dank u
Het grote domme vragen topic
Ik zag gister tijdens het schoonspuiten van mn frame een opening bij de voorderailleur (voor de interne kabels. Hier zat geen dopje ofzo op (schakel elektrisch).
Hoort dit niet afgedekt te zijn?
Heb je hiervoor universele dopjes ?
Er zit nu wrs wel wat vocht in mn frame, is dit erg?
Hoort dit niet afgedekt te zijn?
Heb je hiervoor universele dopjes ?
Er zit nu wrs wel wat vocht in mn frame, is dit erg?
Zolang er maar een gat onderin zit waar water/vocht doorheen kan, is dit niet erg.
Verbazingwekkend is de hoeveelheid zand die zich onder in het brackethuis kan opstapelen. Sommige fietsen die van buiten brandschoon zijn hebben de nodige rotzooi binnen het frame.
Een stukje tape over het kabelgat kan helpen, veel merken hebben een passende zacht rubberdop. Maar wegens alle verschillende afmetingen is er geen universeel dopje.
Niet zijken maar reiden !
Je moet de diameter van het gat meten en dan zoeken. Iha zijn ze in de lengte doorgesneden dus dan hoeft de bedrading er niet uit om ze erop te schuiven.
Shimano heeft ze specifiek voor Di2 kabels (Shimano SM-GM01/02 resp 6mm rond en 7/8mm ovaal).
Jagwire heeft een heel assortiment met diverse diameters en hoeken .
Shimano heeft ze specifiek voor Di2 kabels (Shimano SM-GM01/02 resp 6mm rond en 7/8mm ovaal).
Jagwire heeft een heel assortiment met diverse diameters en hoeken .
RVS balhoofdlagers, zou dat een oplossing zijn voor al het vocht en prut dat erop geschoten wordt (vooral onderste)?
Oftewel: een RVS balhoofdlager is twee keer zo duur, maar gaat die ook (minstens) twee keer zo lang mee?
Oftewel: een RVS balhoofdlager is twee keer zo duur, maar gaat die ook (minstens) twee keer zo lang mee?
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Misschien iets, maar vooral goed veel vet in en om het lager.
En zeker ook het lager bovenin, zodat er minder vocht naar binnen kan.
Daarnaast af en toe even onderhoud plegen en het bovenste weer uitvoeren.
Als je heel veel in de regen rijd wat meer onderhoud dan droog weer.
En zeker ook het lager bovenin, zodat er minder vocht naar binnen kan.
Daarnaast af en toe even onderhoud plegen en het bovenste weer uitvoeren.
Als je heel veel in de regen rijd wat meer onderhoud dan droog weer.