Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2021

Sulla
Forum-lid

Sulla 28 jun 2021 10:30

lugosi schreef: 28 jun 2021 09:12
MarkVeenstra schreef: 28 jun 2021 08:52 En 1 van zijn kwaliteiten is toch wel extreem diep gaan....
En daar ongelooflijk snel van recupereert. Na zijn exploot bij de eerste passage, waar die toch serieus diep ging, had hij maar een tiental minuten voor de tweede beklimming.
Maar ondanks het ogenschijnlijke snelle herstel vrees ik wel voor MvdP dat hij door dat extreme diep gaan, nooit een echt klassementsrenner gaat worden voor de grote rondes (want je gaat altijd de prijs betalen een paar etappes later)

Of hij moet zich 2 weken in toom weten te houden en dan het diep gaan bewaren voor week 3.

JoostG
Forum-lid

JoostG 28 jun 2021 10:45

Sulla schreef: 28 jun 2021 10:30
lugosi schreef: 28 jun 2021 09:12
MarkVeenstra schreef: 28 jun 2021 08:52 En 1 van zijn kwaliteiten is toch wel extreem diep gaan....
En daar ongelooflijk snel van recupereert. Na zijn exploot bij de eerste passage, waar die toch serieus diep ging, had hij maar een tiental minuten voor de tweede beklimming.
Maar ondanks het ogenschijnlijke snelle herstel vrees ik wel voor MvdP dat hij door dat extreme diep gaan, nooit een echt klassementsrenner gaat worden voor de grote rondes (want je gaat altijd de prijs betalen een paar etappes later)

Of hij moet zich 2 weken in toom weten te houden en dan het diep gaan bewaren voor week 3.
Ik vermoed dat Mathieu helemaal niet de behoefte heeft om een ronderenner te worden. En als hij op deze manier kan blijven doorgaan, dan mag hij wat mij betreft wegblijven bij het klassementswerk!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

el_loco
Forum-lid

el_loco 28 jun 2021 11:10

Precies, laat hem lekker doen wat ie nu doet!

Sulla
Forum-lid

Sulla 28 jun 2021 11:33

Ik zeg ook niet dat hij dat moet worden, hij moet idd vooral doen waar hij goed in is.
Maar je hoort hier en daar in de media toch al weer een tijdje met enige regelmaat het sentiment dat vdP wel ff een keer de tour gaat winnen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 jun 2021 11:48

Sulla schreef: 28 jun 2021 11:33 Ik zeg ook niet dat hij dat moet worden, hij moet idd vooral doen waar hij goed in is.
Maar je hoort hier en daar in de media toch al weer een tijdje met enige regelmaat het sentiment dat vdP wel ff een keer de tour gaat winnen.
Matthieu is geen klassementsrenner voor een grote ronde en zal het nooit worden wegens geen supertijdrijder, geen echte klimmer en af en toe een heel slechte dag + ook soms moeite om de concentratie te bewaren. Laat hem maar doen waar hij goed in is, ééndagswedstrijden, etappes in rondes en misschien een kleine ronde.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 28 jun 2021 12:20

Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 28 jun 2021 12:48

TL@ schreef: 28 jun 2021 08:14 Alleen die aanstellerij achteraf kan ik niet zo smaken, wat op de grond gaan liggen en dan nog wat janken op TV, allemaal er wat over (het is toch geen voetbal)

Van mij mag ie elke keer zo naar de grond gaan wanneer hij winnend over de streep komt in een spektakelstuk, boeien!!
Dat laat zien hoe diep Mathieu is gegaan!
De tranen achteraf zijn dan ook te begrijpen gezien opa Raymond Poulidor.

Ik ben blij met zo'n renner, net als Alaphilippe, die niet bang is om aan te vallen met het risico op zijn muil te gaan, daarvoor kijken we toch naar het wielrennen?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 jun 2021 13:11

fiedoo schreef: 28 jun 2021 11:48
Sulla schreef: 28 jun 2021 11:33 Ik zeg ook niet dat hij dat moet worden, hij moet idd vooral doen waar hij goed in is.
Matthieu is geen klassementsrenner voor een grote ronde en zal het nooit worden wegens geen supertijdrijder, geen echte klimmer en af en toe een heel slechte dag + ook soms moeite om de concentratie te bewaren. Laat hem maar doen waar hij goed in is, ééndagswedstrijden, etappes in rondes en misschien een kleine ronde.
Kijk eens naar het gemiddeld gewicht van de top20 in de tour en je hebt een antwoord...
Tom dumoulin was toen hij wat kilo's kwijt was om van tijdrijder naar ronderenner te gaan.., net onder de 70 kg? 68 oid? En dan was hij voor klassementsambities een zware rijder.
Mathieu is 75kg toch? (volgens cycling stats). is gewoon teveel. Klassementen winnen gaat tegenwoordig niet meer voor >70kg mannen, dat is toch wel een verschil met de tijd van Ullrich, en Indurain. Nu waren dat ook andere tijden qua epo enzo, maar de prestatiedichtheid aan de top is nu ook veel groter. De professionaliteit is in de breedte gegroeid, en de wetenschap over voeding, herstel, training is toegenomen. Dus de verschillen zijn kleiner gemaakt, en er zijn meer renners die richting dat absolute topniveau komen.
Had je vroeger 5 van die lichte topklimmers.., die vrijwel allemaal geen goede tijdrit hadden. Heb je er nu 15, waarvan er 5 wel zo'n tijdrit hebben (en dan schaar ik Roglic, Pogacar, zo'n 65kg, Uran.., onder die 5.., en heb je nog de quintana's die écht licht zijn, <60kg, maar nog altijd écht een mindere tijdrit)

vd Poel Kan meer dan behoorlijk een tijdrit rijden lijkt me, maar gaat bergop teveel vermogen nodig hebben om bij te blijven.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 28 jun 2021 13:12

Terwijl alle commentatoren zich hardop afvroegen wat nou het idee was achter die eerste ontsnapping op de Mur ging bij mij meteen het licht aan hoor!
“Die gaat voor geel” riep ik tegen mijn vrouw.

Trouwens ook hulde aan Ide Schelling. Vechten voor de bollen. Hopelijk vandaag weer!

En misschien een Tim Merlier in de sprint?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 28 jun 2021 13:14

i-mac schreef: 28 jun 2021 12:20 Afbeelding
Prachtig!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 jun 2021 14:22

Robert Gesink uit de tour.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 jun 2021 14:23

Jammer jammer jammer.

En ook meteen de 1e uitvaller voor Team Herd Immunity (mijn Scority team).

Plaats reactie