Ik heb een soortgelijke drager. Zie pagina 3. Daarop klem ik ze nog op de zitbuis, maar met de aerobike van madam gaat dat niet meer. Op de bovenhuis gaat ook prima. Vast is vast.trigun schreef: ↑11 jul 2021 20:45Ik moest er eerst mee lachen, maar gisteren is de Pro User Diamond TG geleverd en dat lukt dus absoluut niet.
Zal morgen nog eens puzzelen maar wss gaat deze retour. Heel bizar. Op elke youtube video gaat het vastzetten van fietsen als vanzelf.
https://www.dropbox.com/s/gnrgtlrh7h9s3 ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/10zwy49f4fth2 ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/x1og8jxjompwh ... 7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/vudp0995j1u4p ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/fcrl8sfx2k7i8 ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nz9fvfa3gprl3 ... 6.jpg?dl=0
Fietsendrager voor achter op de auto
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Hier ook de Hapro Atlas voor 3 fietsen, werkt perfect is robuust (en zwaar) en erg stabiel achter de auto.
In tegenstelling tot de Thule Euroway voor 3 fietsen die ik voorheen had, die bewoog behoorlijk veel achter de auto.
In tegenstelling tot de Thule Euroway voor 3 fietsen die ik voorheen had, die bewoog behoorlijk veel achter de auto.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vind de nieuwe dragens wel extreem hoog staan!.
Mijn ouder spinder falcon. Stond echt veel lager op de trekhaak, zo laag dat ie er vaak in een parkeergarage van het hotel af moest of de grond even een kusje gaf. (auto was wel 3cm verlaagd)
Op die manier stond de fiets wel helemaal achter de auto en laag wat prettiger reed.
Mijn ouder spinder falcon. Stond echt veel lager op de trekhaak, zo laag dat ie er vaak in een parkeergarage van het hotel af moest of de grond even een kusje gaf. (auto was wel 3cm verlaagd)
Op die manier stond de fiets wel helemaal achter de auto en laag wat prettiger reed.
Ik heb al heel veel carbon velgen gezien die door de warme uitlaat zwaar beschadigd zijn.wasbeer2006 schreef: ↑12 jul 2021 10:11 Ik vind de nieuwe dragens wel extreem hoog staan!.
Mijn ouder spinder falcon. Stond echt veel lager op de trekhaak, zo laag dat ie er vaak in een parkeergarage van het hotel af moest of de grond even een kusje gaf. (auto was wel 3cm verlaagd)
Op die manier stond de fiets wel helemaal achter de auto en laag wat prettiger reed.
(als je het niet gelooft, moet je maar een fohn op een carbon wieltje zetten, gaat verbazingwekkend snel).
Niet zijken maar reiden !
De keerzijde was dat veel wielen het erg warm kregen door de uitlaat, met alle gevolgen vandien.wasbeer2006 schreef: ↑12 jul 2021 10:11 Ik vind de nieuwe dragens wel extreem hoog staan!.
Mijn ouder spinder falcon. Stond echt veel lager op de trekhaak, zo laag dat ie er vaak in een parkeergarage van het hotel af moest of de grond even een kusje gaf. (auto was wel 3cm verlaagd)
Op die manier stond de fiets wel helemaal achter de auto en laag wat prettiger reed.
Ik heb sinds een jaar een Thule Easyfold 934. Naast het gebruiksgemak om deze op/van de trekhaak te plaatsen/af te nemen, is er ruimte genoeg voor 3 koersfietsen of MTB's. Vooral de afneembare armen zijn erg gemakkelijk.
Voor onze 2 zware electrische transportfietsen (Gazelle Miss Grace en Heavy Duty), beiden met een mand voorop, is deze drager een pluspunt. Door de manden heb je immers meer plaats nodig. Met 2 goeten lukt dat niet. De oprijgoot is voor dergelijke zware fietsen ook een goede optie. Kan je zonder sleuren de fietsen oprijden.
Ik kan toch ook makkelijk 130km/u rijden met deze fietsen achterop. Maar meestal hou ik het op 110.
Edit : ik lees de laatste tijd dat fietsendragers nogal gegeerd zijn bij dieven. Ik haal de fietsendrager steevast van de trekhaak als we ergens gaan fietsen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat geloof ik zomaar! Als je net de pech hebt dat je uitlaat daar precies zit. Nu weet Thule natuurlijk niet welke auto je hebtpino schreef: ↑12 jul 2021 12:35Ik heb al heel veel carbon velgen gezien die door de warme uitlaat zwaar beschadigd zijn.wasbeer2006 schreef: ↑12 jul 2021 10:11 Ik vind de nieuwe dragens wel extreem hoog staan!.
Mijn ouder spinder falcon. Stond echt veel lager op de trekhaak, zo laag dat ie er vaak in een parkeergarage van het hotel af moest of de grond even een kusje gaf. (auto was wel 3cm verlaagd)
Op die manier stond de fiets wel helemaal achter de auto en laag wat prettiger reed.
(als je het niet gelooft, moet je maar een fohn op een carbon wieltje zetten, gaat verbazingwekkend snel).
Ik heb op de spinder ook twee keer een lekke band gehad, ik denk een steentje op de band.
Ik draai mijn kilometertjes nog steeds met een oud beestje: de Spinder Falcon. Ik heb 'm ooit op MP gekocht voor 50 euro. In totaal heb ik er al zeker 50.000 kilometer mee gereden, door heel Europa.
Inmiddels heb ik er een aantal upgrades aan uitgevoerd:
- bredere MTB wielgoten op één positie. Doen het ook prima voor een racefiets trouwens.
- een uitbreidingsset voor 3e fiets die erop gaat voor de jaarlijkse fietsvakantie met vrienden. Monteren is ongeveer 10 min werk met de accuboormachine.
- een andere bout waardoor je geen tools meer nodig hebt voor bevestiging.
- betere plastic wiel-riempjes.
Het klemsysteem van Spinder is IMHO onovertroffen. Je kunt overal klemmen. De drager is redelijk te tillen en niet al te groot. Doekjes om de lak te beschermen zijn niet nodig.
Al bij al heel blij mee en ik zie dan ook geen enkele reden om 'm te vervangen.
Inmiddels heb ik er een aantal upgrades aan uitgevoerd:
- bredere MTB wielgoten op één positie. Doen het ook prima voor een racefiets trouwens.
- een uitbreidingsset voor 3e fiets die erop gaat voor de jaarlijkse fietsvakantie met vrienden. Monteren is ongeveer 10 min werk met de accuboormachine.
- een andere bout waardoor je geen tools meer nodig hebt voor bevestiging.
- betere plastic wiel-riempjes.
Het klemsysteem van Spinder is IMHO onovertroffen. Je kunt overal klemmen. De drager is redelijk te tillen en niet al te groot. Doekjes om de lak te beschermen zijn niet nodig.
Al bij al heel blij mee en ik zie dan ook geen enkele reden om 'm te vervangen.
Zolang het goed gaat niks.
Maar als je wel s wat voorbij ziet rijden houd ik mijn hart vast.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Hoe werkt dat dan precies? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ik moet zeggen dat de armen van de Easyfold best makkelijk werken. In theorie kan de klemmen ook op alle mogelijke plaatsen vastmaken, maar dat hangt ook af van het type fiets die meegaat. En uiteraard speelt ook de grootte van de frames een rol.
Doorslaggevend om de Easyfold te kopen was de oprijgoot. Voor mijn vrouw is een zware elektrische fiets op een fietsendrager heffen te heftig (rugproblemen). Bovendien kan je deze Thule netjes dichtplooien en wegrijden naar de garage. Luxe, dat zeker.
Goedkoop was hij zeker niet, maar het vorige model (Thule Euroclassic 903) was een heel gedoe om in elkaar te steken. Maar goed, ik had deze 15 jaar, en heb er amper minder voor gekregen dan dat ik ervoor betaalde. Al heb ik er de set voor een 4de fiets bij gegeven. Met "dank" aan de corona crisis heb zelfs geen gekke prijs moeten vragen, ik kreeg het aanbod.
Het is een uitschuifbare en draaibare arm met daarop een klem die netjes bekleed is met rubber. Je kunt daardoor de fiets echt overal vastklemmen. Zadelpen, bovenbuis, staande buis, maar allemaal niet uit.
Zo lang je je gewoon netjes houdt aan de montagevoorschriften (bijv. accu eruit bij e-bikes!!) is er niks aan de hand. Ook niet als je 150 km/uur rijdt.
Al dat amateuristische geklooi met sjorbandjes enzo verbaast mij ook. Denken die mensen nou echt dat fabrikanten niet héél goed nagedacht hebben over de montage? Je wil niet weten hoe die dingen getest worden.Maar als je wel s wat voorbij ziet rijden houd ik mijn hart vast.
Zo lang je je gewoon netjes houdt aan de montagevoorschriften (bijv. accu eruit bij e-bikes!!) is er niks aan de hand. Ook niet als je 150 km/uur rijdt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Vandaag kwam toch even de klem van een thule los bij circa 140.
Wel een extreme situatie was redelijk windstil maar paar km voor de Spaanse grens vol en extreme zijwind.
Vrachtwagen bijna om en ik rijd naast die vrachtauto en net bij het uitrijden een klap wind van de zijkant en klem los. Fiets blijf uiteraard aan de riempjes zitten en toen weer vastgezet.
Wel een extreme situatie was redelijk windstil maar paar km voor de Spaanse grens vol en extreme zijwind.
Vrachtwagen bijna om en ik rijd naast die vrachtauto en net bij het uitrijden een klap wind van de zijkant en klem los. Fiets blijf uiteraard aan de riempjes zitten en toen weer vastgezet.
Da's het voordeel van die flexibele klemmen. Die kunnen nooit los komen.
Ik heb ondertussen de Pro User Diamant TG verkocht. Ben nu in blijde verwachting van een Spinder xplorer+ (eindelijk ergens voorraad gevonden)
Update: ondertussen in huis. Wat een zalig systeem! Kan die aan iedereen aanbevelen.
Ik heb ondertussen de Pro User Diamant TG verkocht. Ben nu in blijde verwachting van een Spinder xplorer+ (eindelijk ergens voorraad gevonden)
Update: ondertussen in huis. Wat een zalig systeem! Kan die aan iedereen aanbevelen.
Kuota Kougar