Wielerseizoen 2021
Niet voor niets Frans-Vlaanderen
.
Even over de Panne.... Ben ik de enige die vind dat het parcours dat de renners voorgeschoteld kregen eigenlijk niet verantwoord is? Het komt eigenlijk vrijwel niet voor dat ik me hier druk over maak maar wat ik gisteren heb gezien... Dat er geen gruwelijke valpartij is gebeurd is eigenlijk een wonder en een compliment waard aan de renners om elkaar hier, op hoge snelheid, doorheen te loodsen.
Ik vind het echt belachelijk dat dit soort parcoursen worden toegestaan.
Daar waren die twee snelheidsdrempels in de afdaling van de tijdrit in catalonië nog niks bij
Ik vind het echt belachelijk dat dit soort parcoursen worden toegestaan.
Daar waren die twee snelheidsdrempels in de afdaling van de tijdrit in catalonië nog niks bij

Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Dat parkoers is er al heel erg lang. Alleen brengen steden en gemeentes overal drempels en andere verkeersremmers aan, om het verkeer trager te doen rijden. Het wielrennen lijdt daaronder, maar veel andere mogelijkheden zijn er niet. En de tramsporen, dat weet ieder team, want gisteren werd vermeld dat in elk van die teams minstens 1 Belg werkt. In de meeste, zo niet alle gevallen gaat het om ex-profs. De meesten zullen ooit wel de 3-daagse van De Panne hebben gereden.
Er staat een strakke wind, dus gaan we zeker een waaierkoers zien (E3 prijs).
Eigenlijk zijn alle wegen in België ongeschikt om over te koersen.mrcoffee schreef: ↑25 mar 2021 10:06 Even over de Panne.... Ben ik de enige die vind dat het parcours dat de renners voorgeschoteld kregen eigenlijk niet verantwoord is? Het komt eigenlijk vrijwel niet voor dat ik me hier druk over maak maar wat ik gisteren heb gezien... Dat er geen gruwelijke valpartij is gebeurd is eigenlijk een wonder en een compliment waard aan de renners om elkaar hier, op hoge snelheid, doorheen te loodsen.
Ik vind het echt belachelijk dat dit soort parcoursen worden toegestaan.
Daar waren die twee snelheidsdrempels in de afdaling van de tijdrit in catalonië nog niks bij![]()
Sterke Asgreen, sterke Stybar, en sterke Lampaert die terugkeerde om dan plat te vallen, doodzonde.
Vreemde move van WVA opde Tiegem, maar de blunder is toch van Naesen en Van Avermaet. Er had altijd eentje op het wiel van Asgreen moeten springen (en het was Naesen die ideaal zat). Dan kan je er nog afgekletst worden maar hij had moeten springen.
Vreemde move van WVA opde Tiegem, maar de blunder is toch van Naesen en Van Avermaet. Er had altijd eentje op het wiel van Asgreen moeten springen (en het was Naesen die ideaal zat). Dan kan je er nog afgekletst worden maar hij had moeten springen.
taktiek voor van avermaet en naessens had simpel moeten zijn: als er iemand van QS wegdemarreert meespringen, als VDP of van baarle wegsprong niks doen. QS zou altijd het gat hebben proberen dichtrijden. Dat is taktiek, vraag is wat de benen zeiden. Of anders elk om beurt demarreren.Pelep schreef: ↑26 mar 2021 20:32 Sterke Asgreen, sterke Stybar, en sterke Lampaert die terugkeerde om dan plat te vallen, doodzonde.
Vreemde move van WVA opde Tiegem, maar de blunder is toch van Naesen en Van Avermaet. Er had altijd eentje op het wiel van Asgreen moeten springen (en het was Naesen die ideaal zat). Dan kan je er nog afgekletst worden maar hij had moeten springen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 


ik heb de indruk ook dat wout en mathieu meer en meer beseffen dat ze meer elkaars bondgenoten dan tegenstanders moeten zijn, zeker gezien hun eerder zwakke ploeg.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 


Ik was er ook niet achteraan gesprongen...wie verwacht er nu dat er nog wat in zat bij hem... net 50km solo gereden met behoorlijk wat wind.