Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
30 mar 2021 16:54
Het deel links wordt IN de bout gedraaid, die draad zie je hier aan de onderkant.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5310
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
30 mar 2021 17:21
Van waar komt dit plaatje?
Edit: zag je eerdere link nu pas... van daar komt het plaatje...
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5310
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
30 mar 2021 18:11
ik denk dat ik de pineut ben...
In het stuk zonder buiten schroefdraad paste 'ongeveer' een T30 - het zijn maar zeer fijne inkepingen; het onderdeel goed opgewarmd (vet kwam er kokend uit, misschien te veel, ik heb net een nieuw warmtepistool...), dan langs beide kanten T30; veronderstellen dat linkse draad is: en de T30 in de bout draait zit (en en komt heel wat metaal uit). De T30 dit wel redelijk vast, maar niet vast genoeg om alles los te draaien). Het beetje dat er in zat dat leek op T30 inkeepingen is nu weg...
volgende optie: in de bout proberen 2 sleuven te maken waar een platte schroevendraaier in pakt...
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
30 mar 2021 18:33
Zo te l;ezen heeft Campagnolo hier vreselijk lopen knoeien om het zelf servicen zo moeilijk mogelijk te maken...
Als je strandt , heb ik misschien nog wel een oud type bout uit 1 geheel, die vastgehouden wordt met een verende clip.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5310
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
30 mar 2021 19:06
Het is design dat ze in veel groepen hebben ingebouwd.
Het effect is in ieder geval dat het onderhoud van dat deel van je derailleur zowat onmogelijk is.
Walter
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5310
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
30 mar 2021 19:07
En bij potenza hebben ze het terug met een clipje gedaan....
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5310
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
30 mar 2021 19:48
Een nieuw slachtoffer; 2 gaatjes geboord, met het tooltje om vervelende kettingbladboutjes te verwijderen gehoopt het los te draaien.
Maar het tooltje overleefde het niet op de bankschroef.
Of was het toch linkse draad....?
Walter
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
30 mar 2021 19:56
Je kan het deel wat in de pat geschroefd moet worden in een bankschroef klemmen tussen 2 aluminium- plaatjes o.i.d. en dan proberen de 2 delen te scheiden met een torx 30? sleutel.
Ik vermoed toch linkse draad ......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5310
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
30 mar 2021 20:04
Keezx schreef: ↑30 mar 2021 19:56
Je kan het deel wat in de pat geschroefd moet worden in een bankschroef klemmen tussen 2 aluminium- plaatjes o.i.d. en dan proberen de 2 delen te scheiden met een torx 30?
neen dat lukt niet: het deel met de buitenschroefdraad -het deel dat op de Pat gaat- heeft een T30 langs de pat kant en een T25 (of was het T27) langs de andere kant waarmee je het normaal los of vast draait. Op dat stuk kan je met de T30 veel kracht kwijt.
het probleem is het andere deel; daar is geen grip op te krijgen.
Walter
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5310
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
30 mar 2021 20:11
Keezx schreef: ↑30 mar 2021 19:56
Ik vermoed toch linkse draad ......
er is nu ik het ontwerp beter begrijk eigenlijk geen reden voor omgekeerde draad. Je zet alle kracht altijd op het ene deel; de betere bout, heeft enkel als doel de derailleur op zijn plaats te houden.
Walter
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
30 mar 2021 20:50
walter- schreef: ↑30 mar 2021 20:04
Keezx schreef: ↑30 mar 2021 19:56
Je kan het deel wat in de pat geschroefd moet worden in een bankschroef klemmen tussen 2 aluminium- plaatjes o.i.d. en dan proberen de 2 delen te scheiden met een torx 30?
neen dat lukt niet: het deel met de buitenschroefdraad -het deel dat op de Pat gaat- heeft een T30 langs de pat kant en een T25 (of was het T27) langs de andere kant waarmee je het normaal los of vast draait. Op dat stuk kan je met de T30 veel kracht kwijt.
het probleem is het andere deel; daar is geen grip op te krijgen.
KUT
IS het wel torx in het buitenste deel, of iets exotisch/afwijkends?
Ps, ik heb even gekenen naar mijn bakkie met resevespullen en ik heb nog een complete bout liggen van het oude type,,,
Dus als het niet lukt, de slijptol erop en radicaal worden...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig