Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37801
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2021 18:42

Enzzo schreef: 23 mar 2021 17:37 Het is de regio die in Frankrijk op dit moment het diepst donkerrood kleurt qua besmettingen. Ze zullen het niet aandurven
Ook vanuit politiek correct oogpunt niet, waar ook wel iets voor te zeggen is. In zo’n slecht scorende regio een groot evenement organiseren is wat dubbel. Hoe veilig het ook kan.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4546
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 mar 2021 19:24

Pelep schreef: 23 mar 2021 15:46 Blijft bijzonder. Regio waar geen kat woont, het makkelijk te controleren valt qua parcours en de grens met België sowieso nog dicht is.

't Blijft een speciaal volk. Vive la France.
Je wilt er ook niet dood worden gevonden, troosteloze bende.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37801
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2021 19:48

En heel slecht wegdek ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4546
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 mar 2021 19:53

daniel1975 schreef: 23 mar 2021 19:48 En heel slecht wegdek ;-)
Dat is waarschijnlijk ook het enige plus puntje, en de enige reden om eens ( en nooit weer) te gaan fietsen.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 24 mar 2021 09:39

Enzzo schreef: 23 mar 2021 17:37 Het is de regio die in Frankrijk op dit moment het diepst donkerrood kleurt qua besmettingen. Ze zullen het niet aandurven
En de drie mensen die er wonen zitten ook allemaal in de organisatie van P-R ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6174
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mar 2021 11:30

Ik snap wel dat deze streek niet snel getipt gaat worden om te gaan fietsen :mrgreen: Maar in de zomer zijn hier genoeg plekjes die meer dan de moeite waard zijn.
Wie geïnteresseerd is in de Grote Oorlog (WWI) gaat zich hier prima vermaken.
Maar ook de de natuurliefhebber want het Bos van Wallers is meer dan een strook slechte kasseien. Fraai wandelgebied (met beschermde natuur) en een van de terrils beklimmen zorgt voor een geweldig uitzicht. Even bij de mijnbouw kijken? Of wandel daar eens om dat meer waar bijna niemand het bestaan weet ;)

Beetje off topic om een lijst met bezienswaardigheden te plaatsen maar een dagje zelf fietsen en/of koers kijken zonder wat verder te neuzen is toch een gemiste kans.
Overigens geldt dat eigenlijk wel voor alle streken waar een klassieker wordt verreden.

Dat neemt niet weg dat deze streek (net als hele delen van België) het gevoel geeft dat huizen standaard worden opgeleverd met dichtgeschroefde luiken :lol:

Ontopic dan maar weer: ik lees net in het Nieuwsblad dat het in België ook de verkeerde kant opgaat. Met vrijdag E3, zondag Gent-Wevelgem, volgende woensdag (?) Dwars door Vlaanderen en dan volgende zondag de Hoogmis. Als ik de berichten lees is het toch met de billen knijpen.....

Vanmiddag Brugge de Panne. Ik heb zelf een afspraak maar kan een mooi sprinters feest zijn..............of waaiers met een groep die wegblijft?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 24 mar 2021 15:23

Als je wilt weten waarom de streek redelijk uitgestorven is en hoe de gemiddelde fransman (zeker in de zuidelijker gelegen delen) tegen dit deel van Frankrijk aankijkt moet je de franse film "Bienvenue chez les Ch'tis" eens kijken.
Maar is zeker niet de meest aantrekkelijke regio in Frankrijk ( vergelijkbaar met delen van Wallonië) maar er is zat te zien.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 24 mar 2021 15:48

mrcoffee schreef: 24 mar 2021 09:39 En de drie mensen die er wonen zitten ook allemaal in de organisatie van P-R ;)
:lol: :like:

Gastheerg schreef: 24 mar 2021 11:30 Ontopic dan maar weer: ik lees net in het Nieuwsblad dat het in België ook de verkeerde kant opgaat. Met vrijdag E3, zondag Gent-Wevelgem, volgende woensdag (?) Dwars door Vlaanderen en dan volgende zondag de Hoogmis. Als ik de berichten lees is het toch met de billen knijpen.....
In België kan alles beslist worden - scholen open of dicht, horeca open of dicht, kappers open of dicht, winkels open of dicht, avondklok vroeger, wel of geen regering....

Maar aan de koers raken - zeker nu een paar maanden geleden in gelijkaardige lockdown bewezen is dat het kan - gaan ze zich niet riskeren, want dan riskeer je pas revolte. Brood en spelen, maar dan met fietsen. Frituren sluiten zou wss ook een brug te ver zijn.

En niet onbelangrijk: de premier komt recht uit de Vlaamse Ardennen, en vader De Croo groet altijd de Ronde :mrgreen:

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4546
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 mar 2021 16:36

Sharkman, ik kan me bijna niet voorstellen dat er regio is in Frankrijk waar het nog troosteloze is dan in de regio Hauts de France.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 24 mar 2021 17:56

Terwijl er gepraat wordt over lege regio's met wegen waar voorlopig niet gefietst wordt, hebben de twee mooiste ploegen van de World Tour vandaag de zeges gepakt:

- Adam Yates de etappe en leiderstrui van de Ronde van Catalonia gepakt.
- Sam Bennett wint Brugge-De Panne in de sprint.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 24 mar 2021 19:05

afrit13 schreef: 24 mar 2021 17:56 ...hebben de twee mooiste ploegen van de World Tour ....
Ineos is bepaald niet mijn favoriet die hebben het saaie op wattage koersen door chronische astma patiënten zo ongeveer uitgevonden. Deceuninck Quicl-Step wel prima zolang hun ploeg manager z'n mond maar houdt over anderen ;)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8090
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 mar 2021 21:44

Arme streek. Maar heel veel moois te bezien!
Het museum in het oude zwembad van Roubaix zelf bijvoorbeeld: https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... rance.html

Of de dependance van het Louvre in Lens, een schat aan historische kunst: https://www.louvrelens.fr/

En zo zijn er meer juweeltjes te vinden.

Van het landschap en idyllische dorpjes moeten ze het idd niet hebben daar maar er is genoeg historie en cultuur te vinden daar. En de bevolking zeer openhartig en vriendelijk. Veel meer dan in het zuiden van FR.

Het trouwens eigenlijk een verlengde van Vlaanderen historisch bezien.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie