Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 14 mar 2021 18:05

Hanz Bé schreef: 14 mar 2021 17:32 .........

Het oude adagium dat je in zo'n geval niet rijdt, is blijkbaar niet meer geldig.
Dat adagium geldt alleen voor bepaalde renners en in bepaalde situaties. Herinner je respektievelijk de valpartijen in de Tour van Evans, Contador en Van den Broeck. Het resultaat was steeds anders.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 14 mar 2021 18:11

Raymond62 schreef: 14 mar 2021 17:21 Hij zou gevallen zijn en nadien ook nog eens mechanische pech gehad hebben,
Ik heb van ergernis de tv uitgezet toen ik die bende van Bora zag sleuren aan de kop van het peloton, Zelden zo onsportief gedrag gezien :dislike:

Dat ze stikken in hun overwinning, lafaarden,,,,,

Als ik ploegleider bij Jumbo-Visma was dan wonnen die paljassen dit seizoen niks meer,
Soms lees je hier dat niet vallen een onderdeel van het wielrennen is, ze hebben hem toch niet omver geduwd? Soms lees je hier dat er moet gewacht worden. Hangt er precies een beetje van af over wie het gaat.

Heeft Jumbo gewacht op Pogie toen ie lek reed in de Tour?

Voor mijn part rijden maar.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 14 mar 2021 18:20

Blijkbaar zou Roglic toch twee maal gevallen zijn

commentaar van Benoot:

“Er was één stuk vallei waar we op een grote baan reden, en voor de rest was het draaien en keren. Het was zeer pittig, zeker omdat Primoz Roglic nog twee keer viel”, zei Tiesj Benoot. “De eerste keer werd er duidelijk op hem gewacht. Ik zat er net achter toen hij voor de tweede keer viel, en toen was Bora-Hansgrohe al op kop aan het rijden om de groepen samen te brengen. Ik denk niet dat je dan kan zeggen dat ze iets fout hebben gedaan, dat hoort ook bij koers. Als ik was gevallen, hadden ze ook niet gewacht.

commentaar van Vanhoucke:

“Het was redelijk hectisch, ook omdat Roglic twee keer viel”, zei Harm Vanhoucke (Lotto-Soudal). “De tweede keer reden ze door om hem op achterstand te zetten. Er is steenhard gereden. Je kan ook niet iedere keer blijven wachten, hé. Het is hun keuze, voor mij maakt het niet veel uit wat ze deden.”

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 14 mar 2021 18:29

Hanz Bé schreef: 14 mar 2021 17:32 Volgens NOS.nl is Roglic 2x gevallen. Geen mechanische pech. En zette Schachman na de 2e val zijn mannen aan het werk. Niet sjiek, maar daarnaast wat timo zegt.

Het oude adagium dat je in zo'n geval niet rijdt, is blijkbaar niet meer geldig.
Wat ik al aangaf, andere tijden geer hiërarchie meer.
En tja gisteren geen vrienden gemaakt...

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 14 mar 2021 18:33

Volgens mij was de conclusie op sporza dat Roglic juist wel aardig ligt in het peloton, gezien de hulp die hij in de achtervolging kreeg van niet ploeggenoten (2x)

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 14 mar 2021 18:40

Daar dachten ze voorin heeeel anders over :-)

Vd Poel , lekker hoor de Jos Verstappen van het wielrennen ( allen ff wat minder € ) gewoon out off the box koersen.
Ik vind de strategie super slim, je elimineert de knechten van tegenstanders. En dan word het man tegen man. Je moet het wel “even” kunnen doen.
Verademing voor het wielrennen, het was de afgelopen jaren toch een beetje allemaal in draf naar de beklimming en dan de knechten een voor een opbranden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2021 18:46

mao schreef: 14 mar 2021 18:40
Vd Poel , lekker hoor de Jos Verstappen van het wielrennen ( allen ff wat minder € )
Pssst.... Max ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 14 mar 2021 18:52

Als iemand twee keer valt en mechanische pech heeft kun je niet verwachten dat het peloton wacht. Probleem zat vooral bij Jumbo Visma. Ze hadden hem bijna (en dus niet helemaal) teruggebracht. Scheelde echt maar 100meter. Hij kon zelf de aansluiting niet meer maken.
o'7o

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 14 mar 2021 18:55

lugosi schreef: 14 mar 2021 18:02 Heb jij dan iemand anders van dat 'sterke peloton' zien rijden dan Formolo? (logisch toch dat VdP een beter renner is dan Formolo) Er zijn wel wat solo aanvalletjes geweest, maar toen was hij al te ver weg, en zo'n solo acties vertragen een achtervolging ipv ze te versnellen.
Nee, behalve Formolo reden de anderen inderdaad niet.
Maar ik had toch sterk de indruk dat het bij de groep achtervolgers voornamelijk niet kunnen was in plaats van niet willen,

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 14 mar 2021 19:03

daniel1975 schreef: 14 mar 2021 18:46
mao schreef: 14 mar 2021 18:40
Vd Poel , lekker hoor de Jos Verstappen van het wielrennen ( allen ff wat minder € )
Pssst.... Max ;-)
Oeps :oops:
:lol:

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 14 mar 2021 19:27

vantheman schreef: 14 mar 2021 18:55
Nee, behalve Formolo reden de anderen inderdaad niet.
Maar ik had toch sterk de indruk dat het bij de groep achtervolgers voornamelijk niet kunnen was in plaats van niet willen,
Gezien de laatste 15 km hadden VanAert en vooral Pogacar nog wel wat in de tank zitten.

VanAert geeft een mooie analyse van de wedstrijd:

“Het was een erg zware finale, zeker met de regen erbij”, vertelt Wout van Aert na de koers. “Het draaide uit op een survival of the fittest. Mathieu zat al vroeg in z’n eentje voorin, maar ik denk dat bijna iedereen in de kopgroep meer gefocust was op het klassement. Ik ook. In de laatste ronde was Tadej sterker op de klim.

“Ik was gestart met het idee dat ik op z’n minst bij Pogacar kon blijven en eventueel wat tijd terug zou pakken. Maar als je ziet hoe alles in de laatste ronde uit elkaar valt, dan was het gewoon de wet van de sterkste.

Van Aert was net als iedereen enorm onder de indruk van het nummertje van Mathieu van der Poel.”Hij kon wat profiteren van het feit dat hij ver stond in het klassement. Hij was de eerste waar ze niet meer op reageerden. Nu, hij was natuurlijk wel erg sterk.

Nadien kwam Formolo de boel controleren voor Pogacar zonder echt vaart te maken. Ik heb me dan gefocust op Pogacar, om hem te proberen volgen. Maar dat lukte niet (lacht).”

Van der Poel zat na de koers te bibberen van de kou. Hij was erg diep gegaan. Nadelig met het oog op Sanremo? Van Aert: “Mathieu zit elke week na de cross zo te bibberen in de tent. Ik heb al vaak gedacht: nu is het om zeep, maar de dag nadien is hij daar terug (lacht).”

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 14 mar 2021 19:32

RKN schreef: 14 mar 2021 18:33 Volgens mij was de conclusie op sporza dat Roglic juist wel aardig ligt in het peloton, gezien de hulp die hij in de achtervolging kreeg van niet ploeggenoten (2x)
Klopt, was dat Tim Declerq die Roglic mee wou nemen naar het decor?

Plaats reactie