Cannondale
Dus op een kabelloopje van een mechanische groep na valt het wel allemaal mee dus.
Iedereen heeft elektronische meuk, onnodige schijfremmen en een mooi earo stuurtje voor de racer.. Verschil in geometrie is juist fijn want mensen verschillen nogal qua bouw
Persoonlijk denk ik dat er hele andere zaken spelen waarom er volgens een forumlid zoveel fietsen bij Bike24 terecht komen.
De afgelopen jaren hebben veel Cannondale dealers die race en atb verkopen het merk vaarwel gezegd. Rara hoe kan dat?
Iedereen heeft elektronische meuk, onnodige schijfremmen en een mooi earo stuurtje voor de racer.. Verschil in geometrie is juist fijn want mensen verschillen nogal qua bouw
Persoonlijk denk ik dat er hele andere zaken spelen waarom er volgens een forumlid zoveel fietsen bij Bike24 terecht komen.
De afgelopen jaren hebben veel Cannondale dealers die race en atb verkopen het merk vaarwel gezegd. Rara hoe kan dat?
Ik weet dat de dealers op een gegeven moment gedwongen worden om een bepaalde hoeveelheid af te nemen. En als je dat niet wilt....NicoNB schreef: ↑14 okt 2021 18:46 Dus op een kabelloopje van een mechanische groep na valt het wel allemaal mee dus.
Iedereen heeft elektronische meuk, onnodige schijfremmen en een mooi earo stuurtje voor de racer.. Verschil in geometrie is juist fijn want mensen verschillen nogal qua bouw
Persoonlijk denk ik dat er hele andere zaken spelen waarom er volgens een forumlid zoveel fietsen bij Bike24 terecht komen.
De afgelopen jaren hebben veel Cannondale dealers die race en atb verkopen het merk vaarwel gezegd. Rara hoe kan dat?
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Net hetzelfde bij autodealers.
Twee jaar geleden hervormde PGA z'n hele dealernetwerk. Veel dealers maakten grote kosten, of haakten af.
Nu het Stellantis geworden is, wordt nogmaals heel hard gezuiverd. Je slikt wat ze je voorleggen, of je vertrekt. Mijn garagist weigerde mee te spelen. Was eerst onafhankelijk en is nu Renault dealer.
En da's fijn, want m'n volgende wordt waarschijnlijk een Dacia. Dan blijft er meer geld over voor fietsen

Twee jaar geleden hervormde PGA z'n hele dealernetwerk. Veel dealers maakten grote kosten, of haakten af.
Nu het Stellantis geworden is, wordt nogmaals heel hard gezuiverd. Je slikt wat ze je voorleggen, of je vertrekt. Mijn garagist weigerde mee te spelen. Was eerst onafhankelijk en is nu Renault dealer.
En da's fijn, want m'n volgende wordt waarschijnlijk een Dacia. Dan blijft er meer geld over voor fietsen


- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42620
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Over Dacia gesproken: geven ze die in Frankrijk gratis weg? Ongelofelijk hoeveel Dusters ik heb zien rijden deze zomer rond Embrun.
Aan de buitenkant met kop en schouders de fraaiste Dacia trouwens.
Aan de buitenkant met kop en schouders de fraaiste Dacia trouwens.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Daar heb je wel een punt. Ze willen blijkbaar full Specialized gaan maar hebben zich misrekend. De Cannondale liefhebber blijkt geen fanboy en die hard EF education/Vaughters (duckpack?) fan te zijn.NicoNB schreef: ↑14 okt 2021 18:46 Dus op een kabelloopje van een mechanische groep na valt het wel allemaal mee dus.
Iedereen heeft elektronische meuk, onnodige schijfremmen en een mooi earo stuurtje voor de racer.. Verschil in geometrie is juist fijn want mensen verschillen nogal qua bouw
Persoonlijk denk ik dat er hele andere zaken spelen waarom er volgens een forumlid zoveel fietsen bij Bike24 terecht komen.
De afgelopen jaren hebben veel Cannondale dealers die race en atb verkopen het merk vaarwel gezegd. Rara hoe kan dat?
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17039
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat er iemand "fraai" en Dacia in één zin kan zetten.daniel1975 schreef: ↑14 okt 2021 21:17 Over Dacia gesproken: geven ze die in Frankrijk gratis weg? Ongelofelijk hoeveel Dusters ik heb zien rijden deze zomer rond Embrun.
Aan de buitenkant met kop en schouders de fraaiste Dacia trouwens.
Zelfs de "minst lelijke" Dacia blijft een lelijke vierwieler.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42620
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Buitenkant van de Duster is niet zoveel mis mee hoor.
Binnenkant is wel een ander verhaal met goedkoop hard plastic en zwaar gedateerd.
Binnenkant is wel een ander verhaal met goedkoop hard plastic en zwaar gedateerd.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Maar met een acceptabele buitenkant en de afwezigheid van allerlei electrische meuk die gegarandeerd een keer kapot gaat, is het wel een heel mooi aanbod voor de particuliere autokoper.
Dat harde plastic voel je een paar keer per jaar als je er een doekje over haalt en als je 6 a 7 jaar met een auto doet, raakt hij toch wel gedateerd qua uiterlijk.
Dat harde plastic voel je een paar keer per jaar als je er een doekje over haalt en als je 6 a 7 jaar met een auto doet, raakt hij toch wel gedateerd qua uiterlijk.
Campagnolo Ultra Dork
Het dichtslaan van de deuren (die aanvoelen als schuurdeuren) merk je elke dag, het gedateerde interieur zie je ook elke keer.
Ik begrijp dat er een markt is voor een Dacia maar het valt toch in niets te vergelijken met een Renault (laat staan met iets met een echt mooi interieur)
Vergeleken met een Tesla valt het dan natuurlijk wel weer mee
Ik begrijp dat er een markt is voor een Dacia maar het valt toch in niets te vergelijken met een Renault (laat staan met iets met een echt mooi interieur)
Vergeleken met een Tesla valt het dan natuurlijk wel weer mee


- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17039
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
We dwalen af.
Weer iemand die Dacia en nu zelfs "heel mooi" in één en dezelfde zin gebruikt.

Ik ben een particuliere autokoper en hoop om nooit met een Dacia te hoeven te rijden.
Terug on-topic.
Cannondale is zeker niet de "Dacia" onder de fietsen.
Ik heb zo op het eerste zicht zelfs geen enkel fietsmerk dat die naam verdient, zelfs het merk dat op dit forum heel dikwijls naar voor komt als "meeste waar voor je geld" niet
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14744
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Een merk bepaald vooraf toch een strategie/missie.
Ga ik voor massa is kassa of exclusiviteit/merk beleving.
Ik heb bv de eerste Cube Carbon MTB gekocht die ze hadden begin 2008, Met XTR/Xo groep en volledige syntace afmontage voor toen 4K. Dat is de meest probleemloze en kraakvrije fiets geweest die ik heb gehad. 40K mee gereden in 5 jaar, veel weg, veel marathons ook nog in de modder (nu blijf ik thuis)
Daarna een C'dale F29. Fijne fiets als ie rijd, maar dat gekraak, ben ruim een jaar bezig geweest om het eruit te krijgen met garantie onderdelen en dealer en zelf prutsen......... dus wat is kwaliteit?
Het mooie is dat de onderdelen van de eerste daarna nog 5 jaar als pekel onderdelen hebben dienst gedaan en nu alweer een paar jaar op een kinder MTB (china framegekocht en overgezet) Als ik nu na al die tijd de Xo/XTR combinatie voel en hoe goed het schakeld! Shifters en derrie's met ruim 50K erop.......... Goed de hope remmen moet je wat hard inkijpen voor hedendaagse begrippen, maar het werkt, zijn maar 1 x ontlucht in die tijd! en er is geen seal vervangen. Als je dat verglijkt met shimano en sram wegwerpremmen. (sram is aan het verbeteren, shimano zie ik nog niet veel),
Ga ik voor massa is kassa of exclusiviteit/merk beleving.
Ik heb bv de eerste Cube Carbon MTB gekocht die ze hadden begin 2008, Met XTR/Xo groep en volledige syntace afmontage voor toen 4K. Dat is de meest probleemloze en kraakvrije fiets geweest die ik heb gehad. 40K mee gereden in 5 jaar, veel weg, veel marathons ook nog in de modder (nu blijf ik thuis)
Daarna een C'dale F29. Fijne fiets als ie rijd, maar dat gekraak, ben ruim een jaar bezig geweest om het eruit te krijgen met garantie onderdelen en dealer en zelf prutsen......... dus wat is kwaliteit?
Het mooie is dat de onderdelen van de eerste daarna nog 5 jaar als pekel onderdelen hebben dienst gedaan en nu alweer een paar jaar op een kinder MTB (china framegekocht en overgezet) Als ik nu na al die tijd de Xo/XTR combinatie voel en hoe goed het schakeld! Shifters en derrie's met ruim 50K erop.......... Goed de hope remmen moet je wat hard inkijpen voor hedendaagse begrippen, maar het werkt, zijn maar 1 x ontlucht in die tijd! en er is geen seal vervangen. Als je dat verglijkt met shimano en sram wegwerpremmen. (sram is aan het verbeteren, shimano zie ik nog niet veel),