Het grote domme vragen topic
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5591
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Het ging niet tussen voor en achter verschillend, dat kan prima. Er werd een niet serieuze opmerking gemaakt dat je een resin en een sintered blok per klauw kan steken. En dan zelfs nog kan kiezen welke je links of rechts steekt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik gebruik ook squirt en idd ketting afspoelen drogen en weer beetje waxen.
Blokken waren aan gort na Zaterdag.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ha, dat is zeker een andere kwestie, waar ik het nut ook niet van in zie.thestudent schreef: ↑30 nov 2021 14:48 Het ging niet tussen voor en achter verschillend, dat kan prima. Er werd een niet serieuze opmerking gemaakt dat je een resin en een sintered blok per klauw kan steken. En dan zelfs nog kan kiezen welke je links of rechts steekt.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14081
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zou dat ook zeker niet doen. Het ene blok gaat waarschijnlijk harder slijten en dan gaan je zuigers ook in een andere stand staan. Dat geeft waarschijnlijk geen beter remgevoel.
Opzich gaan schuifremblokken best lang mee is mijn ervaring. Nu deed ik ook best lang met velgremblokken. Ik denk dat het bij mij weinig verschil maakt in kilometers.
Behalve op de MTB de HS33 blokken konden bij een verkeerd ritje in zuidlimburg of de ardennen in 1 rit weg zijn. Met de MTB staat mijn record op meer dan 2K in de slechtste omstandigheden, normaal loopt dat ook richting de 5K
Je schuiven hebben ook veel invloed. Sram schuiven zijn veel gemoedelijker voor je blokken dan de verkeerd ontworpen dure shimano schijven.
Opzich gaan schuifremblokken best lang mee is mijn ervaring. Nu deed ik ook best lang met velgremblokken. Ik denk dat het bij mij weinig verschil maakt in kilometers.
Behalve op de MTB de HS33 blokken konden bij een verkeerd ritje in zuidlimburg of de ardennen in 1 rit weg zijn. Met de MTB staat mijn record op meer dan 2K in de slechtste omstandigheden, normaal loopt dat ook richting de 5K
Je schuiven hebben ook veel invloed. Sram schuiven zijn veel gemoedelijker voor je blokken dan de verkeerd ontworpen dure shimano schijven.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5591
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik heb een van die muc off bike protect die ik op mn oude fiets gebruikte, mn nieuwe fiets is carbon en heeft schijfremmen.
Vraag 1: Ik heb wel eens gelezen dat dit helemaal niet goed voor je carbon is (er staat wel op dat het ook op carbon kan maar wil het zekere voor het onzekere nemen)
Vraag 2: Hoe zorg ik ervoor dat het niet op de schijven of remblokken komt. Ik heb schijfcovers gezien van muc off maar ben benieuwd wat andere gebruiken. Kan ook zelf wat in elkaar klussen misschien
Vraag 1: Ik heb wel eens gelezen dat dit helemaal niet goed voor je carbon is (er staat wel op dat het ook op carbon kan maar wil het zekere voor het onzekere nemen)
Vraag 2: Hoe zorg ik ervoor dat het niet op de schijven of remblokken komt. Ik heb schijfcovers gezien van muc off maar ben benieuwd wat andere gebruiken. Kan ook zelf wat in elkaar klussen misschien
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5591
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat is gewoon een wax spray. Het carbon zal gewoon gelakt zijn dus dat is totaal geen probleem. Het makkelijkste is om dat gewoon te gebruiken met de wielen uit het frame. De covers krijg je niet eens om je schijven met de wielen in het frame he. Een ander alternatief is om gewoon vaste autowax uit een blik aan te brengen met een schuimsponsje en mooi uit te poetsen. Iets meer werk maar gaat ook wat langer mee. En dat kan je makkelijker controleren. Mocht je nou toch wat knoeien meteen met wat remmenreiniger over de schijven.
Als je iets van een matte lak hebt moet je dit spul uiteraard niet gebruiken. Want dan krijg je ongelijkmatig glimmende plekken en rare vlekken.
Als je iets van een matte lak hebt moet je dit spul uiteraard niet gebruiken. Want dan krijg je ongelijkmatig glimmende plekken en rare vlekken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!