Liefst klemmen aan de zadelpen of zadelbuis.
Als dit niet kan heb je niet de juiste drager gekocht. :p
Fietsendrager voor achter op de auto
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Ik doe er een doek tussen, microvezel of keukendoek oid. Op de lange afstanden zet ik de fietsen aan elkaar met een spanband.
En dan kan je ook prima 150+ op de snelweg rijden.
En dan kan je ook prima 150+ op de snelweg rijden.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Orbea Terra H30
Orbea Terra H30
Velen kunnen er niet goed tegen als je ze inhaalt in een Twingo met 134 op de teller en een aanhanger met 2 racefietsen, 2 MTB’s en een tandem erop.daniel1975 schreef: ↑09 jul 2021 21:47Ik heb wel gekker gedaan in Duitsland, geen probleem. Een goede drager icm goed vastzetten.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12762
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Da's wel een duur grapje als je dat in Duitsland doet en ze pakken je.
Maar ik heb met fietsen achterop ook wel behoorlijk door gereden.
Ligt ook een beetje aan de auto, nu een sedan dan klapt de wind er eerder op.
Station of SUV is beter wat dat betreft.
Maar goed, ik zit de laatste en komende jaren aan de schoolvakanties vast, dus als ik überhaupt 130 haal ben ik al blij.
Maar ik heb met fietsen achterop ook wel behoorlijk door gereden.
Ligt ook een beetje aan de auto, nu een sedan dan klapt de wind er eerder op.
Station of SUV is beter wat dat betreft.
Maar goed, ik zit de laatste en komende jaren aan de schoolvakanties vast, dus als ik überhaupt 130 haal ben ik al blij.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Tot aan vandaag de twijfel om de eigen fiets mee te nemen. De laatste jaren een racefiets gehuurd naar alle tevredenheid al is het iets minder vertrouwelijk.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Ik moest er eerst mee lachen, maar gisteren is de Pro User Diamond TG geleverd en dat lukt dus absoluut niet.
Zal morgen nog eens puzzelen maar wss gaat deze retour. Heel bizar. Op elke youtube video gaat het vastzetten van fietsen als vanzelf.
https://www.dropbox.com/s/gnrgtlrh7h9s3 ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/10zwy49f4fth2 ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/x1og8jxjompwh ... 7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/vudp0995j1u4p ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/fcrl8sfx2k7i8 ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nz9fvfa3gprl3 ... 6.jpg?dl=0
Kuota Kougar
Hapro atlas 2 is een zware drager met rondom frame,
Lekker robuust, goten voor breed en smalle banden. Goten staan ver van elkaar verende voorvorken raken de frames niet. 2x 25kg is geen probleem
Helaas kan je m niet samen vouwen, maar past wel in een kofferbak golf8 hatch. Omdat het een robuuste drager is is hij ook zwaarder in til gewicht.
Edit: frameklemmen: binnenzijde zijn van een vrij zacht rubber, en hebben een soort klauw vorm, zoals dat van een roofvogel.
De velg riempjes zijn wat van een hardere kunststof bij de lichtst gelakte velgen icm zand of stof, laat het wat sporen achter, hier best een doekje tussen.
Lekker robuust, goten voor breed en smalle banden. Goten staan ver van elkaar verende voorvorken raken de frames niet. 2x 25kg is geen probleem
Helaas kan je m niet samen vouwen, maar past wel in een kofferbak golf8 hatch. Omdat het een robuuste drager is is hij ook zwaarder in til gewicht.
Edit: frameklemmen: binnenzijde zijn van een vrij zacht rubber, en hebben een soort klauw vorm, zoals dat van een roofvogel.
De velg riempjes zijn wat van een hardere kunststof bij de lichtst gelakte velgen icm zand of stof, laat het wat sporen achter, hier best een doekje tussen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6119
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Waarom zouden ze niet eens een hoogteverschil tussen de goten toepassen? Gewoon de ene 10cm hoger dan de ander (of verstelbaar ofzo).
Misschien is 't wel vooral een racefietsen probleem hoor, maar sturen bij zadels.. Altijd geklooi. Zal bij stadsfietsen zeker niet spelen. Dus een "probleem" voor een niche markt
Misschien is 't wel vooral een racefietsen probleem hoor, maar sturen bij zadels.. Altijd geklooi. Zal bij stadsfietsen zeker niet spelen. Dus een "probleem" voor een niche markt
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb de Thule XT933.
Ben er heel happy mee: staat zeer stevig op de trekhaak, en twee racefietsen/MTBs kunnen er makkelijk op gepositioneerd worden. Ik gebruik wel de bovenbuis om op vast te grijpen, snap niet wat het probleem zou zijn. Mijn fietsen zijn voor mij gebruiksvoorwerpen, geen kunstobjecten.
Het gemak van het apparaat is zijn compactheid en lichte gewicht. Heel makkelijk om te hanteren in vergelijking met hetgeen ik totnogtoe gebruikt heb.
Ben er heel happy mee: staat zeer stevig op de trekhaak, en twee racefietsen/MTBs kunnen er makkelijk op gepositioneerd worden. Ik gebruik wel de bovenbuis om op vast te grijpen, snap niet wat het probleem zou zijn. Mijn fietsen zijn voor mij gebruiksvoorwerpen, geen kunstobjecten.
Het gemak van het apparaat is zijn compactheid en lichte gewicht. Heel makkelijk om te hanteren in vergelijking met hetgeen ik totnogtoe gebruikt heb.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37981
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zet ze ook vast op de bovenbuis. Geen enkel probleem.
Less is bore
Hapro, de wielgoten staan onder een hoek en zijn verschuifbaar,MarkVeenstra schreef: ↑11 jul 2021 21:41 Waarom zouden ze niet eens een hoogteverschil tussen de goten toepassen?
De achterste fiets, dicht bij de auto. Staat uiterst links met de het stuur links laag.
De voorste fiets, ver van de wagen. Staat uiterst rechts met het stuur rechts laag.
Het gaat altijd goed, voor mijn combinaties dan.