De balhoofdlagers van mijn CAAD13 lijken aan vervanging toe te zijn. Na wat onderzoek lijkt dit een klusje te zijn wat ik gemakkelijk zelf kan doen.
Het enige dat wellicht wat lastig kan zijn is het laten zakken van de voorvork. Ik weet niet of de rem- en derailleurkabels lang genoeg zijn.
Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Heb ik bijvoorbeeld speciaal vet nodig om in de cups te doen, of kan dit met het standaard vet wat ik ooit heb aangeschaft om kogellagers te smeren?
Balhoofdlagers CAAD13 vervangen
Of het "mag" weet ik niet maar ik heb het altijd met gewoon lagervet gedaan.
Lekker overmatig, wat teveel is komt vanzelf naar buiten.
Dat scheelde, voor mij, enorm veel met kraken.
De bollenvelden hier in de polder bevatten zeer veel zand en dat vond ik regelmatig terug in mijn balhoofd.
Lekker overmatig, wat teveel is komt vanzelf naar buiten.
Dat scheelde, voor mij, enorm veel met kraken.
De bollenvelden hier in de polder bevatten zeer veel zand en dat vond ik regelmatig terug in mijn balhoofd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Ik haal altijd de voorste remhoef los van de vork (ik veronderstel dat het velgremmen zijn), dan stuurpen met stuur verwijderen van de vork en dan kun je in principe de hele voorvork uit het frame trekken.
Marine grease biedt wat langer weerstand tegen natte smurrie, maar als je lang en veel in slecht weer rijdt, is er eigenlijk geen wondermiddel.
Marine grease biedt wat langer weerstand tegen natte smurrie, maar als je lang en veel in slecht weer rijdt, is er eigenlijk geen wondermiddel.
Het zijn schijfremmen en daar zit mijn enige twijfel. Of ik de vork ver genoeg kan laten zakken.dwangarbeider schreef: ↑17 jan 2022 14:44 Ik haal altijd de voorste remhoef los van de vork (ik veronderstel dat het velgremmen zijn), dan stuurpen met stuur verwijderen van de vork en dan kun je in principe de hele voorvork uit het frame trekken.
Dat is geen probleem. De enige kabel(leiding) waarmee je te maken hebt is de voorrem. Die loopt buitenom naar de vork (tenzij geïntegreerde cockpit) en dus krijg je ruimte genoeg als je het stuur loshaalt.asmeets schreef: ↑18 jan 2022 07:41Het zijn schijfremmen en daar zit mijn enige twijfel. Of ik de vork ver genoeg kan laten zakken.dwangarbeider schreef: ↑17 jan 2022 14:44 Ik haal altijd de voorste remhoef los van de vork (ik veronderstel dat het velgremmen zijn), dan stuurpen met stuur verwijderen van de vork en dan kun je in principe de hele voorvork uit het frame trekken.
Dogma F