Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 feb 2022 22:21

Instant warm water... Toch mooi die moderne techniek.... :mrgreen:

Afbeelding
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2022 22:28

:lol:

Toch komt er hier ook zo’n ding. Heerlijk comfortabel en weer een apparaat minder op het aanrechtblad.
Less is bore

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 22 feb 2022 22:52

scottwilko schreef: 22 feb 2022 21:43
Er wordt nergens ook maar enig verwijs gemaakt naar het feit dat een quooker zuiniger zou zijn dan een waterkoker.
behalve door quooker dan (https://www.quooker.nl/energie)

Wie meerdere keren per dag kokend water nodig heeft, verbruikt met een Quooker niet meer energie dan met een waterkoker.

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 23 feb 2022 07:15

daniel1975 schreef: 22 feb 2022 22:28 :lol:

Toch komt er hier ook zo’n ding. Heerlijk comfortabel en weer een apparaat minder op het aanrechtblad.
Zo is het maar net.
Veel plezier en gemak ervan!

leon1
Forum-lid
Berichten: 3017
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 23 feb 2022 07:36

Ik heb al 11 jaar een Quooker en man, wat was dat een goede beslissing! Als ik 1 bedrijf mag noemen met een goede service dan is het Quooker wel. De kraan bevat een cartridge en die is wel eens gaan lekken. Ik krijg die gewoon gratis opgestuurd. Ook na 11 jaar. Quooker geeft aan dat je na 5 jaar even moet kijken of het 'vat' een service nodig heeft (vanwege kalkvorming in het vat). Uiteindelijk was bij mij pas na 8 jaar actie nodig. Nieuw binnenwerk gekocht en hop, we kunnen weer 8 jaar door. Overal zit een duidelijke handleiding bij en als je een beetje handig bent lukt het wel om het zelf te doen. Zelfs nadat het stuurapparaat op het vat kapot is gegaan hebben we een ijzersterke deal gekregen voor een nieuwe kokendwaterkraan (ja, ik heb nog aparte kranen) omdat de software van het nieuwe stuurapparaat niet meer overweg kon met de oude kraan.

Dikke pluim voor Quooker!
Ride bikes, not tanks!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 feb 2022 08:01

scottwilko schreef: 22 feb 2022 21:43
Orlok schreef: 22 feb 2022 19:26
havana schreef: 22 feb 2022 17:09 Nou enorm. Wat een onzin. Kijk voor de grap eens hoeveel een AGA gebruikt. Of een wasdroger. Of één lading van een Tesla.
Ach wie breed heeft laat breed hangen niet waar.? Maar om nu maar te vertellen dat een Quooker zuinig is dan een waterkoker moet toch wel van de pot gerukt zijn, wat een onzin zeg, laat mij niet lachen.! :lol: :roll:
Er wordt nergens ook maar enig verwijs gemaakt naar het feit dat een quooker zuiniger zou zijn dan een waterkoker.
Zelf reeds 8 jaar een dergelijk apparaat in de keuken en ik zou het niet meer willen missen. Zit er zelfs af en toe aan te denken om hem te vervangen door een hybride systeem, waarbij dus ook het warme water via de quooker loopt. Altijd na 2 seconden warm water in de keuken.
Wij hebben ook al 4 jaar alweer een Quooker. Hebben het dak vol zonnepanelen (6000wp) dus zoveel kost ons dat gebruik niet. Door de waterontharder hoeven wij ook niet na 5 jaar het binnenwerk te vervangen. Bij het vernieuwen van onze badkamer hebben wij ook de warmwater leiding naar de keuken afgesloten, dus ook het warmwater komt nu uit de Quooker. Het is echt ideaal direct warm water te hebben. Als het vat van 7.5L kokend op is, dan moeten wij even wachten, maar dat komt praktisch nooit voor. In totaal heb je ongeveer 15L warm water. Onze CV hangt op de zolder, dus het duurde altijd enorm lang voordat wij warm water hadden, kost niet alleen gas, maar ook koud water. Als je de boel gaat ombouwen zou ik de warmwater leiding niet meer aansluiten, de CV krijgt dan namelijk altijd nog een seintje om aan te slaan, terwijl je dat water niet nodig hebt, dat is zonde van je gas. Je moet de warmwater leiding dan wel afsluiten, omdat je geen dood stuk leiding in je systeem wil waar water in blijft staan (legionella).

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 feb 2022 08:31

leon1 schreef: 23 feb 2022 07:36 Ik heb al 11 jaar een Quooker en man, wat was dat een goede beslissing! Als ik 1 bedrijf mag noemen met een goede service dan is het Quooker wel. De kraan bevat een cartridge en die is wel eens gaan lekken. Ik krijg die gewoon gratis opgestuurd. Ook na 11 jaar. Quooker geeft aan dat je na 5 jaar even moet kijken of het 'vat' een service nodig heeft (vanwege kalkvorming in het vat). Uiteindelijk was bij mij pas na 8 jaar actie nodig. Nieuw binnenwerk gekocht en hop, we kunnen weer 8 jaar door. Overal zit een duidelijke handleiding bij en als je een beetje handig bent lukt het wel om het zelf te doen. Zelfs nadat het stuurapparaat op het vat kapot is gegaan hebben we een ijzersterke deal gekregen voor een nieuwe kokendwaterkraan (ja, ik heb nog aparte kranen) omdat de software van het nieuwe stuurapparaat niet meer overweg kon met de oude kraan.

Dikke pluim voor Quooker!
Goede service misschien, maar ook 3 mankementen in pak em beet 10 jaar. Het is maar waar je de nadruk op legt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 feb 2022 09:02

Orlok schreef: 22 feb 2022 19:26
havana schreef: 22 feb 2022 17:09 Nou enorm. Wat een onzin. Kijk voor de grap eens hoeveel een AGA gebruikt. Of een wasdroger. Of één lading van een Tesla.
Ach wie breed heeft laat breed hangen niet waar.? Maar om nu maar te vertellen dat een Quooker zuinig is dan een waterkoker moet toch wel van de pot gerukt zijn, wat een onzin zeg, laat mij niet lachen.! :lol: :roll:
Lekker selectief quoten dit.

Jij beweert dat een Quooker een "enorme energievreter is". Dat is gewoon aperte onzin. Akkoord, het apparaat zal misschien iets meer verbruiken dan een waterkoker maar het is nog altijd niks vergeleken met een wasdroger en zelfs een koelkast. Om over een Tesla nog maar te zwijgen.

Wat dit te maken heeft met besteedbaar inkomen ontgaat me. Of je nou miljonair bent of steuntrekker, een KWh kost voor iedereen min of meer hetzelfde...

@ Enzzo

De klassieke AGA op hout bedoel je dan denk ik. De gasversie gebruikt een slordige 60 kuub PER WEEK :shock:
Laatst gewijzigd door havana op 23 feb 2022 09:04, 2 keer totaal gewijzigd.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3017
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 23 feb 2022 09:03

Inderdaad, ik kijk hoe snel problemen die voorvallen worden opgelost. Want denken dat je iets koopt wat nooit meer kapot gaat is niet realistisch.

Of anders gezien: misschien hadden ze wel een levensduur van 5 jaar opgegeven waarna je alles moet vervangen. Was er niets aan de hand geweest. En hup, na 5 jaar weer 2 mille uit je broekzak geklopt. Nu houd ik alles beperkt tot een paar honderd euro. En ik verspil weinig tot geen grondstoffen. Hoezo energiezuinig? ;)
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 feb 2022 11:43

havana schreef: 23 feb 2022 09:02
Wat dit te maken heeft met besteedbaar inkomen ontgaat me. Of je nou miljonair bent of steuntrekker, een KWh kost voor iedereen min of meer hetzelfde...
Feit is wel dat de huidige energieprijs verhogingen voor een minimum inkomen fors meer impact gaat hebben dan bij 2x modaal.
Gemiddelde maandbedrag gaat zomaar 90-100 euro omhoog, dat gaat hier en daar een forse aanslag geven op het huishoudbudget.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 feb 2022 12:24

Het grote "Quooker" topic. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 feb 2022 13:09

Een Quooker koop je echt niet omdat het zuiniger is. De mat zwarte van ons kostte 1500 euro. Daar kan je heel wat jaren een waterkoker voor opstoken. Maar het gemak wat een Quooker je geeft is elke euro meer dan waard.

Plaats reactie