Dan kunnen we alle 100%NL luisteraars toch al als ontoerekeningsvatbaar afschrijven?
En SKY luisteraars onder de ultieme grijze muis zonder statussymbool?
Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37981
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ik vind sowieso de prijzen van deze 'statussymbolen/fietsen" bizar worden. €13000,- wordt al genoemd.
Daar heb je een goede tweedehands auto voor. Vergelijk al het aantal gebruikte materialen met elkaar en het technische gedeelte van beide producten.
De fietsproducenten/marketingwappies zijn gek geworden...
Daar heb je een goede tweedehands auto voor. Vergelijk al het aantal gebruikte materialen met elkaar en het technische gedeelte van beide producten.
De fietsproducenten/marketingwappies zijn gek geworden...
Ik vrees dat je het bestaan van een eigen mening bij de mens overschat.walters schreef: ↑31 mar 2021 07:54 Een statussymbool is een pronkstuk dat symbool staat voor de sociale status die een persoon of organisatie bezit of nastreeft. Vrijwel alles is geschikt als statussymbool, op voorwaarde dat het voor de grote massa onbereikbaar is. In het bijzonder dient een statussymbool om zich te onderscheiden binnen de eigen groep of van lagere groepen in de sociale stratificatie. Zo zal een 'gewone' Porsche bij de jet set weinig indruk maken, het moet een bijzonder type of exemplaar zijn (bij mensen met oud geld zal het bezit van een dergelijke extravagante auto echter aanduiden dat men behoort tot de nouveau riche en daardoor juist statusverlagend werken). In andere bevolkingsgroepen kan een Mercedes of Volvo een teken van succes zijn, en in sommige ontwikkelingslanden betekent het bezit van een willekeurig autotype dat men het gemaakt heeft.
Als je zelf de fiets mooi vindt en er gewoon op gaat fietsen (alleen) en vervolgens in de schuur zet en er nog eens met een schuin oog en glimlach naar kijkt lijkt me het geen statussymbool voor die persoon. In jou redenering is een schilderij, een mooie stoel etc. ook een statussymbool. Dit geldt dan ook voor een mooi huis.
Is dit een typisch Nederlandse redenering: zodra je iets koopt wat de gemiddelde Nederlander niet koopt, dan ben je een patser. Het is volgens mij meer de intentie waarmee je het koopt of het een statussymbool is of niet. Mij zegt status en aanzien niets, ik koop een fiets omdat ik de fiets mooi vind, wat iemand anders ervan vindt zal me worst zijn.
Ik heb overigens (nog) geen Tarmac, maar een Passoni Topforce (statussymbool?)
Als er iets typisch Nederlands is, is het wel iets duurs kopen en dan bij hoog en laag blijven beweren dat je dat alleen voor je zelf doet, uit vrees om uitgemaakt te worden voor een patser die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt .
We zijn allemaal kuddedieren, niks om je voor te schamen.
Campagnolo Ultra Dork
Oeps, specialized een statussymbool ? Valt mee hoortom de groot schreef: ↑30 mar 2021 18:56
Maar wat al eerder gezegd is mensen zien Specialized als een statussymbool.
Heb er 3 en ben toch maar working class
Met de fietslease van je werkgever kost zelfs een sworks in BE geen hol meer
Nog de nieuwste iphone 12 er bij en hoppa
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6119
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
En dan weer oppassen voor het label "fanboy" dat je opgeplakt kan krijgen.
Wat uiteraard uitgelegd wordt als een pure observatie zonder enige bijbedoeling of onderliggend waarde-oordeel. Die er uiteraard wel is (fanboy, merkgetrouw blijven omwille van het merk niet omwille van objectief de beste keuze of afweging).
We duwen mensen graag in hokjes om daarna te zeggen dat het niet zo bedoeld is en het aan de ontvanger ligt dat die het als zodanig ervaart
Wat uiteraard uitgelegd wordt als een pure observatie zonder enige bijbedoeling of onderliggend waarde-oordeel. Die er uiteraard wel is (fanboy, merkgetrouw blijven omwille van het merk niet omwille van objectief de beste keuze of afweging).
We duwen mensen graag in hokjes om daarna te zeggen dat het niet zo bedoeld is en het aan de ontvanger ligt dat die het als zodanig ervaart
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
[
Ik heb overigens (nog) geen Tarmac, maar een Passoni Topforce (statussymbool?)
[/quote]
En vervolgens merk en type van jouw exclusieve fiets vermelden.
Als dat geen statussymbool is...
Prima trouwens, maar wees gewoon eerlijk joh.
[/quote]
Ik hoopte dat iemand hem erin zou trappen en ja hoor, goal!!
Fiets al jaren met een groep fietsers en ik op de Passoni, er zijn mensen die hem mooi vinden, anderen vinden hem lelijk. We hebben het over smaak, nooit over prijzen. Misschien ligt het eraan met wat voor soort mensen je fietst.
Maar zullen we het gewoon weer over de fietsen van Specialized hebben?
Ik heb overigens (nog) geen Tarmac, maar een Passoni Topforce (statussymbool?)
[/quote]
En vervolgens merk en type van jouw exclusieve fiets vermelden.
Als dat geen statussymbool is...
Prima trouwens, maar wees gewoon eerlijk joh.
[/quote]
Ik hoopte dat iemand hem erin zou trappen en ja hoor, goal!!
Fiets al jaren met een groep fietsers en ik op de Passoni, er zijn mensen die hem mooi vinden, anderen vinden hem lelijk. We hebben het over smaak, nooit over prijzen. Misschien ligt het eraan met wat voor soort mensen je fietst.
Maar zullen we het gewoon weer over de fietsen van Specialized hebben?
En vervolgens merk en type van jouw exclusieve fiets vermelden.
Als dat geen statussymbool is...
Prima trouwens, maar wees gewoon eerlijk joh.
[/quote]
Ik hoopte dat iemand hem erin zou trappen en ja hoor, goal!!
[/quote]
Als jij dat zelf gelooft, dan is is het je van harte gegund.
Maar on topic:
Mijn vaste fietsenmaker werd destijds de eerste concept store, en daar liep ik warm voor een Specialized. Offerte laten maken, tevens eentje bij mijn lokale fietsenspecialist. Beide fietsen van mijn keuze waren racegeometrie subtop klasse carbon frames (Tarmac versus Addict), Ultegra disc, standaard alu wielen, inclusief fietsmeting. Volledig vergelijkbare specs en adviesprijs en exact dezelfde persoonlijke wensen betreffende zadel, bandjes, verzet etc, maar met een groot uiteindelijk prijsverschil: ca € 900! Dat prijsverschil werd € 1150 als ik er dezelfde carbon wielen in zou laten zetten (want Specialized wilde de nieuwe standaard velgen niet verrekenen met een luxe carbon wielset). Bovendien wilde Specialized mijn door hen onderhouden zeer courante racefiets niet eens inruilen (want geen Specialized). Ik vind dat ze mooie fietsen maken, maar gewoon te duur zijn voor een niet-exclusief merk en niet flexibel als het om klantwensen gaat.
Overigens winkelt mijn vrouw er wel en ga ik ook graag mee. Dat dan weer wel.
En nu ben ik fietsen.
Gelukkig oefent Specialized geen enkele aantrekkingskracht uit op mij. Ik heb jarenlang wel met hun body geometry spullen gereden omdat er simpelweg geen goed alternatief was. Nu dat dat wel het geval is (bijvoorbeeld zadels van SQ lab die lichtgewicht zijn bijvoorbeeld) heb ik ook die spullen bijna uitgefaseerd op mijn fietsen en handen en voeten ((hand)-schoenen)....
Laat ik wel wezen, het merk dat ik wel bezit is nu ook niet het merk met heel veel aantrekkingskracht. Maar ik vind de wereldwijde cult rondom CAAD wel leuk vandaar dat ik o.a. een CAAD rijd.
Laat ik wel wezen, het merk dat ik wel bezit is nu ook niet het merk met heel veel aantrekkingskracht. Maar ik vind de wereldwijde cult rondom CAAD wel leuk vandaar dat ik o.a. een CAAD rijd.
Ride bikes, not tanks!