Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Waar voordelig frame kopen? (Cervelo, Specialized of BMC)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2021 07:59

Voor je een frame aanschaft; kijk eerst even of je de groep die je graag wilt kunt krijgen. Groepen bijna niet te krijgen of stervensduur.
Less is bore

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 16 mar 2021 10:58

Ik heb wat dat betreft geen haast. In het (onwaarschijnlijke) geval dat ik binnenkort een voordelig frame op de kop kan tikken, wacht ik rustig op de nieuwe shimano groepen. Ondertussen rijd ik nog lekker door op mijn Canyon Ultimate.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 mar 2021 13:26

kc82 schreef: 15 mar 2021 20:57 Volgens mij is het helemaal niet voordelig om een Cervelo, BMC of Specialized frameset op te bouwen. Losse frames zijn in verhouding erg duur t.o.v. een compleet afgemonteerde fiets.
Klopt, maar dat was niet de vraag van de topic starter ;) .

Beste koop je inderdaad overjarig een complete fiets. Strip deze volledig, zet alles op Marktplaats (je bent het in no-time kwijt, ook zonder corona) en speur aanbiedingen/Marktplaats af voor de onderdelen naar smaak. Al met al ben je dan zo'n 30-50% goedkoper uit dan wanneer je een frame op laat bouwen. Wel wat extra werk, maar voor mij is dan onderdeel van het plezier, zeker zoals TS aangeeft je er de tijd voor neemt.

Sowieso is het goed om de tijd te nemen. Super aanbiedingen komen met enige regelmaat voorbij, maar je moet dan wel direct toeslaan. Zo heb ik mijn complete Etap groep voor <50% gekocht en ook wel eens een Parlee Altum Disc framset voorbij zien komen voor €1.299, een complete Cervelo R2 voor €1.500, vrijwel nieuwe BMC RoadMachine met Zipp 303's en Di2 voor €4.100 etc.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 mar 2021 20:39

Fiets opbouwen is net zo leuk als fietsen zelf ( zeker met slecht weer ☔️). Ik heb 3 x een los frame gekocht - Westbrook cycles , Planet x en laatst bij Bike24. Zowel bij Bike 24 als bij Westbrook cycles een flinke korting gekregen op een model van het vorige modeljaar.

En @Harry, het leukste is ook zo een fiets samenstellen zo als jij hem wil hebben. Stuurpen en stuur op de exacte maat - juiste zadel en de gewenste wielen zonder dat je ergens een compromis moet sluiten. Ik heb bij 1 frame op de kleur een compromis gesloten , maar decals bijgeleverd bij het frame maakte veel, zo niet alles goed.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie