Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Slechts 3x nat geregend vandaag.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Moet je je op instellen. Prima dag om je verschillende kleding te testen en je incasseringsvermogen aan te scherpen 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Nog drie dagen als we het mogen geloven.
Sla de zonnebrand maar in, dat is dan weer een risico dat je straks de eerste zon oppakt en meteen verbrand. Moet ik er ook nog aan denken me in te smeren.
Sla de zonnebrand maar in, dat is dan weer een risico dat je straks de eerste zon oppakt en meteen verbrand. Moet ik er ook nog aan denken me in te smeren.
Ik heb nog geen ritje met korte broek gedaan, dus inderdaad, dat wordt netjes smeren. Gisteren obv van buienradar wat bezorgwerk voor de praktijk mevrouw Rikkert gedaan. Onderweg terug naar huis dacht ik nog een klein lusje van 5 km mee te pakken. Damn, toch weer een nat pak....
Knetters, wat ben ik het beu. Kan niet wachten op volgend weekend
Knetters, wat ben ik het beu. Kan niet wachten op volgend weekend
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Zullen we een poultje maken wanneer de meteorologen weer gaan beginnen over de droogte?
Ik zet in op volgende week dinsdag.
Ik zet in op volgende week dinsdag.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Er zijn nu nog steeds biologen die zeuren over droogte. Dat de tekorten wel zijn aangevuld, maar de schade nog steeds niet is weggewerkt.
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik ben ook bioloog en zeur niet over droogte. (geef mij dan ook maar een lab) We hebben in nederland nogal veel natuurparkaanharkers die elk knopje en elke soort willen micromanagen. Er is hier niet zo veel natuur. We hebben vooral cultuurlandschappen waar de invloed van de mens op elke meter nog zichtbaar is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dat klopt toch ook? Er zijn gewoon bomen en planten die er nog wel even werk aan hebben.daniel1975 schreef: ↑25 mei 2021 09:40 Er zijn nu nog steeds biologen die zeuren over droogte. Dat de tekorten wel zijn aangevuld, maar de schade nog steeds niet is weggewerkt.
Maar ja biologen zeuren over iets, fietsers zullen dat echt nooit doen
Drie jaar aan opgebouwde droogteschade aan bomen is niet zomaar weg. Vooral beuken hebben moeite met droogte en die staan vaak in een rijtje. Als de eerste om gaat, dan volgt vaak de rest vanzelf. Of er vallen ineens takken af ten gevolge van droogteschade.daniel1975 schreef: ↑25 mei 2021 09:40 Er zijn nu nog steeds biologen die zeuren over droogte. Dat de tekorten wel zijn aangevuld, maar de schade nog steeds niet is weggewerkt.
In de herfst van de afgelopen jaren zie je dat bomen in de stress raken en heel veel nageslacht (beukennootjes) gaan produceren. Dat kost heel veel energie, maar het is een ultieme poging nakomelingen te produceren en de genen door te geven.
(Als je iets niet weet of snapt, kun je ook gewoon een 'hoe zit dan nou' vraag stellen ipv over zeuren te beginnen)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik snap het heel goed hoor, denk dat mijn natuurkennis ruimschoots boven het landelijk gemiddelde is (tegenwoordig helaas al snel zo
).
Alleen is niet alles maakbaar, zoals hier boven gescheven is het niet micromanagebaar. En alles in NL is beinvloed door de mens, zo ook de ontwatering. Goed dat dat nu wel is aangepakt de laatste 2 jaar, en het waterpeil op steeds meer plaatsen beter wordt beheerd.
Alleen is niet alles maakbaar, zoals hier boven gescheven is het niet micromanagebaar. En alles in NL is beinvloed door de mens, zo ook de ontwatering. Goed dat dat nu wel is aangepakt de laatste 2 jaar, en het waterpeil op steeds meer plaatsen beter wordt beheerd.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Daar gaat het ook om. Hoe reeel is het om alles zoals het was te houden.
Zoals de duinen, daar komen dan bomen en dat willen we niet, want dan groeien er niet X aantal grassen.
Ook dat snap ik wel, maar dan krijgen we nog bomen terug. Als dan die berk weer omvalt kan daar weer gras groeien. Ik snap dat dit heel kort door de bocht is, maar ook hier de vraag net als Daniel, is het wel maakbaar?
En willen we dat.
Zeuren over 1 diertje wat het misschien niet red., terwijl ik drie jaar geleden nog nooit een witte reiger had gezien en nu dagelijks om maar iets te noemen. (en dat is niet omdat ik er 1 in een kooi heb
)
Zoals de duinen, daar komen dan bomen en dat willen we niet, want dan groeien er niet X aantal grassen.
Ook dat snap ik wel, maar dan krijgen we nog bomen terug. Als dan die berk weer omvalt kan daar weer gras groeien. Ik snap dat dit heel kort door de bocht is, maar ook hier de vraag net als Daniel, is het wel maakbaar?
En willen we dat.
Zeuren over 1 diertje wat het misschien niet red., terwijl ik drie jaar geleden nog nooit een witte reiger had gezien en nu dagelijks om maar iets te noemen. (en dat is niet omdat ik er 1 in een kooi heb