Olympische Spelen Tokyo 2021
@Timo. Ik heb geen zin in een oeverloze discutie. Wat ik schreef was enkel mijn mening en een beetje (ludieke) toelichting en ga me niet verdedigen of er toelichtingen over geven. In NL noemen ze dat gezeik, als ik het goed heb.(sans rancune)
Aan de ene kant roepen dat de uitspraken van de Duitse coach waar we het over hadden niet zo erg zijn en er niks achter gezocht moet worden, aan de andere kant een gebruikelijke staande uitdrukking uit het verband rukken en roepen dat er iets achter gezocht moet worden.Lcsmet schreef: ↑01 aug 2021 09:55Ik ben hier al heel wat jaren actief.Jans schreef: ↑31 jul 2021 22:25Moet je misschien toch vaker in Nederland komen, anders gewoon accepteren als je op een Nederlands forum zit dat er wel eens verschillen in de taal zitten. Hier in Frankrijk, met best wat Belgen en Nederlanders in de omgeving leer je meer verschillen van de taal. Maar dat donkerbruine vermoeden is een uitdrukking die echte heel normaal is in Nederland.
En het mag dan in Nederland al een minder negatieve betekenis hebben, ik blijf er nog steeds van overtuigd dat Timo 2.0 het in de Vlaamse betekenis heeft gebruikt.
Als ik een fout, ook al is dat onbedoeld, maak ben ik niet te beroerd om mij te excuseren.
Je spreekt jezelf tegen @Lcsmet.
Ben door deze persoon al eens in de NSB hoek geplaatst vanwege een onwelvallig feit. Dus je hebt ongetwijfeld gelijk. Dit soort mensen moet je gewoon negeren, ipv laten polariseren.Lcsmet schreef: ↑01 aug 2021 09:55Ik ben hier al heel wat jaren actief.Jans schreef: ↑31 jul 2021 22:25Moet je misschien toch vaker in Nederland komen, anders gewoon accepteren als je op een Nederlands forum zit dat er wel eens verschillen in de taal zitten. Hier in Frankrijk, met best wat Belgen en Nederlanders in de omgeving leer je meer verschillen van de taal. Maar dat donkerbruine vermoeden is een uitdrukking die echte heel normaal is in Nederland.
En het mag dan in Nederland al een minder negatieve betekenis hebben, ik blijf er nog steeds van overtuigd dat Timo 2.0 het in de Vlaamse betekenis heeft gebruikt.
Als ik een fout, ook al is dat onbedoeld, maak ben ik niet te beroerd om mij te excuseren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@Jans laat vallen.
@neenee, in deze gaat het bij Timo echt niet over cultuurverschillen maar bewust mensen in een welbepaalde hoek te zetten.
@Timo provoceert bewust, hij heeft zijn geschiedenis op dit forum tegen om nu plots de vermoorde onschuld te spelen.
Terug in topic,
Mooie gouden medaille van Nina Derwael.
Eindelijk een gouden plak voor België.
@neenee, in deze gaat het bij Timo echt niet over cultuurverschillen maar bewust mensen in een welbepaalde hoek te zetten.
@Timo provoceert bewust, hij heeft zijn geschiedenis op dit forum tegen om nu plots de vermoorde onschuld te spelen.
Terug in topic,
Mooie gouden medaille van Nina Derwael.
Eindelijk een gouden plak voor België.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Sowieso de suggestie dat een 48-jarige Amsterdammer die geen Vlaams spreekt een heel normale Nederlandse uitdrukking opzettelijk in een hem volstrekt onbekende Vlaamse betekenis zou gebruiken. Dat noemen onze oosterburen hineininterpretieren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Nee lcsmet, ik laat het niet vallen. Ik vind het ongelooflijk wat hier gebeurt. Je zou zelf inmiddels je excuses wel mogen aanbieden. Al geloof ik dan weer niet dat het gemeend is
Dan nog een verhaal hoe het beetje fout kan gaan tussen Belgen en Nederlanders. Mijn Belgische orthopeed in Frankrijk zei tegen een Nederlandse patiënt met rugklachten dat hij vooral vaak moest stappen. Waarop zijn meegekomen vrouw boos zei dat hij al heel lang niet meer ging stappen hoor, en dat zij ook niet wilde dat hij dat zou doen.
Dan nog een verhaal hoe het beetje fout kan gaan tussen Belgen en Nederlanders. Mijn Belgische orthopeed in Frankrijk zei tegen een Nederlandse patiënt met rugklachten dat hij vooral vaak moest stappen. Waarop zijn meegekomen vrouw boos zei dat hij al heel lang niet meer ging stappen hoor, en dat zij ook niet wilde dat hij dat zou doen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Want jij gebruikt nooit de uitdrukking dat je een donkerbruin vermoeden hebt?
https://onzetaal.nl/taaladvies/een-donk ... den-hebben
https://onzetaal.nl/taaladvies/een-donk ... den-hebben