Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

pirelli p zero race tlr

Joostblom
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:39

Joostblom 19 aug 2021 10:45

Hi,

Na afgelopen winter goede ervaringen te hebben gehad met de Pirelli Cinturato, heb ik ook voor de zomer de Pirelli p zero race tlr aangeschaft.

Echter komen er vrij snel kleine scheurtje in de sidewalls (zie foto), ik heb heb al contact gehad met Mantel en Futurumshop (Bij elke winkel was er destijds maar 1 op voorraad..) en zij hebben toen beide een nieuwe band gestuurd. Echter zijn de scheurtjes ook bij de nieuwe set weer terug.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad?

De band blijft wel goed op druk en ik pomp hem niet te hard op.

Alvast bedankt!
Groet,
Foto 2 (1).jpeg
Foto 1 (1).jpeg

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 aug 2021 19:58

Vlgns mij een fabricage fout n.l. de chaferrand van de triangel vulcaniseert niet goed op de sidewall.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 aug 2021 20:15

Zonde lijkt een productieprobleem. Maar misschien toch iets te lage bandenspanning? Nog een vraagje zijn dit hookless velgen?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 aug 2021 10:14

Ik heb dit niet bij de TLR 28mm, nu heb ik er maar 600km opzitten en liggen ze nu weer in de kast.

Nu heb ik dit veel vaker bij banden maar aan het einde van de levensduur. Michelin, Schwalbe en de normale Pirelli. Op diverse fora zie je het bij elk merk.

Schwalbe heeft pas een stuk gestuurd naar iemand op het MTB forum, kan het niet terugvinden, dat dit meerdere oorzaken kan hebben. Ondergrond/wasproducten/weersinvloeden/zuren en een ongunstige combinatie hiervan. Nu is die ondergrond bij de race meestal verhard, maar bij de MTB niet. (heeft overigens ook wel een nieuwe set gekregen).

Kan het kwaad? de vraag is waardoor het komt. Als de draden teveel rekken kan het wel gevaarlijk zijn, maar die kans is klein, het zal gewoon een dunne te weinig flexibele rubbersamenstelling zijn. Dit blijft een beetje het probleem met een natuurproduct. Aan de binnenkant heb ik het nog nooit gezien.

Joostblom
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:39

Joostblom 20 aug 2021 13:35

thestudent schreef: 19 aug 2021 20:15 Zonde lijkt een productieprobleem. Maar misschien toch iets te lage bandenspanning? Nog een vraagje zijn dit hookless velgen?
Ik pomp de banden op naar 6,4 bar, exact volgens de voorschiften van Pirelli. Nee zijn geen hookless velgen.

Joostblom
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:39

Joostblom 20 aug 2021 13:36

wasbeer2006 schreef: 20 aug 2021 10:14 Ik heb dit niet bij de TLR 28mm, nu heb ik er maar 600km opzitten en liggen ze nu weer in de kast.

Nu heb ik dit veel vaker bij banden maar aan het einde van de levensduur. Michelin, Schwalbe en de normale Pirelli. Op diverse fora zie je het bij elk merk.

Schwalbe heeft pas een stuk gestuurd naar iemand op het MTB forum, kan het niet terugvinden, dat dit meerdere oorzaken kan hebben. Ondergrond/wasproducten/weersinvloeden/zuren en een ongunstige combinatie hiervan. Nu is die ondergrond bij de race meestal verhard, maar bij de MTB niet. (heeft overigens ook wel een nieuwe set gekregen).

Kan het kwaad? de vraag is waardoor het komt. Als de draden teveel rekken kan het wel gevaarlijk zijn, maar die kans is klein, het zal gewoon een dunne te weinig flexibele rubbersamenstelling zijn. Dit blijft een beetje het probleem met een natuurproduct. Aan de binnenkant heb ik het nog nooit gezien.
Dank voor het antwoord. Ik ga ook maar eens naar Pirelli zelf mailen, kijken wat hun verklaring is.

lars_g
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2019 06:55

lars_g 20 aug 2021 15:31

Mijn P-zero race banden (niet tlr) hadden na 1500 km hetzelfde. De band vouwt als het waren van binnen om de bead heen en is aan de buitenkant samen gevoegd. Daar laten de draadjes los. Het lijkt alsof er nog voldoende aangrijpend oppervlak is, dus dat het niet veel kwaad kan. Op weightweenies heb ik ook gelezen dat iemand een soortgelijk probleem had, maar dat de band het niet had begeven.

Ik had ook pirelli gemaild, maar heb geen antwoord gekregen. Hopelijk bij jou wel, ben benieuwd naar hun mening/verklaring.

Plaats reactie