Een Marmotte is daar dan nog een veelvoud van (en eigenlijk zijn geld ook niet echt waard)
Ik heb in juni naar de Dusty Moon gravelride geweest (Hofstade, bij Mechelen), die was 50€. Door de Corona was de sfeer wat minder maar zijn geld echt wel waard. De route die uitgezet was (gpx, geen pijlen) was zo enorm mooi en daar zat zoveel tijd. Ik ken de streek redelijk goed en maar op die route was ik nooit gekomen.
Goede bevoorradingen en leuke afterride met wat eten en drinken.
In september doe ik de Cross Border Liberation Ride (NL Limburg), die was 30€. Ik heb die 2 jaar geleden ook gedaan, ook echt super event.
Ik doe meestal een paar 'dure' events per jaar en dan ook heel erg veel gewone toertochten van 4-6€. Zo blijft het betaalbaar en is het een leuke afwisseling.
De gewone tochten die overgenomen zijn door een groot bedrijf (Proximus Challenge bijvoorbeeld), die vind ik veel te duur geworden. Een Landen-Trois-Ponts of Phil Gil zijn meer dan 20€ geworden waar die vroeger ruim onder de 10€ zaten. Je krijgt er eigenlijk niks extra voor en betaald veel meer. Die doe ik dan ook niet meer.
Dan doe ik liever La Magnifique of zo, kost heel weinig (7.5€ voor de 185km) en is een stuk rustiger maar ook goed georganiseerd en 'pittoreske' bevoorradingen