Ik mis de Mavic Yksion UST, wat een fijne banden vond ik dat, makkelijke montage, reed erg soepel en lekebestendigheid was goed. Helaas nergens meer te krijgen. Pro One TLR had ik mindere ervaringen mee, heel lastig om de velg te krijgen en veel lek.
Nu op Pirelli Cinturato Velo 26mm, goed te monteren, goede lekbestendigheid en redelijk soepel. Erg tevreden mee.
Tubeless
Had ze 2 pagina's geleden nog gepost, prima band alleen ze vallen gewoon enorm breed.
Bikeinn heeft ze weer binnen gekregen : https://www.bikeinn.com/fiets/mavic-yks ... 37339927/p
Heb nog wel getwijfeld om ze te halen maar die banden vallen gewoon enorm breed, misschien als de 25 als 28mm vallen. Iemand daar ervaring mee?
Bikeinn heeft ze weer binnen gekregen : https://www.bikeinn.com/fiets/mavic-yks ... 37339927/p
Heb nog wel getwijfeld om ze te halen maar die banden vallen gewoon enorm breed, misschien als de 25 als 28mm vallen. Iemand daar ervaring mee?
4 tientjes is een goede prijs per band, hoe vallen die 25mm? En op hoeveel intern?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is het ga er gewoon eens vijf ritten op rijden zonder aan te passen!!!!!nijkie schreef: ↑08 feb 2022 17:19Ga er mee rijden en voel het gewoon.Rolandos schreef: ↑08 feb 2022 17:00 Vandaag ook even mijn banden gecheckt, volgens mij 2 +/- 7 maanden geleden tubeless gemaakt en die andere set zo'n 8 of 9 maanden. 3 waren zo goed als leeg, 1 zat zo'n 20ml ofzo in. Met de dipstick methode gedaan, alles even weer bijgevuld en we gaan het meemaken.
https://axs.sram.com/guides/tire/pressure laat al vrij snel 4,5 bar zien voor 28mm's met 21 intern. Voor mijn gevoel zit er dan amper lucht in.
Dan gaat 99% niet meer terug naar de oude waarde.
- Goudhaantje
- Forum-lid
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52
In de laatste Fiets zijn ze nogal positief over de Reserve Fillmore ventielen. Op internet lees ik wel meer positieve recensies. Maar gezien het afwijkende ontwerp vermoed ik dat je via dit ventiel geen latex in je band kan doen en dit dus altijd direct in de band moet voordat je deze volledig op de velg legt. Iemand ervaring met dit ventiel?
https://www.velozine.nl/reviews/test-re ... cht-beter/Goudhaantje schreef: ↑11 feb 2022 12:08 In de laatste Fiets zijn ze nogal positief over de Reserve Fillmore ventielen. Op internet lees ik wel meer positieve recensies. Maar gezien het afwijkende ontwerp vermoed ik dat je via dit ventiel geen latex in je band kan doen en dit dus altijd direct in de band moet voordat je deze volledig op de velg legt. Iemand ervaring met dit ventiel?
''Jawel. Juist het gegeven dat er méér doorstroming is, werkt ook in je voordeel bij het vullen. Je zult alleen wel met een slangetje aan de slag moeten gaan, omdat een fles rechtstreeks op de ventielschacht zetten niet gaat door de centrale pen.''
Ik gebruik Muc-Off Tubeless Valve Kit 80mm, top dingen en goede kwaliteit. Ik vul ook altijd gewoon met een slang, STAN`S NOTUBES SEALANT SPUIT altijd.
Latex kan gewoon door het ventiel:
https://youtu.be/y_i1e88L8YE?t=134
Verder vind ik het vooral erg duur, 45€ voor 2 ventieltjes is een beetje overdreven.
https://youtu.be/y_i1e88L8YE?t=134
Verder vind ik het vooral erg duur, 45€ voor 2 ventieltjes is een beetje overdreven.
Ziet er handig uit en geen gedoe met eerst booster/dan weer ventielkern eruit en risico dat je daarna bij leeglopen de band van velgrand hoort gaan. (heb 1 velgset van enve die daar soms last van heeft)
En moertje wat vast gaat zitten/ombuigt ook al te vaak last van gehad. (al vraag ik mij af of je hier uiteindelijk ook niet last van krijgt en dan mag je hele ventiel mag vervangen)
Al zie ik zo snel dat ze niet voor hoge velgen zijn.
En ik mis even in de uitleg hoe je latex er doorheen kan krijgen. (even bijvullen zit er dan niet in?)
En moertje wat vast gaat zitten/ombuigt ook al te vaak last van gehad. (al vraag ik mij af of je hier uiteindelijk ook niet last van krijgt en dan mag je hele ventiel mag vervangen)
Al zie ik zo snel dat ze niet voor hoge velgen zijn.
En ik mis even in de uitleg hoe je latex er doorheen kan krijgen. (even bijvullen zit er dan niet in?)
Dat is het eerste wat ik lees als ik het op Google heb opgezocht:Goudhaantje schreef: ↑11 feb 2022 12:08 In de laatste Fiets zijn ze nogal positief over de Reserve Fillmore ventielen. Op internet lees ik wel meer positieve recensies. Maar gezien het afwijkende ontwerp vermoed ik dat je via dit ventiel geen latex in je band kan doen en dit dus altijd direct in de band moet voordat je deze volledig op de velg legt. Iemand ervaring met dit ventiel?
Reserve Wheels introduceert met de Fillmore een fundamenteel beter ventiel voor je tubeless setup. Het moet de tekortkomingen van het aloude Presta-ventiel (dan al ruim 120 jaar bestaat) oplossen dankzij een geheel nieuw ontwerp dat tot 3x zoveel luchtdoorstroming heeft en daardoor ook veel beter geschikt is om vloeibaar dichtmiddel je band in te spuiten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Applaus voor Orlok. Staande ovatie.