Maar als iemand van 80kg ook maar dezelfde 5 w/kg op ftp benaderd... Dan zit die bij 3 w/kg inderdaad op die 240 Watt.. Terwijl TS, dan al bijna op zijn FTP zit.
Dus op 't vlakke Nederland heb je als verdergewicht heel heel weinig aan je w/kg... Het gaat om de watts.
Maar als je 52kg weegt, en je zit tussen wat grote gasten in koers... Doe dan niet te hard je best op kop... Je sloopt jezelf alleen maar (en de rest heeft er niet eens echt heel veel aan, want heel erg uit de wind zitten zal er niet bij zijn).
Anarobe zone verhogen
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Als ts achter een paar stevige mannen zit zal hij zich minimaal moeten inspannen en leest 150-160 watt af,maar zodra hij voorop komt dan is het kassa om dezelfde snelheid vast te houden en zeker met wind tegen.Hoe hoger de snelheid hoe hoger de weerstand hoe hoger het wattage om de snelheid vast te houden.
Succes met je komende trainingen
Succes met je komende trainingen
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Gewoon nieuwsgierig....hoe hard was dat dan? De windkracht?
Ik vandaag 190 watt nodig, om gemiddeld 28 km/u te rijden. Wind was 26 km/u uit Noorden
Dat is ook een beetje het probleem voor mij, met de koersen in NL.MarkVeenstra schreef: ↑24 apr 2021 21:18 Maar als iemand van 80kg ook maar dezelfde 5 w/kg op ftp benaderd... Dan zit die bij 3 w/kg inderdaad op die 240 Watt.. Terwijl TS, dan al bijna op zijn FTP zit.
Dus op 't vlakke Nederland heb je als verdergewicht heel heel weinig aan je w/kg... Het gaat om de watts.
Maar als je 52kg weegt, en je zit tussen wat grote gasten in koers... Doe dan niet te hard je best op kop... Je sloopt jezelf alleen maar (en de rest heeft er niet eens echt heel veel aan, want heel erg uit de wind zitten zal er niet bij zijn).
En toch zijn er genoeg die niet zoveel wegen, maar wel hard rijden. Licht zijn hoeft niet altijd te betekenen dat je niet kunt koersen. Tussen de wielen rijden, sturen, weten wanneer je mee moet etc bepaald uiteindelijk veel meer je uitslag.Maattom schreef: ↑25 apr 2021 11:37Dat is ook een beetje het probleem voor mij, met de koersen in NL.MarkVeenstra schreef: ↑24 apr 2021 21:18 Maar als iemand van 80kg ook maar dezelfde 5 w/kg op ftp benaderd... Dan zit die bij 3 w/kg inderdaad op die 240 Watt.. Terwijl TS, dan al bijna op zijn FTP zit.
Dus op 't vlakke Nederland heb je als verdergewicht heel heel weinig aan je w/kg... Het gaat om de watts.
Maar als je 52kg weegt, en je zit tussen wat grote gasten in koers... Doe dan niet te hard je best op kop... Je sloopt jezelf alleen maar (en de rest heeft er niet eens echt heel veel aan, want heel erg uit de wind zitten zal er niet bij zijn).
CampaYolo schreef: ↑25 apr 2021 14:24Precies..Ik ben zelf met 1m80 niet de grootste en zit vrij laag op de fiets, maar vanochtend reed ik met iemand die nog kleiner is en een smalle rug. Zit ook erg laag. Ik zat in het wiel niet heel comfortabel.
Onderling wattage vergelijken is ook nogal lastig. Fietste donderdag met iemand die iets groter is en zwaarder. Je zou verwachten dat zijn vermogen bij thuiskomst wat hoger zou zijn, maar hij zat op 180w en ik 207w. Veel naast elkaar gereden of om en om op kop. Hij met een stages dubbelzijdig, ik met een quarq. Mijn Quarq geeft dezelfde waardes als mijn Wahoo kickr core en P2M.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 25 apr 2021 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
aero is alles bepalend in dat geval, spacer meer of minder onder het stuur, smaller stuur, ellenbogen gebogen naast het lichaam of net niet. Dat zijn de dingen die uitmaken.
Met 52kg ga je het op lomp vermogen altijd moeten afgeven (zeker als er wat wind staat)
Koersen uitkiezen in Limburg is een oplossing
Met 52kg ga je het op lomp vermogen altijd moeten afgeven (zeker als er wat wind staat)
Koersen uitkiezen in Limburg is een oplossing
Ja klopt. Qua spacer kan je beter kiezen voor een spacer extra zodat je je armen meer kunt buigen dan stuur lager en met gestrekte armen naar beneden.TL@ schreef: ↑25 apr 2021 17:28 aero is alles bepalend in dat geval, spacer meer of minder onder het stuur, smaller stuur, ellenbogen gebogen naast het lichaam of net niet. Dat zijn de dingen die uitmaken.
Met 52kg ga je het op lomp vermogen altijd moeten afgeven (zeker als er wat wind staat)
Koersen uitkiezen in Limburg is een oplossing
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is dus een van de problemen. Altijd meteen starten met blokken. Je mag een weekje zonder als je weer start. Zeker in jouw geval.
Hoe lang duren je wedstrijden. Los van lage gewicht denk ik dat je verkeerd om traint.
En ga mountainbiken, geen betere blokken training.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind