er maar één kwartier per uur door mag. Goed plannen dus want in het slechtste geval moet je drie kwartier wachten al is dat op zich prima te vullen door even van het meer te genieten of wat te eten en drinken.

Als je omhoog mag weet je dus 100% zeker dat je geen tegenliggers hebt en als de eerste rij met auto's en motoren eenmaal weg is kom je geen mens meer tegen. De klim loopt dan prachtig omhoog door een bosrijk stuk met mooie uitzichten. Zelfde kant op weer afdalen, uiteraard ook met een 'time window' van een kwartier waarin je mag beginnen en óók zonder tegenliggers. Het laatste stuk afdalen over die lange rechte wegen heb je je remmen niet meer nodig. :)

Andere dag heb ik de Giro tijdrit naar Kronplatz nagespeeld vanuit San Vigilo en daarna de Passo del Erbe opgereden.

Ik heb zo niet in m'n hoofd zitten of je nog meer mooie routes kunt doen zonder in de auto te moeten stappen maar het is vast een begin.


Gebruikersavatar
ibeer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 mar 2007 21:02

Gebruikersavatar ibeer 22 jun 2010 00:24

Vandaag startnummer ontvangen. Zondag vertrekken we naar Italië voor de voorbereidingsweek. Ik heb er zin in.

blog: http://www.fietsonderhoud.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 22 jun 2010 14:04

Ook ik heb men startnumer binnen gekregen, wij gaan volgende week dinsdag heen, dan twee dagen trainen, en zondag de tocht, heb er ook zin in.

gr,

Koos

theflyer
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 mei 2006 14:20

theflyer 22 jun 2010 23:17

Gisteren het startnummer ontvangen en woensdag lekker die kant op.
@ Bottecchia: nog bedankt voor je tips maar na de marathon gaan we nog een weekje naar het meer van Levico lekker ontspannen en ook daar zitten nog wel wat mooie klimmetjes. En we zitten dan dichtbij Venetië, altijd leuk.

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 27 jun 2010 23:06

Komende woensdag vertrekken we naar italie. Ben net terug uit Frankrijk en hebben daar de Coast to Coast route gereden van 950 km en 22500 hm.. Dit was een goede voorbereiding voor de Dolemieten. Hopelijk is het niet zo warm, want hebben tussen de 35 en de 40 gr. gehad!
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12824
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 jun 2010 23:54

Ik wil hem zeker ook een keer doen! Helaas dit jaar twee weken te laat naar italie.

Hoop dat ik hem de komende jaren ergens in de planning kan stoppen.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 01 jul 2010 17:04

[quote="Toontje68"]
Hopelijk is het niet zo warm, want hebben tussen de 35 en de 40 gr. gehad![/quote]

Op weeronline lijkt het erg heet in Italie. Woensdag aangekomen en vandaag de Sella Ronda gedaan. Temperatuur valt erg mee (25-30 graden denk ik). Het is nog niet zo druk, meeste mensen moeten nog komen denk ik.

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 05 jul 2010 23:15

Na een korte week weer thuis. Was wederom een schitterende tocht met prachtig weer. Vond de warmte wel meevallen ´s ochtends vroeg.
Uiteindelijk 5 uur 53 minuten gereden en 290ste plek overall dus dik tevreden.
Volgend jaar zeker weer.
Canyon Ultimate SLX

Plaats reactie